Audi Mannen skrev: 04 apr 2021, 14:38
På markedet er det 3 alternativer slik jeg tenker som kunne vært mine alternativer:
BMW GS 1200/1250
KTM SA 1290 S eller R
Ducati Multistrada V4
Hva mener menigheten dersom kjøpspris ikke er avgjørende?
Kjør saklig diskusjon og gjerne basert på erfaringer.
Jeg sto overfor det samme valget selv i vinter da jeg syntes min S1000XR ble noe hektisk med at den hele tiden hvisket i øret mitt "Kjør fortere, Kjør fortere, Du greier litt til!"
Trålet gjennom Youtube og så på utallige tester, lysten etter ny sykkel ble stor og Multistrada V4 ble den jeg hadde mest lyst på, i og med at den var helt ny på markedet så ble det også en runde på forumene. Der leste jeg meg redd på Ducatisyken og Faultistrada folket, samt at fra meg ble det litt langt opp til Trondheim for service og garanti arbeid.
KTM var også med på listen, men jeg hadde tross alt hatt noen eksempler av den arten før og fått hilst på KTM garantiavdeling titt og ofte, så den ble egentlig lagt litt til side + det at mine litt for korte bein sliter med SuperAdventure sånn av og til...
BMW ble dermed siste kandidat og altfor mange lapper ble lagt ned i å skaffe meg en glinsende blank Triple Black versjon av en R1250 GS. Hadde allerede prøvekjørt den i fjor og forvisset meg om at på norske veier så holdt den egentlig godt følge med en S1000XR opp til der lappen forsvinner til onkel når de er ute og fyller opp en slunken overtidskasse.
Etter denne lange digresjonen, så tror jeg uansett at min absolutte anbefaling til AudiMannen er følgende, kjøp en av de syklene, de er alle bra!