beemer skrev: 09 apr 2021, 19:23
Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
Vanskelig å velge noe annet når man først er bitt av KTM kraften.
Men bør du ikke oppdatere "Min motorsykkel" infoen på profilen din ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
beemer skrev: 09 apr 2021, 19:23
Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
Vanskelig å velge noe annet når man først er bitt av KTM kraften.
Pøh, solgte 16 1290´n og bytta til tysker og har ikke savna beta test maskinen fra Østerrike et sekund.
Bra for deg .
Jeg teller på knappene om jeg skal gå for min tredje :). Ikke i år, men kanskje neste år ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05
Jeg må jo si at denne her frister veldig :)
Er ikke helt fremmed for denne jeg heller.
Ikke minst veldig interessant med storservice hver 60K, etter hva jeg har fått med meg. Som må sies å være nesten revolusjonerende!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05
Jeg må jo si at denne her frister veldig :)
Er ikke helt fremmed for denne jeg heller.
Ikke minst veldig interessant med storservice hver 60K, etter hva jeg har fått med meg. Som må sies å være nesten revolusjonerende!
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
Men blir det færre service oppmøter? Hva er intervallene?
Bjerknez skrev: 09 apr 2021, 21:42
Hva koster vanlige service intervaller da? Det mest knterresante her er jo totalsummen?
Ganske overkommelig priser for folk med vanlig gjennomsnittlig økonomi.
Men likevel, 60K hovedservice må man kunne si er en bra greie. Færre serviceoppmøter på verksted er pluss i min bok.
Men blir det færre service oppmøter? Hva er intervallene?
Kommer an på hvor langt du kjører selvfølgelig. Men altså all grunn til å tro at lengre serviceintervaller betyr færre servicer for fe fleste.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det er vanlig oljeskiftservice hver 15.000km (eller minst hvert år). Min MS1200 har oljeskift hver 15.000 (ca 4000kr forrige gang) og storservice hver 30.000 (ca 12.000kr forrige gang), så litt lavere totalsum blir det nok, men at det utgjør det helt store (sammenlignet med f.eks verditap og forsikring) vil jeg ikke skrive under på :)
Sist redigert av pekle den 09 apr 2021, 23:19, redigert 1 gang totalt.
Min utmerkede GS er en 2018 mod, km nå 7800 - og skal inn på sin 4. service i juni. Den har 10 og 20 tusen inertvaller + årlig service hvis det kommer før et av service intervallene. Jeg synes jo at det er nok, og det kan jo bli noen servicer før den har kommet til 60.000 km i mitt eie :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05
Jeg må jo si at denne her frister veldig :)
I Ducati sin ånd med ventiler, så hørte jeg idag at det er recall på over 1000 Multistrada pga ventil feil Om det stemmer, så er det nettopp slikt jeg ikke orker å være testperson på. Har vært der før med Volvo x 2 i båtmotor, så Gud hjelpe meg. Da safer jeg på Tyskeren