Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Jeg har en stund leid ut bilen min på nabobil og GoMore, men de har ikke åpnet for motorsykkeleie eller -utleie. Men nå har nettstedet leieting.no åpnet for mc. Jeg har lagt ut min sykkel til utleie, fordi den er velegnet for formålet; enkel, slitesterk og ikke alt for verdifull. Selv kommer jeg til å leie sykkel som jeg vurderer å kjøpe. Det er mye bedre grunnlag en helgetur enn en time lånt fra en butikk, eller 10 minutters tur hos en privat selger.
Slik ser min annonse ut:
https://leieting.no/nb/listings/136962- ... g-toppboks
Slik ser min annonse ut:
https://leieting.no/nb/listings/136962- ... g-toppboks
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Hmm, det hadde nok ikke jeg turt med det første. Hva mener forsikringselskap om slikt?
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Ideen er interessant. Jeg er grunnleggende skeptisk til å leie ut egne ting. Men, jeg holder på med mc-lappen, og det er nok flere enn meg som da kunne ønske å leie en lettkjørt sykkel til øvelseskjøring. Der er det nok et marked.
Så lenge alt er klart i forhold til ansvar, skade, slitasje og slikt så er det et positivt tilbud. :-)
Så lenge alt er klart i forhold til ansvar, skade, slitasje og slikt så er det et positivt tilbud. :-)
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
App-plattformen leieting.no tar 20% av leiesummen, som dekker forsikring. Jeg hadde en skade på en bil jeg leide ut, og det fungerte greit. If har spesialisert seg på dette. Mitt ordinære forsikringsselskap var ikke involvert i skadeoppgjøret i det hele tatt.
(Her er bilen: https://gomore.no/cars/10519)y
Leide ut sykkelen i sommer. Det var en kar som hadde tatt lappen i USA, som gir ham rett til å kjøre 6 måneder her hjemme, men da må/kan han kjøre opp uten noen obligatoriske kurs. For ham var det greit å leie min maskin, og han øvelsesskjørte med seg selv de siste 6 dagene før oppkjøring. Mens jeg satt på hytta og telte penger.
(Her er bilen: https://gomore.no/cars/10519)y
Leide ut sykkelen i sommer. Det var en kar som hadde tatt lappen i USA, som gir ham rett til å kjøre 6 måneder her hjemme, men da må/kan han kjøre opp uten noen obligatoriske kurs. For ham var det greit å leie min maskin, og han øvelsesskjørte med seg selv de siste 6 dagene før oppkjøring. Mens jeg satt på hytta og telte penger.
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Tar opp igjen denne tråden og lurer på om noen har fått gjort seg noen erfaringer med utleie av motorsykkel i privat regi de siste 5 årene?
Har to små barn og får ikke brukt sykkelen så mye som jeg ønsker til sommeren, men har ikke lyst å selge. Kanskje det er mulig å tjene noen kroner på det i samme slengen?
Har to små barn og får ikke brukt sykkelen så mye som jeg ønsker til sommeren, men har ikke lyst å selge. Kanskje det er mulig å tjene noen kroner på det i samme slengen?
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
I forbindelse med bilkjøp i 2017 leide jeg bil gjennom gomore av en privatperson for å teste over flere dager, for min del var det medvirkende til å ta ett valg ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Har en onkel som har leid mye bil via nabobil. Det har stort sett gått greit. Men én av den var ikke i kjørbar stand, da fikk han leiebil i stedet.
Men når det kommer til å leie ut så ville jeg ha vert langt mer skeptisk. Spesielt når det kommer til å leie ut biler eller motorsykler som har litt futt.
For det er ingen hemmelighet at mange av de som leier ikke kjører spesielt fint. Så å gi tilgang til en MC med manuell girkasse og 70-150hk kan fort ende med veldig mye unødvendig slitasje eller en vraket sykkel.
Men hvis man derimot har feks en Honda PCX eller en Forza med CVT så tror jeg at jeg hadde vert langt mer komfortabel med tanken. Det gjør det jo ikke så mye om noen gir bånn gass ut av svingene
Men når det kommer til å leie ut så ville jeg ha vert langt mer skeptisk. Spesielt når det kommer til å leie ut biler eller motorsykler som har litt futt.
