Kjenner litt på kubikk syndromet
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Synes egentlig R1200GS/R1250GS flytter seg greit. Jeg tar en R1250GS kneeeeepent, så det hadde funka for meg for en stund.
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Objektive hørte jeg ja.... ender vel opp med en Benelli før jeg vet ordet av det. Jeg er svak for Ducati, og den nye V4 er nok noe av det beste på markedet akkurat pr.d.d. Skal ikke se bort fra at jeg må opp en tur og få prøvd den. Er jo mulig å få til en tur på GS1250 på samme dag. Da blir det kanskje mulig å skille de lettere.WikingTnT skrev: 04 apr 2021, 16:46Støtter den - kom til Trondheim - Barske og undertegnede stiller gjerne opp med " objektive " preferansersimpson skrev: 04 apr 2021, 16:16 Hvis du liker duppeditter, elektronikk og noe som drar skinnet av pølsa er Multistrada svaret.
Hvis ikke penger stopper deg, så reis til Trondheim og prøv en, og ikke kjøp noe annet FØR du har kjørt en V4![]()
Yamaha XJR 1300
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Helt klart, men jeg har aldri tvilt på at BMW lager også gode biler, ser jo det rundt omkring. Jeg finner meg bare ikke tilrette bak rattet på de. Hadde Audi laget mc så hadde det sikkert blitt en derfra. Men igjen.... Ducati er jo i familie og da kan det hende. Jeg ser litt av tankegangen i og bak Ducati når det kommer til tekniske løsninger og "vorsprung" så jeg har en mild dragning mot den røde. Samtidig så må man jo være ærlig å si at BMW har laget fryktelig mange gode sykler gjennom tidene, patriot kan jeg være, men man må ikke være naiv av den grunn. Det er glede på 2 hjul som gjelder.oivindg skrev: 04 apr 2021, 17:10 Min erfaring fra bil er at kubikk er deilig. Kjøp deg en større sykkel hvis du har lyst på det. Prøvekjør de nevnte syklene og kjøp den som gir deg mest "må ha" følelse. Motorsykkel skal kjøpes med hjertet.
Men det må nevnes at det blir litt rart hvis Audi Mannen kjøper BMW. Selv om det selvsagt er det beste merket. :-D
Noe av grunnen til at jeg kanskje vurderer bytte er også helt idiotisk, men et bilkjøp i fjor sommer ødela den gleden av å kjenne draget når man vrir på rulla. Det forsvant fra Tracer'n når man vet at bilen drar bedre i forbikjøringer enn sykkelen. GT'n er sprek, men ikke helt der lengre. Jeg kjører ikke hardt, men liker at det tar i litt når jeg trenger det.
Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Hvilken bil var dette?Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 19:00Helt klart, men jeg har aldri tvilt på at BMW lager også gode biler, ser jo det rundt omkring. Jeg finner meg bare ikke tilrette bak rattet på de. Hadde Audi laget mc så hadde det sikkert blitt en derfra. Men igjen.... Ducati er jo i familie og da kan det hende. Jeg ser litt av tankegangen i og bak Ducati når det kommer til tekniske løsninger og "vorsprung" så jeg har en mild dragning mot den røde. Samtidig så må man jo være ærlig å si at BMW har laget fryktelig mange gode sykler gjennom tidene, patriot kan jeg være, men man må ikke være naiv av den grunn. Det er glede på 2 hjul som gjelder.oivindg skrev: 04 apr 2021, 17:10 Min erfaring fra bil er at kubikk er deilig. Kjøp deg en større sykkel hvis du har lyst på det. Prøvekjør de nevnte syklene og kjøp den som gir deg mest "må ha" følelse. Motorsykkel skal kjøpes med hjertet.
Men det må nevnes at det blir litt rart hvis Audi Mannen kjøper BMW. Selv om det selvsagt er det beste merket. :-D
Noe av grunnen til at jeg kanskje vurderer bytte er også helt idiotisk, men et bilkjøp i fjor sommer ødela den gleden av å kjenne draget når man vrir på rulla. Det forsvant fra Tracer'n når man vet at bilen drar bedre i forbikjøringer enn sykkelen. GT'n er sprek, men ikke helt der lengre. Jeg kjører ikke hardt, men liker at det tar i litt når jeg trenger det.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Da kan du glemme 1200GS. Den er vertfall ikke noe friskere i draget enn Tracer 900. Det kan jeg love deg. Det ender bre med at du blir forbikjørt av egen bil med en i mine øyne enda kjipere sykkel, som også koster mer.
Sist redigert av Bjerknez den 04 apr 2021, 19:20, redigert 1 gang totalt.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Har noen mil på Ducati Multistrada 1200 Enduro som er en fantastisk sykkel som jeg virkelig føler meg vel på med masse pulver. Multistrada 1260 Enduro har jeg ikke kjørt men sikkert vel så bra som førstnevnte ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Tror du må prøve en R1250GS jeg.Bjerknez skrev: 04 apr 2021, 19:09 Da kan du glemme 1200GS. Den er vertfall ikke noe friskere i draget enn Tracer 900. Det kan jeg love deg. Det ender bre med at du blir forbikjørt av egen bil med en i mine øyne enda kjipere sykkel, som også koster mer.
