Gammelt lokomotiv på veien igjen.
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Første lengre tur med gamla, 23 mil i går, 43 i dag.
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Du verden!
Den der så veldig bra ut :) .
Hvilken årsmodell er det?
Den der så veldig bra ut :) .
Hvilken årsmodell er det?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6970
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Vakkert
Jeg ser den har "antidive". Fungerer den?
Jeg ser den har "antidive". Fungerer den?
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Takk, ikke så ille for alderen.AJ skrev:Du verden!
Den der så veldig bra ut :) .
Hvilken årsmodell er det?
1987, veteran i år, så koster nåda å ha.
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Nope, den er koblet fra og blendet, har ikke prøvd med, men ettersom jeg har slanger til det liggende har jeg tenkt å prøve.kjellv skrev:Vakkert
Jeg ser den har "antidive". Fungerer den?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6970
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Jeg tipper tidligere eier har prøvd før deg. Genialt konsept dette, men dessverre fungerte det ikke så bra. Kom på FJ1100 og de tidligste FJ1200 før Yamaha droppet hele greia.Sir Limpalot skrev: ↑27 jul 2017, 22:41Nope, den er koblet fra og blendet, har ikke prøvd med, men ettersom jeg har slanger til det liggende har jeg tenkt å prøve.kjellv skrev:Vakkert
Jeg ser den har "antidive". Fungerer den?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Det har du helt sikkert rett i, men mulig nysgjerrigheten tar overhånd, allikevel.kjellv skrev:Jeg tipper tidligere eier har prøvd før deg. Genialt konsept dette, men dessverre fungerte det ikke så bra. Kom på FJ1100 og de tidligste FJ1200 før Yamaha droppet hele greia.Sir Limpalot skrev: ↑27 jul 2017, 22:41Nope, den er koblet fra og blendet, har ikke prøvd med, men ettersom jeg har slanger til det liggende har jeg tenkt å prøve.kjellv skrev:Vakkert
Jeg ser den har "antidive". Fungerer den?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Etter femti mil hjem konstaterer jeg at gamla fungerer som bare det, ennå, at femti mil på en dag er litt i lengste laget, at jeg i sprutregn den siste timen begynte å ane poenget med Goldwing (og annet med enorme kåper) og at det nok blir flere ferieturer på to hjul, fremover. :)
Ikke minst fikk jeg bekreftet at jeg etter bytte av hofte i vinter fungerer som motorsyklist i mer enn en halvtime av gangen, igjen!
Godt å være tilbake i salen.
Ikke minst fikk jeg bekreftet at jeg etter bytte av hofte i vinter fungerer som motorsyklist i mer enn en halvtime av gangen, igjen!
Godt å være tilbake i salen.
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
50 000 kilometer senere er vi her:
Bytte av toppakning ble fort til full overhaling, så nå venter jeg på deler og krysser fingrene for at de kommer før sesongen er i full gang.
Bytter hele ut-akslingen i girkassa, skiftegafler og oppgraderer giroverføring.
Nye råde- og rammelagre.
Nye stempler.
Har fra før oppgradert gafler og demper.
Så da ser det ut som om jeg er stuck med gamla noen år til.
Bytte av toppakning ble fort til full overhaling, så nå venter jeg på deler og krysser fingrene for at de kommer før sesongen er i full gang.
Bytter hele ut-akslingen i girkassa, skiftegafler og oppgraderer giroverføring.
Nye råde- og rammelagre.
Nye stempler.
Har fra før oppgradert gafler og demper.
Så da ser det ut som om jeg er stuck med gamla noen år til.
- Domino
- Innlegg: 1065
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Langt fra den verste sykkelen å være stuck med!
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Neida, for all del, det er jo en grunn til at jeg gidder. :)
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Råde- og rammelagere byttet, girkasse oppgradert, klar for ventiler og stempler.
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6988
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Snart ny motor.
Har du målt slitasje I cylindre, kamaksler, veivaksel og litt her og der?
Yamaha motorene er nok de som går stillest og penest av alle de gamle japsrfirerne.
Kawasaki og Suzuki har mekanisk skramling og Honda en irriterende skarp hvining.
Har du målt slitasje I cylindre, kamaksler, veivaksel og litt her og der?
Yamaha motorene er nok de som går stillest og penest av alle de gamle japsrfirerne.
Kawasaki og Suzuki har mekanisk skramling og Honda en irriterende skarp hvining.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Gammelt lokomotiv på veien igjen.
Ja, det nærmer seg ny motor. :)
Nei, har ikke målt.
Kjøpte inn plastigauge for å måle, men synlig slitasje i sylinder en, så en boring var på sin plass og når jeg først hadde alt fra hverandre byttet jeg bare alt av lagre, boret opp en millimeter, slipte inn ventiler på nytt, portet og planet topp og planet sylindre.
I tillegg til å bytte halve girkassa og litt i giroverføring.
Kam og baner ser fine ut, så satser på at det er i orden.
Nei, har ikke målt.
Kjøpte inn plastigauge for å måle, men synlig slitasje i sylinder en, så en boring var på sin plass og når jeg først hadde alt fra hverandre byttet jeg bare alt av lagre, boret opp en millimeter, slipte inn ventiler på nytt, portet og planet topp og planet sylindre.
I tillegg til å bytte halve girkassa og litt i giroverføring.
Kam og baner ser fine ut, så satser på at det er i orden.