For det er ingen hemmelighet at mange av de som leier ikke kjører spesielt fint. Så å gi tilgang til en MC med manuell girkasse og 70-150hk kan fort ende med veldig mye unødvendig slitasje eller en vraket sykkel.
Men hvis man derimot har feks en Honda PCX eller en Forza med CVT så tror jeg at jeg hadde vert langt mer komfortabel med tanken. Det gjør det jo ikke så mye om noen gir bånn gass ut av svingene
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
EL mc kan jo leies ut, ikke like enkelt å skamkjøre så motor eller drivverk skades.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Gleden ved å eie en flott maskin er for meg betydelig større enn gleden av selve kjøringen må jeg innrømme. Jeg hadde mistet veldig mye hvis jeg skulle kjørt på tur med lånt MC. Jeg kan leie en tilhenger, eller et stillas. Til nød en bil. Men motorsykkel? Nei takk.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
MGR1 skrev: 04 mar 2021, 08:04 Gleden ved å eie en flott maskin er for meg betydelig større enn gleden av selve kjøringen må jeg innrømme. Jeg hadde mistet veldig mye hvis jeg skulle kjørt på tur med lånt MC. Jeg kan leie en tilhenger, eller et stillas. Til nød en bil. Men motorsykkel? Nei takk.

Du er i det minste ærlig om det. Da regner jeg ikke med at du hadde leid ut heller? Eller lånt bort?
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
SilverSmurfer skrev: 04 mar 2021, 18:43![]()
Du er i det minste ærlig om det. Da regner jeg ikke med at du hadde leid ut heller? Eller lånt bort?








Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Skjønner ikke dette med delingsøkonomi. Er det fordi noen har dårlig råd når de kjøper bil, sykkel osv skal dele det med andre for å få hjelp til å betale dette, eller tror de at det å dele på bilen skulle ha noe som helst med miljø å gjøre?
Bil og sykkel er jo noe som jeg setter pris på og hvertfall ikke vil leie ut til andre.
Jeg har ett personlig forhold til mine eiendeler.
Bil og sykkel er jo noe som jeg setter pris på og hvertfall ikke vil leie ut til andre.
Jeg har ett personlig forhold til mine eiendeler.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Det handler jo rett og slett om at eiendelene vi har blir dårlig utnyttet, for eksempel så står en gjennomsnittlig bil ubrukt 97% av døgnet. Men mange bruker jo bilen langt mindre enn gjennomsnittet også, og bor for eksempel i gå eller sykkelavstand til matbutikker, postkontor og arbeidsplass. Eller som bor i byer som feks Oslo som har et ekstremt godt kollektivtilbud.simpson skrev: 05 mar 2021, 07:52 Skjønner ikke dette med delingsøkonomi. Er det fordi noen har dårlig råd når de kjøper bil, sykkel osv skal dele det med andre for å få hjelp til å betale dette, eller tror de at det å dele på bilen skulle ha noe som helst med miljø å gjøre?
Bil og sykkel er jo noe som jeg setter pris på og hvertfall ikke vil leie ut til andre.
Jeg har ett personlig forhold til mine eiendeler.
Eller som eier en scooter eller motorsykkel og er glad i å kjøre den ved en hver anledning?

Og da trenger du kanskje bare bil 5 ganger i året? Og kanskje vil du da også ha forskjellige biler avhengig av hva du skal gjøre. Så du kan for eksempel ha en varebil når du trenger det, eller en stor familiebil en ukes tid når du skal på ferie, eller en liten elektrisk bil for å gjøre unna julehandelen?
Da er det mye mer hensiktsmessig å leie bil i de tilfellene enn å eie selv. Mens de som eier kan oppnå bedre utnyttelsesgrad på sin bil ved å leie ut. Som igjen kan finansiere vedlikehold samt å bytte ut bilen etter noen års tid.
