Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Ser absolutt bra ut. Holder ikke med 100kg for min del med full bekledning, det får K100'en lide for 
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Gull å ha Einar i bartebyen som tilbydde seg å kjøpe og sende NOS innervesker til Bimmern!
Jeg må også takke for all kaffen som fulgte med nedover! Er den best med eller uten heimert?
Jeg må også takke for all kaffen som fulgte med nedover! Er den best med eller uten heimert?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Ingen problem! Kaffen smaker best uten heimert 

BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Du mangler kanskje fremdeles en slik i livet ditt?
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=210594561
Har ikke peiling på prisnivået på K1 egentlig, men synes denne så meeget fint ut.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=210594561
Har ikke peiling på prisnivået på K1 egentlig, men synes denne så meeget fint ut.

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Ble forsøkt solgt også ifjor, men er fortsatt 30-35 papp for mye! Annonsen overbeviser ikke egentlig om at det er denne K1en jeg må ha! Jeg må vite hva som følger med av stæsj, tekst og bilder kunne vært bedre for å gi meg noe kjøpelyst. I 2016 gikk disse K1ene for mellom 40-45 papp.
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Såpass ja. Når det gjelder disse er det vel gjerne et selgers marked i dag, men likevel var jo det et drøyt prishopp på fem år!
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Fredag kveld og Søndag kveld.
Sesongen ifjor sluttet dessverre med sluring på clutch. Videre fant jeg spor av olje rundt gir. Det betyr oljelekkasje fra enten motor eller gir, og dette har kommer i kontakt med clutchlamellen.
Kjøpte ny clutch-lamell og nye simringer for en tid tilbake og på Fredag skred man til verket.
Lekkasje fra en liten søt o-ring er alt som skal til..
Skiftet alle oljer og flushet bremsesystemet samtidig.
Sesongen ifjor sluttet dessverre med sluring på clutch. Videre fant jeg spor av olje rundt gir. Det betyr oljelekkasje fra enten motor eller gir, og dette har kommer i kontakt med clutchlamellen.
Kjøpte ny clutch-lamell og nye simringer for en tid tilbake og på Fredag skred man til verket.
Lekkasje fra en liten søt o-ring er alt som skal til..
Skiftet alle oljer og flushet bremsesystemet samtidig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Rett og slett imponerende og se folk som bare "river" ting i filler og setter det sammen igjen som om det skulle være et 4 biters puslespill. 

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Det er et puslespill, et ganske stort et, men har alle steg, skruer og bolter med tiltrekningsmoment memorert i hodet, så det går ganske fort. Skiftet ut litt detaljer rundtforbi, skifta vel bremseklosser også.
Er vel i alt 3 ting som skal dras til ganske hardt, 160nm på kardangen, 200nm på svingarmen. Svinghjulet skal trekkes med 140nm, deretter løsnes, så 50nm + 60 grader. Samtidig som man holder motoren fast fra å rotere. Ikke så enkelt å få til alene. Så er det alt småtteri som fothvilere og braketter. Det blir mengder!
Jeg liker å ta meg tid når jeg holder på. Vaske alle deler før montering, skifte ut ting som er slitt etc. bytta clutch-slaven også nå. Det trengtes.
Er vel i alt 3 ting som skal dras til ganske hardt, 160nm på kardangen, 200nm på svingarmen. Svinghjulet skal trekkes med 140nm, deretter løsnes, så 50nm + 60 grader. Samtidig som man holder motoren fast fra å rotere. Ikke så enkelt å få til alene. Så er det alt småtteri som fothvilere og braketter. Det blir mengder!
Jeg liker å ta meg tid når jeg holder på. Vaske alle deler før montering, skifte ut ting som er slitt etc. bytta clutch-slaven også nå. Det trengtes.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Mulig det bare er jeg som har vært entusiastisk rundt blokaden av Suez de siste dagene

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Jeg er ny her på mcsiden, så det er mulig jeg skriver dette på helt feil plass?? Jeg kjøpte nylig en 2000 modell K1200RS. Tok den ut for en prøvetur og den oppførte seg helt feil. Vil gå så langt som å si "farlig". Etter en tur tilbake til garasjen for justering av dekktrykket ble det noe helt annet. Nydelig sykkel å kjøre. Trykket i dekkene var foran 150 MPa, og bak 200 MPa. I brukerhåndboka står det at trykket skal være foran 2,5 bar (250 MPa) og bak 2,9 bar (290 MPa). Så man kan vel si at det var svært langt under. Har opplevd før at enkelte mc er veldig følsomme for feil dekkstrykk. I allefall hvis det er for lavt. På varme sommerdager kan jo trykket stige betraktelig, men det blir vel kompensert med at gummien samtidig blir mykere.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Hei!
Du kommenterer i min tråd, helt OK det! Tror vi har mailet litt frem og tilbake!
Gratulerer med K1200RS forresten. I den rette fargen!
Du kommenterer i min tråd, helt OK det! Tror vi har mailet litt frem og tilbake!
Gratulerer med K1200RS forresten. I den rette fargen!
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Mye god lesing rundt K1200RS :-) Hadde en i en kort periode, som tok meg på en rundtur i alpene. Fantastisk kjøremaskin.. Solid bunndrag, vibrasjonsfri og trivdes like godt på autobahn som i alpene. 

--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Lurer på om du brumma fornøyd forbi meg på Mosseveien ut av byen i ettermiddag. KK på skiltet?
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Ja, mulig jeg passerte en TDM! Tenkte faktisk at det kunne være deg! Hadde litt dårlig med tid, og det stoppa seg til med sykler i køen på vei ut tunnelen, ble litt utålmodig der på et tidspunkt 
Sykkelen går godt om dagen, gromlyd, men er i overkant med støy selv med ørepropper.

Sykkelen går godt om dagen, gromlyd, men er i overkant med støy selv med ørepropper.