Jeg er ingen oljeekspert, på noen som helst måte, men jeg har kjørt absolutt alt jeg har hatt av motorer på Biltema-olje i alle år.
Gressklippere, snøfresere, motorsager, aggregater, ryddesager, motorsykler, personbiler (inkludert trimma turbo), løpsbiler whathaveyou.
FJ'en runda 200 000 km i fjor sommer, de siste 50 på BT-olje, Mazda FE3 jeg hadde ble parkert pga rust når den hadde gått 650K, de siste 200 på BT-olje og diverse bilcrossbiler har aldri fått annet.
Saab 9-5 1.9TiD gått 350 000, siste 150 på BT-olje, går like fint.
Jeg er som sagt ingen ekspert, men hvis den olja hadde vært så dårlig som mange skal ha det til hadde jeg på et eller annet tidspunkt hatt et motorras.
Har motoren til FJ'en i biter for overhaling, nå, og det var overraskende rent og pent etter 200 000 kilometer, oljesila var nesten rein, så jeg kjøper ikke antydningen om at den kanskje kokser mer, heller.
Og det er jo det alle argumentene mot BT-olje er, er det ikke?
En antydning om at den kanskje mangler noen additiver, at den kanskje kokser mer, at den kanskje er mindre holdbar.
Kanskje det er verdens beste olje?
Eller kanskje det står på flaska hvilke standarder den holder, akkurat som med alle andre merker.

Ikke vet jeg, men jeg har så langt ikke funnet noen grunn til å kjøpe dyrere olje.