For uavhengig av om man har god eller dårlig økonomi så er det lite hensiktsmessig å eie noe man ikke bruker, spesielt hvis det er en bil som uansett vil kreve regelmessig tilsyn, forsikring, EU kontroller og vedlikehold.
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Jeg tror den siste delen sier mye om hvorfor du ikke skjønner delingsøkonomi.simpson skrev: 05 mar 2021, 07:52 Skjønner ikke dette med delingsøkonomi. Er det fordi noen har dårlig råd når de kjøper bil, sykkel osv skal dele det med andre for å få hjelp til å betale dette, eller tror de at det å dele på bilen skulle ha noe som helst med miljø å gjøre?
Bil og sykkel er jo noe som jeg setter pris på og hvertfall ikke vil leie ut til andre.
Jeg har ett personlig forhold til mine eiendeler.
Det er dyrt å holde kjøretøy. Du skal betale forsikring, nye dekk, service, oljeskift, vannpumpe, nytt glass, parkeringsplass (for de som ikke har slikt), verditap bare av at det står stille.
Selv en bil uten lån har store løpende kostnader. Om du bare trenger eller benytter bil et par ganger i mnd så er nok delingsøkonomi helt supert.
Du betaler en ganske stor premium for å eie, for noen er det verdt det.
Noen har kanskje en ugrei partner som ikke vil at du skal legge 40-50lapper for en brukt eller opp mot 200 lapper for en nyere motorsykkel.
Det er mange-mange-mange grunner til at noen vil leie eller dele på.
Vi i Norge er veldig opptatt av å eie tingene våre. Det meste står jo ubrukt over 99% av tiden. Hvorfor ikke leie ut når du ikke bruker det? Eller på andre siden, hvorfor ikke bare leie de tingene du trenger når du behov eller lyst?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Bil hadde jeg nok turt å leie ut, men ikke sykkelen... Hadde det vært mer en type bruksssykkel og ikke et limited edition-smykke, så kanskje 
Jeg har selv lekt med tanken om å kjøpe en relativt raff bil (Polestar 2) og potensielt leie den ut én helg i måneden for å dekke nesten hele månedsutgiften, basert på hva jeg ser de går for hos Nabobil. Nå er jeg dog usikker på om noen faktisk gidder å bruke så mye på en leiebil en helg, istedenfor å bare ta noe litt rimeligere...

Jeg har selv lekt med tanken om å kjøpe en relativt raff bil (Polestar 2) og potensielt leie den ut én helg i måneden for å dekke nesten hele månedsutgiften, basert på hva jeg ser de går for hos Nabobil. Nå er jeg dog usikker på om noen faktisk gidder å bruke så mye på en leiebil en helg, istedenfor å bare ta noe litt rimeligere...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Jeg leier ikke ut / låner ikke ut fordi andre ikke tar vare på ting som jeg gjør, og jeg ønsker ikke at de skal bli ødelagt.kgjersda skrev: 05 mar 2021, 08:29 ......
Vi i Norge er veldig opptatt av å eie tingene våre. Det meste står jo ubrukt over 99% av tiden. Hvorfor ikke leie ut når du ikke bruker det? Eller på andre siden, hvorfor ikke bare leie de tingene du trenger når du behov eller lyst?
Jeg leier kun ting jeg ikke har selv, og kun som nødløsning. En sementblander f.eks. ønsker jeg ikke å kjøpe, men kan leie. En motorsykkel er for meg veldig personlig, og en stor del av kjøreopplevelsen min handler om kjøretøyet. Selve kjøringen er ikke like spennende som den var når jeg var 16 eller 18, men motorsykkelhobbyen gir meg fortsatt stor glede. Den gleden vil jeg miste hvis jeg bare kjører med den og leverer den tilbake etterpå.
- Domino
- Innlegg: 1195
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Det var en lokal næringsdrivende på heimplassen min som kjøpte en motorsykkel på firmaet for noen år siden. Påskuddet var at den skulle være utleiesykkel. Han gikk på en smell de det viste seg (enten ved bokettersyn eller i forbindelse med tvangsavviklingen) at den i løpet av ca to år kun hadde vært utleid én gang. Og det var til bestekompisen.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Handler nok for mange om en slags "hest og rytter-symbiose", kan vi kanskje si?
