
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/no ... 1146531456
Den du linker til er ikke den samme som den jeg har, men en rimeligere type uten magnet.Gammelsmurfen skrev: 23 feb 2021, 16:34 Samme modellen ser ut til å være litt rimeligere hos fc-moto, selv om begge er fra Tyskland og den andre er rett fra produsenten![]()
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/no ... 1146531456
Ok, jeg tok egentlig utgangspunkt i den samme modellen hos profi-products og fc-moto, og da skiller det en del.AJ skrev: 23 feb 2021, 17:17
Den du linker til er ikke den samme som den jeg har, men en rimeligere type uten magnet.
Ellers vil det ikke overraske om FC-Moto opererer med lavere priser. Stort kvanta innkjøpt antakelig og gode innkjøpsavtaler i tillegg til konkurransesituasjonen påvirker gjerne prisen til fordel for kundene....
Av ren nysgjerrighet fant jeg fram fakturaen datert 13.7.2020 fra Profi Products, hvor jeg altså kjøpte laseren.Gammelsmurfen skrev: 23 feb 2021, 19:08 Selv om man også får mva og fortollingsgebyr med på kjøpet begge steder så blir man ikke rik av det man sparer, men likevel
fc-moto har vel prisgaranti om jeg ikke tar feil, så det er vel derfor de ligger litt under produsenten sine egne priser også tenker jeg.
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/no ... FI_PRODUCT
Krysslaser kjenner jeg ikke til (som jeg vet om...SilverSmurfer skrev: 23 feb 2021, 19:34 Får man til å justere kjedet på samme måte med en vanlig krysslaser eller er det store fordeler med den laseren du har?
Det går ikke.SilverSmurfer skrev: 23 feb 2021, 19:34 Får man til å justere kjedet på samme måte med en vanlig krysslaser eller er det store fordeler med den laseren du har?
Det kan helt klart funke, etter min meningDomino skrev: 23 feb 2021, 20:02 For oss som har et begrenset budsjett: I stedet for å sikte uten hjelpemidler, vil det funke å bruke f.eks. en stållinjal såfremt man finner en god flate å legge den an mot? Ser for meg at en 40 eller 50 cm linjal vil være et OK hjelpemiddel.
Dette har jeg prøvd på flere sykler. Metoden gir en god innretning av hjulene, mot underlaget, men den har aldri (på mine sykler og andre jeg har mekket på) gitt en rett kjedelinje. Det kan virke som serieproduserte motorsykler har ganske mange unøyaktigheter i innretningen av gaffel/ramme/baksving/motor/bakhjul. Når avvikene mellom rett hjul-linje og rett kjedelinje blir for store så må man enten finne et kompromiss, eller prøve å utjevne skjevhetene, feks med tilpassede foringer/shims for innfesting av bakhjulet.mekkern skrev: 23 feb 2021, 20:13 En rett planke langs bakhjulet mot forhjulet og samme klaring på høyre og venstre side så er det rett.
Siden holder det med å bruke den på en side da du vet avstand.
Slår denne sammen med "Sprocket science"-tråden.beemer skrev: 23 feb 2021, 23:30 Heisann, vekker denne tråden til live igjen... Har lest litt og ser den får gode kritikker, så jeg tenkte jeg skulle bestille, men lurer litt på hva jeg trenger til en KTM 1290 SAS..
Denne: Motorcycle Chain Oiler - Adventure Kit GBP 116,67
eller denne : Motorcycle Chain Oiler - TREK Kit GBP 87,50 ?
Noen som vet om det har kommet noen norske forhandlere ?
Jeg kjøpte Trek kittet https://www.tutorochainoiler.com/collec ... o-trek-kitbeemer skrev: 23 feb 2021, 23:30 Heisann, vekker denne tråden til live igjen... Har lest litt og ser den får gode kritikker, så jeg tenkte jeg skulle bestille, men lurer litt på hva jeg trenger til en KTM 1290 SAS..
Denne: Motorcycle Chain Oiler - Adventure Kit GBP 116,67
eller denne : Motorcycle Chain Oiler - TREK Kit GBP 87,50 ?
Noen som vet om det har kommet noen norske forhandlere ?