Varm eksosrør
Varm eksosrør
Hei, dette er sikkert verdens dummeste spørsmål men er det normalt att det blir så varmt på 2-3 minutter? Kall meg dust men 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Varm eksosrør
To minutter tomgang eller to minutter råkjør ?
Hvis det er tomgangskjøring uten vill rusing av motoren som får rørene til å gløde er det ikke rett..
Hvis det er tomgangskjøring uten vill rusing av motoren som får rørene til å gløde er det ikke rett..
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Varm eksosrør
Startet den på kaldstart og ingen rusing av motor, hadde på litt sjåk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Varm eksosrør
Kan vanskelig se dette som normaltEmilhagen skrev: 16 feb 2021, 21:13 Hei, dette er sikkert verdens dummeste spørsmål men er det normalt att det blir så varmt på 2-3 minutter? Kall meg dust men
![]()

Har i hvert fall aldri opplevd noe lignende på de syklene jeg har hatt siden 2006 på fra 2006 til 2018 modeller.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Varm eksosrør
Dette er en 2002 modell, kan sjekke om det andre røret blir like varmt når jeg kommer hjem imorgen, men den jager ikke på turtall eller noe, starter med engang å ingen ulyder
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Varm eksosrør
Det der så veldig rart ut. Har aldri opplevd et rødglødende rør på mine sykler. Ei heller etter rusing og aktiv kjøring. Tror jeg ville sjekket opp i dette.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Varm eksosrør
Ser noen nevner noe om defekt katalysator kan være en av årsakene til slikt. (På bil vertfall). Om din sykkel har dette eller ikke vet jeg ikke. Her stopper min kunnskap brått :)
Re: Varm eksosrør
Mager blanding skaper alt for høy forbrenningstemperatur.
Du kan fort brenne hull i stempel med for mager blanding.
Er det forgassere på den?
Du kan fort brenne hull i stempel med for mager blanding.
Er det forgassere på den?
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Varm eksosrør
Antar at dette er en SV650? Fant et par tråder om det samme. Her er en: https://www.svrider.com/threads/exhaust ... ed.163014/
Det er mulig du har en luftlekkasje i innsuget et sted, så den går for mager. Eller dyse som er tett.
Det er mulig du har en luftlekkasje i innsuget et sted, så den går for mager. Eller dyse som er tett.
Re: Varm eksosrør
Støtter den!simpson skrev: 17 feb 2021, 06:06 Mager blanding skaper alt for høy forbrenningstemperatur.
Du kan fort brenne hull i stempel med for mager blanding.
Er det forgassere på den?
Sånn var crosseren min før jeg bytta tomgangsdyse så den fikk mer bensin. Var også tungstarta og small i potta når jeg slapp gassen.
Re: Varm eksosrør
Hei ja, det er en 2002 Suzuki sv650s, ja den har forgasser.
Når jeg kaldstarter den så har jeg på choken på styret å starter, den starter med engang og og ligger på rundt 3000rpm når choken er på, tar av litt choke å den detter da til ca 2000rpm og ender opp på 1000rpm når choke er av.
Ingen ulyder, eksos har fin farge og turtallet er jamt om choke er på eller ikke.
Men kan ta en sjekk over slanger osv og se.
Det er vifte på radioatoren men kan sjekke om det er kjølevæske osv.
Når jeg kaldstarter den så har jeg på choken på styret å starter, den starter med engang og og ligger på rundt 3000rpm når choken er på, tar av litt choke å den detter da til ca 2000rpm og ender opp på 1000rpm når choke er av.
Ingen ulyder, eksos har fin farge og turtallet er jamt om choke er på eller ikke.
Men kan ta en sjekk over slanger osv og se.
Det er vifte på radioatoren men kan sjekke om det er kjølevæske osv.
Re: Varm eksosrør
Glem det der, sjekk blandingen luft/bensin. Kan også sraye startgass ved innsugsgummi for å avsløre eventuell hull der, noe som magrer ut blandingen. Bensin er også et kjølemedie..Emilhagen skrev: 17 feb 2021, 11:34 Hei ja, det er en 2002 Suzuki sv650s, ja den har forgasser.
Når jeg kaldstarter den så har jeg på choken på styret å starter, den starter med engang og og ligger på rundt 3000rpm når choken er på, tar av litt choke å den detter da til ca 2000rpm og ender opp på 1000rpm når choke er av.
Ingen ulyder, eksos har fin farge og turtallet er jamt om choke er på eller ikke.
Men kan ta en sjekk over slanger osv og se.
Det er vifte på radioatoren men kan sjekke om det er kjølevæske osv.

Hopp til 3:00:
https://youtu.be/XzjSEYB9RDU
Re: Varm eksosrør
Startgass for å sjekke etter hull?
Kan svinge innom biltema påvei hjem å ta en test
Kan svinge innom biltema påvei hjem å ta en test
Re: Varm eksosrør
Ja. Dersom du har utette innsugsgummier, "moffene" mellom sylinder og gasser, vil motoren ruse opp av startgassen du sprayer på moffene.Emilhagen skrev: 17 feb 2021, 12:11 Startgass for å sjekke etter hull?
Kan svinge innom biltema påvei hjem å ta en test![]()