Man får altså et spesielt personlig forhold til "hesten". Enkelt og greit.
Man får altså et spesielt personlig forhold til "hesten". Enkelt og greit.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Det blir jo litt slik som jeg sa, en scooter som Honda PCX eller Forza ville jeg glatt ha leid ut. For med CVT girboks og begrenset motorkraft så er det jo lite risiko for at noen vile klare å gjøre vesentlig skade på den. Det samme hadde kaaaanskje gjort seg gjeldende med eksempelvis en Honda NC750X med DCT automatgir.Snikendeugle skrev: 05 mar 2021, 08:50 Bil hadde jeg nok turt å leie ut, men ikke sykkelen... Hadde det vært mer en type bruksssykkel og ikke et limited edition-smykke, så kanskje
Jeg har selv lekt med tanken om å kjøpe en relativt raff bil (Polestar 2) og potensielt leie den ut én helg i måneden for å dekke nesten hele månedsutgiften, basert på hva jeg ser de går for hos Nabobil. Nå er jeg dog usikker på om noen faktisk gidder å bruke så mye på en leiebil en helg, istedenfor å bare ta noe litt rimeligere...
Men å leie ut en sykkel med rå motorkraft og manuell girboks, som gjerne vil bli grisekjørt som bare det? Nei takk.
Når det kommer til leiebilen så vil jeg derimot tro at folk gjerne leier feks Polestar 2 til en helgetur. Men da har du jo igjen ganske rå motorkraft og muligheten for at bilen blir skikkelig grisekjørt. Men jeg vet ikke hvor mye det egentlig har å si på en elbil?
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
AJ skrev: 05 mar 2021, 09:16 Handler nok for mange om en slags "hest og rytter-symbiose", kan vi kanskje si?
Man får altså et spesielt personlig forhold til "hesten". Enkelt og greit.
Tror også motorsykkel for mange nordmenn er mer statussymbol enn bruksgjenstand, i alle fall om man skal dømme etter kilometerstand på brukte sykler på finn og kommentarer på diverse FB-grupper.
Hos disse virker det som om vask, polering og valg av "riktig" batteri er viktigere enn å faktisk bruke sykkelen.

For denne gruppen vil neppe utleie være aktuelt selv om syklene deres benyttes svært lite.
En del av oss, meg inkludert, bruker motorsykkel som primært fremkomstmiddel i sommermånedene (hadde sommerdekk på bilen for førte gang på seks år i fjor..

For min del benytter jeg sykkel til jobbpendling og kjører mye i fritiden også for å utnytte den korte sesongen.
Så for meg, og de i min situasjon, er å leie ut sykkelen også utenkelig.
Og da tror jeg vi har oppsummert de tre største gruppene motorsykkeleiere uten å finne særlig mange som er villige til å leie ut/dele sykkelen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Var medlem i Bilkollektivet et års tid mens jeg venta på Teslaen. Det fungerte helt utmerket for meg som bor slik til at bilutvalget er bra i nærheten. Det hadde også den sideeffekten at man tenkte seg litt om den turen egentlig var nødvendig, så bilbruken gikk jo ned.
Samtidig er jeg nok en slik som har et forhold til kjøretøyene mine - en bil (og i enda større grad MC) er ikke bare transport, den er livskvalitet. Så jeg velger heller å eie og være eneste bruker av passe morsomme kjøretøyer enn å leie kjøretøyer jeg ikke har råd til å eie.
Samtidig er jeg nok en slik som har et forhold til kjøretøyene mine - en bil (og i enda større grad MC) er ikke bare transport, den er livskvalitet. Så jeg velger heller å eie og være eneste bruker av passe morsomme kjøretøyer enn å leie kjøretøyer jeg ikke har råd til å eie.
