Og bestilte da samtidig solbriller som egentlig ser normale ut men er paddeplate så greie å ha i brystlomma på jakka når stopper for kaffekopp
Eska var heldigvis såpass stor at jeg har nok turmat hele året! Og siden det er stridsrasjoner er det ikke bare middag. Det er også sjokolade, tyggegummi, pulverkaffe (kun aktuelt hvis jeg har Baileys...), energidrikk, fruktsuppe, energibarer, desinfiserende våtservietter og sikkert andre ting også. Og innholdet varierer litt fra pose til pose. Men jeg har skjønt at jeg må ha litt mer vann oppi. Jeg testet chili con carne til middag forleden, og det knaste litt i noen av tuggene...rolf-arne skrev: 05 mar 2021, 17:09 Har fått tak i de første posene med Gilde "Turmat" , rimeligere enn Real , foreløpig bare smakt på lapskausen , og den var like god som Real sin.
Det beste er at den blir å få kjøpt i dagligvarebutikken, så man slipper å lete så mye.
Den kunne vært fin. Blank og fin så den passer til eksospottene mine.VindR skrev: 05 mar 2021, 11:55 Denne må da være midt i blinken for noen her inne. Festes rett på eksosanlegget, så har du varm mat når du kommer fram![]()
https://www.amazon.ca/Hot-Snowmobile-Mo ... B01I600YFG
Exhaust cooker.PNG
Har en "sånn" , men hos meg heter den "koffert" egentlig beregnet på bagasje. Standard på HondaJompa skrev: 06 mar 2021, 20:55Den kunne vært fin. Blank og fin så den passer til eksospottene mine.VindR skrev: 05 mar 2021, 11:55 Denne må da være midt i blinken for noen her inne. Festes rett på eksosanlegget, så har du varm mat når du kommer fram![]()
Exhaust cooker.PNG
VindR skrev: 05 mar 2021, 11:55 Denne må da være midt i blinken for noen her inne. Festes rett på eksosanlegget, så har du varm mat når du kommer fram![]()
Exhaust cooker.PNG
Får fart på magen den lunchen derGammelsmurfen skrev: 07 mar 2021, 11:08VindR skrev: 05 mar 2021, 11:55 Denne må da være midt i blinken for noen her inne. Festes rett på eksosanlegget, så har du varm mat når du kommer fram![]()
Exhaust cooker.PNG
Hahaha!
Det produktet minner meg om "Fridtjof´s Jul" når han varmet grillpølser rett i eksosrøret, i det tilfellet ble de vel også røkt med en touch 2-taktsolje![]()
eksospølser.PNG
Haha, hadde glemt av den scenen der! Jeg må nok se opp igjen noe Fridtjof her. Nå er snart eldstemann gammel nok til å legge ut på 2 hjul også, så han vil sikkert sette pris på det ogsåGammelsmurfen skrev: 07 mar 2021, 11:08 Hahaha!
Det produktet minner meg om "Fridtjof´s Jul" når han varmet grillpølser rett i eksosrøret, i det tilfellet ble de vel også røkt med en touch 2-taktsolje![]()
eksospølser.PNG
Var altfor forsiktig med kaffedoseringen da jeg hadde ned denne på MC-tur for første nylig sammen med ErikW. Og som den høflige herremannen han er påpekte han forsiktig at kaffen kanskje kunne vært noe sterkere...AJ skrev: 13 okt 2021, 17:56 Ingen MC-tur uten kaffepause.
Men har etter hvert gått lei av pulverkaffe. Her hjemme går du uavkortet i kokekaffe, som selvfølgelig ikke skal kokes, men trekkes på kokt vann!
Blir ikke kokekaffe på kommende MC-turer. Derimot blir det det presskaffe, som et fullgodt alternativ med denne nyinnkjøpte Lixada Titanium presskanna, som helt klart blir med i bagasjen på MC-turene neste år. Lå i postkassa i dag og kvaliteten virker å være veldig god. Liten og lett, så dette blir nok bra
:
![]()
Funker nok helt sikkert utmerket.BjørnSover skrev: 06 jul 2022, 18:06 På mc tur for noen uker siden fikk jeg kaffe laget med aeropress - den fungerte veldig fint
Ja, det følger med en liten boks hvor det så ut til å kunne gå 20+ish papirfilterAJ skrev: 06 jul 2022, 19:30Funker nok helt sikkert utmerket.BjørnSover skrev: 06 jul 2022, 18:06 På mc tur for noen uker siden fikk jeg kaffe laget med aeropress - den fungerte veldig fint
Men må man bruke papirfilter i disse?
Det er det ikke behov for i presskanna...
Det er også helt uproblematisk å bruke disse papirfiltrene flere ganger om man virkelig vil være gnien, jeg har testet.BjørnSover skrev: 06 jul 2022, 22:49Ja, det følger med en liten boks hvor det så ut til å kunne gå 20+ish papirfilterAJ skrev: 06 jul 2022, 19:30Funker nok helt sikkert utmerket.BjørnSover skrev: 06 jul 2022, 18:06 På mc tur for noen uker siden fikk jeg kaffe laget med aeropress - den fungerte veldig fint
Men må man bruke papirfilter i disse?
Det er det ikke behov for i presskanna...