Men lar det stå til. Her en bildeserie fra første brukstest av en britiskprodusert campingkomfyr. En flatpakket sådan i 5 deler, som man lett får plass til, selv for de som pakker lett og lite:
5 deler som lett settes sammen selv om de første gangene kanskje vil by på utfordringer for noen, som meg selv

Lett å tenne opp med f.eks. en parafinbasert tennbrikett. Fliser fra bjørkeveden vi fikk levert tidligere i vinter funka fint som fyringsved.
Og straks det er god fyring i campingkomfyren så varmer den faktisk ganske godt i tillegg til at vann og annet i kjele og panne varmes opp til koke- og steketemp. innen noen minutter.
Etter bruk blir metallplatene sotete, spesielt når man bruker bjørk som fyringsved.
Men overraskende nok tørkes dette lett av med vanlig tørkepapir straks platene har kjølnet.
Altså ingen krevende reingjøring etter bruk; tørk godt av og pakk sammen komfyren, gjerne med en ROK strap slik jeg gjør og legg den på plass sammen med resten av turutstyret:
Så etter denne første brukstesten av Mini Rocket Stove fra britiske SF Innovations, kan jeg slå fast at den fungerer veldig bra, har god varmeeffekt, brenner rimelig rent (lite aske) og er lett å gjøre ren etter bruk.
Og det er åpenbart ikke spart på metallmaterialet, noe man tydelig merker på vekten av platene. Men altså ikke verre enn at dette er et velegnet produkt å ta med seg på turen og som også tar veldig liten plass.