Den kjører bra og har en motorkarakteristikk jeg forstår mange liker.
Blir sikkert en R1250GS på meg en dag. Jeg må bare ha noe litt mer sportslig noen år først!
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg har kjørt en R1200RS som jeg anntar har noenlunde den samme motoren, men den veier langt mindre. Jeg ble ikke akkurat imponert over den motoren.FredrikE24 skrev: 04 apr 2021, 19:25Tror du må prøve en R1250GS jeg.Bjerknez skrev: 04 apr 2021, 19:09 Da kan du glemme 1200GS. Den er vertfall ikke noe friskere i draget enn Tracer 900. Det kan jeg love deg. Det ender bre med at du blir forbikjørt av egen bil med en i mine øyne enda kjipere sykkel, som også koster mer.
Den kjører bra og har en motorkarakteristikk jeg forstår mange liker.
Blir sikkert en R1250GS på meg en dag. Jeg må bare ha noe litt mer sportslig noen år først!
Ikke det værste jeg har kjørt, motormessig, men langt i fra noen Tracer 900 killer når det kommer til motor. Prøve en SuperDuke 1290. DEN flytter seg! Ducatien som nevnes her har jeg ikke kjørt, men den har nok en langt mer spennende motor den også en GS1200.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg er fortsatt spent på hvilken bil som regelrett dro fra en Tracer 900 i aksellerasjonen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Var vel en Audi GT A7, tror jeg...Bjerknez skrev: 04 apr 2021, 19:31 Jeg er fortsatt spent på hvilken bil som regelrett dro fra en Tracer 900 i aksellerasjonen.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Den bilen har 476HK`er og 600ish NM.
Skal du gi fingeren til denne så kjøp en superduke 1290.
Skal du gi fingeren til denne så kjøp en superduke 1290.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Etter det jeg har lest er det ganske stor forskjell på 1200GS og 1250GS, så hvis man først skal ha en nyere sykkel er det like godt å spytte i de ekstra kronene for å få en 1250. 1250 har jo variable kammer, noe 1200 ikke har.
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Den røde toppløse.Bjerknez skrev: 04 apr 2021, 19:04Hvilken bil var dette?Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 19:00Helt klart, men jeg har aldri tvilt på at BMW lager også gode biler, ser jo det rundt omkring. Jeg finner meg bare ikke tilrette bak rattet på de. Hadde Audi laget mc så hadde det sikkert blitt en derfra. Men igjen.... Ducati er jo i familie og da kan det hende. Jeg ser litt av tankegangen i og bak Ducati når det kommer til tekniske løsninger og "vorsprung" så jeg har en mild dragning mot den røde. Samtidig så må man jo være ærlig å si at BMW har laget fryktelig mange gode sykler gjennom tidene, patriot kan jeg være, men man må ikke være naiv av den grunn. Det er glede på 2 hjul som gjelder.oivindg skrev: 04 apr 2021, 17:10 Min erfaring fra bil er at kubikk er deilig. Kjøp deg en større sykkel hvis du har lyst på det. Prøvekjør de nevnte syklene og kjøp den som gir deg mest "må ha" følelse. Motorsykkel skal kjøpes med hjertet.
Men det må nevnes at det blir litt rart hvis Audi Mannen kjøper BMW. Selv om det selvsagt er det beste merket. :-D
Noe av grunnen til at jeg kanskje vurderer bytte er også helt idiotisk, men et bilkjøp i fjor sommer ødela den gleden av å kjenne draget når man vrir på rulla. Det forsvant fra Tracer'n når man vet at bilen drar bedre i forbikjøringer enn sykkelen. GT'n er sprek, men ikke helt der lengre. Jeg kjører ikke hardt, men liker at det tar i litt når jeg trenger det.
Yamaha XJR 1300
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
oivindg skrev: 04 apr 2021, 19:41 Etter det jeg har lest er det ganske stor forskjell på 1200GS og 1250GS, så hvis man først skal ha en nyere sykkel er det like godt å spytte i de ekstra kronene for å få en 1250. 1250 har jo variable kammer, noe 1200 ikke har.
Så blir jo spørsmålet om man faktisk vil ha variabel timing.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Strengt tatt er det vel ikke så veldig stor forskjell på R1200 og R1250 motoren, altså for brukeropplevelsen.SilverSmurfer skrev: 04 apr 2021, 19:46oivindg skrev: 04 apr 2021, 19:41 Etter det jeg har lest er det ganske stor forskjell på 1200GS og 1250GS, så hvis man først skal ha en nyere sykkel er det like godt å spytte i de ekstra kronene for å få en 1250. 1250 har jo variable kammer, noe 1200 ikke har.
Så blir jo spørsmålet om man faktisk vil ha variabel timing.
R1250 motoren er vel en videreutvikling av R1200, der en nødvendig tilpasning til Euro 5 er blitt gjort uten at det går på bekostning av ytelser. R1200 motoren ville ikke blitt godkjent for Euro 5, noe måtte gjøres.