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
De blir jo solgt inn som livskvalitet også, bare se på hvilken som helst annonse for MC eller bil. Det er knapt noen annonser som har fokus på transportbehovet, derimot på hvordan kjøretøyet kommer til å berike livet ditt :).pekle skrev: 05 mar 2021, 09:46 ........... en bil (og i enda større grad MC) er ikke bare transport, den er livskvalitet......
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Jeg skjønner tingen ved å leie ved behov, men skjønner ikke at siden jeg har bil er målet at den går mest mulig av døgnets 24 t og for å få det til må jeg leie den ut til andre.kgjersda skrev: 05 mar 2021, 08:29Jeg tror den siste delen sier mye om hvorfor du ikke skjønner delingsøkonomi.simpson skrev: 05 mar 2021, 07:52 Skjønner ikke dette med delingsøkonomi. Er det fordi noen har dårlig råd når de kjøper bil, sykkel osv skal dele det med andre for å få hjelp til å betale dette, eller tror de at det å dele på bilen skulle ha noe som helst med miljø å gjøre?
Bil og sykkel er jo noe som jeg setter pris på og hvertfall ikke vil leie ut til andre.
Jeg har ett personlig forhold til mine eiendeler.
Det er dyrt å holde kjøretøy. Du skal betale forsikring, nye dekk, service, oljeskift, vannpumpe, nytt glass, parkeringsplass (for de som ikke har slikt), verditap bare av at det står stille.
Selv en bil uten lån har store løpende kostnader. Om du bare trenger eller benytter bil et par ganger i mnd så er nok delingsøkonomi helt supert.
Du betaler en ganske stor premium for å eie, for noen er det verdt det.
Noen har kanskje en ugrei partner som ikke vil at du skal legge 40-50lapper for en brukt eller opp mot 200 lapper for en nyere motorsykkel.
Det er mange-mange-mange grunner til at noen vil leie eller dele på.
Vi i Norge er veldig opptatt av å eie tingene våre. Det meste står jo ubrukt over 99% av tiden. Hvorfor ikke leie ut når du ikke bruker det? Eller på andre siden, hvorfor ikke bare leie de tingene du trenger når du behov eller lyst?
En av fordelene med å eie er at MIN bil står utenfor døra mi, til min fri benyttelse av meg når jeg måtte ønske det.
Driver du men bilutleie, har du gjerne mange biler du vil skal være utleid hele tiden, men privatbilen din skal også være i bruk mest mulig av andre? Nei den forstår jeg ikke, og hverfall ikke motorsykkel.
Ja det koster å ha alt og du bruker det ikke hele tiden, men for meg er ikke gleden ved å ha båt, bil, sykkel osv at de skal ha utnyttelsesgrad opp mot 100% men at jeg har dette disponibelt for meg til en hver tid jeg ønsker å bruke dette.
Så lenge jeg har råd til min livsstil så skjønner jeg ikke ideen om delingsøkonomi, penger må sirkulere for å få samfunnet til å gå rundt og det er ikke lommer i den siste frakken du har på, så å leie ut egne ting til andre for å spare penger skjønner ikke jeg poenget med.
Hadde mine naboer forslått noe sånt hadde jeg nok ikke blitt med, har alt for stor tilknytning og glede av å eie det jeg har kjøpt.
Men noen har sikkert glede av å leve så billig som mulig også, hva vet jeg?
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Det er jo en politisk greie; det pushes ut både fra venstre og høyre. Sosialistene vil at ingen skal eie noe (bortsett fra staten) og at godene skal deles, kapitalistene vil at tingene skal brukes mest mulig for å bli slitt ut, så de kan selge nye :).
Re: Utleie av motorsykkel i delingsøkonomien
Nå ble det veldig mye synsing omkring delingsøkonomien.
Jeg tok opp igjen en 5 år gammel tråd for å høre om noen hadde erfaringer med utleie av sykkel.
Ser fremdeles ingen svar på det, kanskje det er svar nok på at ingen på mcsiden.no leier ut i alle fall.
Jeg tok opp igjen en 5 år gammel tråd for å høre om noen hadde erfaringer med utleie av sykkel.
Ser fremdeles ingen svar på det, kanskje det er svar nok på at ingen på mcsiden.no leier ut i alle fall.