Bjerknez skrev: 14 apr 2021, 04:19
Også er det noe med det å komme hjem litt kjølig, hoppe i dusjen, slenge seg ned i sofaen og ta seg en pils. Man merker liksom at man har vært på tur :)
Sitt no å skratte litt for meg selv, her midt i natta med sneen lavende ned utenfor vinduet, joda jeg kan nok forestile meg følelsen og joda når jeg SKAL hjem igjen etter tur så kunne nok en lignende tanke ha slått meg og gitt litt fanden , da det om få timer har rettet på seg.
Men når jeg snakker om utstyr som jeg velger å ta i bruk, så er det med litt andre forutsetninger.
Jeg tenker som regel - minst ei uke på tur, gjerne lengre (min korteste langtur , har vært 15 dager) og da må ting og tang ha litt andre egenskaper.
Egenskaper som - ukomplisert bruk - minst mulig som kan gå feil - lett å tørke - enkelt å henge fra seg ved korte stopp -
Etter som erfaringen har kommet så er "godt å ha" utstyr , blitt vesentlig mindre og det praktiske kommer i første rekke - med mindre vi snakker om fotoutstyr osv. Det er ikke tur utstyr.
Når man som jeg gjerne strekker dagen på veien helt til det har blitt mørkt, så kommer også andre tanker inn og da vil jeg henspeile på noe som jeg har tatt med meg fra hjelpekorps aktivitet,dykking og nå MC turing.
MC kommer inn, siden den haugen med bein som kalles kroppen min , av og til ikke gjør seg fortjent til å bli betegnet som skjelett. Jeg er dessverre ustødig og har en "altfor "tung sykkel

og har vært nødt til å legge den ned mer en en gang. (Det synes)
Derfor tenker jeg som så at , om dette skjer en sen kveld og jeg ikke klarer å frigjøre meg (har skjedd en gang, på dagtid med folk rundt

) eller om jeg skulle ha et uhell en annen sen kveld så hjelper det lite med varme hjelp i forhold til de elektriske. Da vil jeg ha en passiv beskyttelse som virker uansett.
For at enkelte skal forstå litt bedre hvor jeg kommer fra, så er jeg vandt med å ha sovepose i bilen vinterstid, har varmekjeledress, votter,lue store støvler, nærmeste tettsted er bare 10 mil unna - men vinterstid har jeg brukt 3 dager. Da er det klær og egenvarme som har berget meg ikke bilens varme. Og om jeg kjører slike strekninger i dårlig vær så sitter jeg ikke som vanlig i te-skjorte , men i godt varmt tøy og jakken åpen - heller det enn å være nødt til å kle på i snefokk ( som det er på utsiden nå).
Denne "mistro" mot "moderne" ting stammer herifra, fra slike erfaringer - enkelte ting ønsker jeg skal fungere på basis av grunnleggende fysikk og ikke minst kunne dra fordeler av den samme fysikken.
men vi er alle forskjellige - jeg har kjøpt Helite jakke - fordi den er mekanisk og ikke er avhengig av strøm eller elektronikk - det kommer igjen av et liv som reperatør, hvor det skjelden er mekanikken som svikter.
Men som før sagt - det er hva som gir deg den gode følelsen - det er det som teller! De råd og betraktninger som den enkelte finner her på forumet eller andre plasser, kan bare gi de subjektive oppfatninger andre har og må vurderes i forhold til egen tanke og behov.
Det som gjør at du trives på tur og at vi får se deg på treff -- ER RETT, for deg og jeg kan nok ha synspunkter - men holde fast på at dine valg passer for nettopp DEG.

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..