MC-ulykker
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
telehiv om våren er ikke noe nytt, men i år blir det det nok værre enn vanlig på sørøstlandet pga lang kuldeperiode.
Litt ubehagelig er det, men jeg blir ikke med på at dette er virkelig farlig for meg som mc-fører.
Jeg har også en TVR, som er en relativt lav sportsbil. Det er mye større problem å kjøre den om våren enn det er å kjøre motorsykkel. Det er ikke livsfarlig å kjøre lav bil heller, men det kan bli dyrt hvis man slår hull i bunnpanna.
Litt ubehagelig er det, men jeg blir ikke med på at dette er virkelig farlig for meg som mc-fører.
Jeg har også en TVR, som er en relativt lav sportsbil. Det er mye større problem å kjøre den om våren enn det er å kjøre motorsykkel. Det er ikke livsfarlig å kjøre lav bil heller, men det kan bli dyrt hvis man slår hull i bunnpanna.
- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Jeg må si meg enig med Pelsen.. Det er ikke livsfarlig med sprekker i veien.. Største feilen folk gjør når de kommer til sprekker, hull osv er at de stivner av skrekk og hugger inn bremsem bremsen!! Unngå dette for alt i verden, sykkelen er mer stabil enn man trur. Skal si meg helt enig at det ubehagelig, men livsfarlig er det ikke... 

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
det som er farlig er sprekker som er så store at du får tredd dekket nedi...
satte fra meg sykkelen i en slik sprekk sist år-sykkelen sto støtt og fint midt i veien uten fører eller støtte.synd vi ikke hadde med kamera.
satte fra meg sykkelen i en slik sprekk sist år-sykkelen sto støtt og fint midt i veien uten fører eller støtte.synd vi ikke hadde med kamera.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Telehiv er mer enn sprekker i veien....i godt drag, på en tidligere godt kjent vei, med nye ukjente elementer, sykkelen er nok stødig, men de fysiske lover trer i kraft uannsett under slike veiforhold...livsfarlig...kanskje ikke, men ved å møte slike telehivforhold..vil, om ikke annet, by på en utfordringd.strand skrev:Jeg må si meg enig med Pelsen.. Det er ikke livsfarlig med sprekker i veien.. Største feilen folk gjør når de kommer til sprekker, hull osv er at de stivner av skrekk og hugger inn bremsem bremsen!! Unngå dette for alt i verden, sykkelen er mer stabil enn man trur. Skal si meg helt enig at det ubehagelig, men livsfarlig er det ikke...

det er vel nettopp i slike situasjoner at man setter pris på at apparatet man sitter på ikke er en såftsjopper, men en motorsykkel med kjøreegenskaperGlobe skrev:Telehiv er mer enn sprekker i veien....i godt drag, på en tidligere godt kjent vei, med nye ukjente elementer, sykkelen er nok stødig, men de fysiske lover trer i kraft uannsett under slike veiforhold...livsfarlig...kanskje ikke, men ved å møte slike telehivforhold..vil, om ikke annet, by på en utfordring![]()

- d.strand
Helt enig med deg globe, jeg bare påpekte at det ikke er livsfarlig :-)
Har hatt mine opplevelser jeg også, hvor det vingler, humper og det ene og det andre, og det er absolutt ikke gøy, og det er utfording. Men i ordet utfordring så tilhører det også at man skal handle riktig :-) Sier ikke at jeg beskytter veiene i Norge, for de stinker mange steder, og skulle gjerne ha sett at veiene i Norge ble bedre. Men det er også viktig å huske på at det er ikke bare kjøreforholdene som avgjør om man kommer seg hel skinnet ut av en skrekk opplevelse, det viktigste er som sagt å handle riktig :-)
Har hatt mine opplevelser jeg også, hvor det vingler, humper og det ene og det andre, og det er absolutt ikke gøy, og det er utfording. Men i ordet utfordring så tilhører det også at man skal handle riktig :-) Sier ikke at jeg beskytter veiene i Norge, for de stinker mange steder, og skulle gjerne ha sett at veiene i Norge ble bedre. Men det er også viktig å huske på at det er ikke bare kjøreforholdene som avgjør om man kommer seg hel skinnet ut av en skrekk opplevelse, det viktigste er som sagt å handle riktig :-)
- Globe
- Kontakt:
Helt sant d.strand. Ser nå frem til at sesongen skal starte og at en får begynt å handle....begynner å bli lei av vinterens "teoriperiode"

- d.strand
Får ikke sagt det bedre selv GlobeGlobe skrev:Helt sant d.strand. Ser nå frem til at sesongen skal starte og at en får begynt å handle....begynner å bli lei av vinterens "teoriperiode"![]()

-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Begynner vel å bli noen øvingsbaner nå, vel! 

Veien er viktigere enn målet.
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Vi bør ha i hode at det ikke bare er telehiv og sprekker som er en fare. Vi har vært borte fra trafikkbilde en stund, og bilistene har glemt oss...
Og ikke minst oss selv. Vi er nokk veldig rustene etter 6 måneder hvile. Ta det rolig de første 100 milene.
Og så har vi ikke temperaturen med oss i starten. Kald luft, kalde veier gir ikke opptimale gripeforhold til dekkene.
Men jeg gleder meg til min første vinglete tur..
Og ikke minst oss selv. Vi er nokk veldig rustene etter 6 måneder hvile. Ta det rolig de første 100 milene.
Og så har vi ikke temperaturen med oss i starten. Kald luft, kalde veier gir ikke opptimale gripeforhold til dekkene.

Godt poeng.rogg skrev: Og ikke minst oss selv. Vi er nokk veldig rustene etter 6 måneder hvile.

Sist redigert av Godtvoksen den 25 mar 2010, 23:16, redigert 1 gang totalt.
- hansraymond
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Kontakt:
Jepp lurt å ta det rolig på veiene i disse dager, ser at bilister er sløve, de kutter svingene og stjeler min plass, jeg kvitterer med å blinke med fjernlysene for liksom å si: "dette er ikke ok, jeg er ikke noen moped"..
Men deilig å komme utpå veiene igjen uansett!!

Men deilig å komme utpå veiene igjen uansett!!

Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
Med mindre du har 1000metere plassert i øyehøyde til føreren, så ser de vel neppe det.
Jeg lurte på å montere et heftig kompressorhorn på MC'en
Jeg lurte på å montere et heftig kompressorhorn på MC'en

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
For å løse rust, ta en tur på "Rustløsern" på Rudskogen 1. mai, arrangert av Senior Mc.
Kan anbefales.
Tango mc og naf mc har også tilsvarende kurs.
Kurset til Tango mc(politiet) på Trøgstadbanen skal visst være veldig bra.
Kan anbefales.
Tango mc og naf mc har også tilsvarende kurs.
Kurset til Tango mc(politiet) på Trøgstadbanen skal visst være veldig bra.
Veien er viktigere enn målet.
- Globe
- Kontakt:
Det er et godt tips ja...skal selv delta på "Rustløsern" her i Trøndelag, 24.april!