GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Globes Logg; .."Tedelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
[album]181[/album]
(Bildet er klikkbart. Foto: iPhone)

..sitter her nå og leser om Godtvoksen som har vært på tur og skriver om "hvordan vaske sykkelen", og Mekhi som har gitt seg selv og Bella en luftetur. :notlistening
Kan trøste deg litt med at det er for kaldt og muligheter for glatte partier på veien om morgenen. Det gjør at jeg foreløpig ikke kan kjøre til jobb med sykkelen... ;e


huff....men det blir vel neppe noe bedre av og vise deg bilde fra min hage, men kan kanskje gi et lite håp om en lysere fremtid:

[album]176[/album]

Godtvoksen

Re: Globes Logg; Litt montering av bling....venter på våren.

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:OK, da er det bare å kjøpe seg et "reisesett" for stikkontakter...så er alt GO :)
Jeg har nå fått adapter, og fått ladet opp batteriene. Men å få lyd i høyttalerne var ikke så veldig lett. Får ikke lyd i det hele tatt. Begge blinker blått. Jeg prøvde dette uten å montere de i hjelmen... :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; .."Tidelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av Globe »

Har du koblet de sammen da?..slik at de er et par?

Fulgt denne prosedyren?

Bilde

Godtvoksen

Re: Globes Logg; .."Tidelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Har du koblet de sammen da?..slik at de er et par?
Det skal være gjort fra fabrikken, når de leveres i samme eske.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; .."Tidelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av Globe »

Det kan du ikke stole på....kjør en "reset", koble de sammen selv!

Husk også at du må ha mic relativt nære munnen for å lage lyd nok til å aktivere forbindelsen mellom settene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg; Litt montering av bling....venter på våren.

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev:OK, da er det bare å kjøpe seg et "reisesett" for stikkontakter...så er alt GO :)
Jeg har nå fått adapter, og fått ladet opp batteriene. Men å få lyd i høyttalerne var ikke så veldig lett. Får ikke lyd i det hele tatt. Begge blinker blått. Jeg prøvde dette uten å montere de i hjelmen... :-k
Nå er Scala viselig innrettet slik at best mulig lyd i høyttalerne først oppnås når hjelmen de er montert i utsettes for støy (!) ;e Dette kan kanskje forklare hvorfor du ikke får særlig lyd i høyttalerne... :eh
Blinker begge blått så skal enhetene ha kontakt og du vil få lyd under optimale forhold, dvs. når du kjører.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Globes Logg; .."Tidelibom, og HutteMegTu"

Legg inn av Godtvoksen »

Takker for raske svar. Jeg får prøve videre i morgen - for nå har min bedre halvdel lagt seg, og jeg har ingen å teste dem ut sammen med.. :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Globe »

...etter noen dager med mildvær og regn ser vi nå asfalten på hovedveier og de mest traffikerte sideveiene her i Trondheim også. 12 meter innkjørsel til garasjen er fortsatt preget av gjennomslagsføre...men noen dager til med mildvær nå, kombinert med litt spadehjelp fra undertegnede, så er det ikke lenge før Volusiaen skal få trekke frisk luft og se dagslyset igjen :D

Godtvoksen

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Godtvoksen »

Det går fort nå - ser det (yr.no) er meldt varmegrader i 10 dager fremover hos deg. Riktignok er det litt nattefrost hos deg, men det var det her også i begynnelsen av denne uka.

Godtvoksen

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Godtvoksen »

Det går fort nå - ser det (yr.no) er meldt varmegrader i 10 dager fremover hos deg. Riktignok er det litt nattefrost hos deg, men det var det her også i begynnelsen av denne uka. :thumleft

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Erling »

snart Globe, snart skal man får høre disse disse (u)lydene igjen.
Gleder meg :prop:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=tNOdjUokrrM[/video] [video]http://www.youtube.com/watch?v=uU4uhNM3LLY[/video] [video]http://www.youtube.com/watch?v=-f9Q7Vx8NGM[/video]
Sist redigert av Erling den 20 mar 2010, 17:21, redigert 2 ganger totalt.
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Globe »

OOOOHHH''''YESSSSS :thumleft ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Globe »

OK....da er jeg igang... :bananas .....med rydding av garasjen :sorry ....litt for tidlig for kjøretur for meg enda, men rydding er også viktig, og dette er vårrydding og vårrengjøring.

Tømt et hengerlass i dag, hengeren har stått i garasjen sammen med yamaha Aerox R Scooter, Yahama Virago og Suzuki Volusia. Nå er hengeren tømt, står utenfor porten, klar for ryddelass nr. 2 :thumleft

Så, etter noen timers jobbing nå, med høy musikk i garasjen, noen luftgitarriff og et par kjappe dansetrinn, så skal syklene plasseres pent midt på gulvet, og vårsjekken skal tas.

Kom igjen...syng med meg (melodien tror jeg dere kjenner igjen på teksten:
Bilde
Og VÅR med din glede og barnslige lyst,
vi hilser sesongen velkommen.
Vi hilser deg alle med jublende røst,
ti tusene ganger velkommen

Vi klapper i hendene,
vi pusser og vi skrur,
så glad er vi, så glad er vi
vi setter oss forsiktig på sykkel'n
og niiiiiiiikker Bilde

...plystre...plystre....plystre....


To be continued...... ;e

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Duville »

Ser at det nå begynner å bli alvorlig her i denne stua. Før du går videre på dette så snakk med noen, det er viktig det - og så er det også viktig å gjøre unna alle forstyrrende oppgaver MENS snøen ligger, sånn som å få tømt skrot og rask OG husk å stoppe i tide før du har tømt garasjen helt. Husk at alt på 2 hjul SKAL stå igjen når du slutter å rydde.... :vs

Godtvoksen

Re: Globes Logg; ..det våres i trøndelagen også nå

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:OK....da er jeg igang... :bananas .....med rydding av garasjen :sorry ....litt for tidlig for kjøretur for meg enda, men rydding er også viktig, og dette er vårrydding og vårrengjøring.
Huffavmeg, nå angrer jeg veldig på småertingen i går. Håper du er i stand til å tilgi.... :scratch

Svar