xavi0n skrev: 17 mar 2021, 20:25
Med fare for og kapre tråden litt, jeg er i samme situasjon selv, skal kjøpe sykkel, sitter med et budsjett opp mot 70k.
Sikler noe fælt på en bandit 1200 2005 mod. noen som har noen formeninger om jeg går på en smell av å kjøpe meg en slik sykkel?
xavi0n skrev: 18 mar 2021, 21:02
jo for all del stilig, men vil ha en sykkel med litt kåper rundt som kan brukes til litt lengre kjøring, og etter det jeg leser i alle fall. Så er en bandit s (med kåper) en svært god allroundsykkel.
Og det ligger en på finn relativt billig priset med en fargekombo jeg falt ganske hardt for
Her er greia, når det kommer til anbefalinger på sykkel så er det egentlig veldig enkelt. Jo mer nøyaktig du kan fortelle forumet hva du har tenkt å bruke sykkelen til jo mer nøyaktig blir anbefalingen.
For alle kjøp, uavhengig av om det er tråsykkel, motorsykkel eller bil går jo stort sett ut på å utføre en god behovsanalyse. Finne ut nøyaktig hva man trenger, finne det som passer best til ditt spesifikke behov.
Du sier lengre kjøring, men hva legger du i det? 300 km på en dag? Eller 3000 km på en uke?
Kommer du til å kjøre den mye utenom langturene? Daglige kortere turer? Hva slags veier kommer du til å kjøre på? Svingete fjellveier eller E18?
Har du tenkt å kjøre med masse bagasje? Vil du kjøre i alt slags vær? Eller blir turen avlyst hvis det ikke er solskinn?
Hvor komfortabel er du med å mekke på sykkelen selv? Vil du ha noe som krever lite vedlikehold eller går det fint om sykkelen trenger jevnlig ettersyn?
Hva er budsjettet for innkjøp? Hvor langt kommer du til å kjøre i året? Hvor mye er du komfortabel med å bruke på vedlikehold/forsikring osv.
Bandit 1200 er flotte sykler det, men om du personlig vil gå på en smell eller ikke avhenger i bunn og grunn alltid på om sykkelen passer til deg, og for å besvare det spørsmålet så bør du egentlig utdype behovet ditt så mye som mulig.