Jeg skifter dekk og tar service selv på alle mine kjøretøy og noen i tillegg.

Så jeg er min egne lokale sjappe...
Jeg skifter dekk og tar service selv på alle mine kjøretøy og noen i tillegg.
tror jeg ville brukt power cup dekka-er jo en fin anledning til å få varmet de skikkeleigpingvin skrev: 09 apr 2021, 19:05 Skal på Rudskogen 6. mai (SeniorMC) og har altså Michelin Road 5 på 890en nå.
Noen som har prøvd Road 5 på bane, vil det fungere OK eller vil de fungere dårlig og blir tygd i fillebiter? Kjører i rask gruppe men antar ikke er tullevarmt og siden første banedag i år og ny sykkel så vil jeg ta det litt halvpent. Og 121 ikke 200hk tross alt.
Har originaldekkene Michelin Power Cup 2 liggende ubrukte og har jo gylden mulighet til å legge de på da likevel skal ha sykkelen til 1000km hos Spinnin Wheel dagen før. Så heller jo mot det, synd å mose fine Road 5 dekk og enda mer synd om dårlig grep får uheldige konsekvenser...
Ja, er jo det de er til, 90% bane. Bare nysgjerrig på om touring dekk er blitt så bra at funker bra på bane og Road 5 går jo for å grense mot sportsdekk. Men kommer jo ikke en gang inn på som banealternativ undermekkern skrev: 09 apr 2021, 19:22tror jeg ville brukt power cup dekka-er jo en fin anledning til å få varmet de skikkeleigpingvin skrev: 09 apr 2021, 19:05 Skal på Rudskogen 6. mai (SeniorMC) og har altså Michelin Road 5 på 890en nå.
Noen som har prøvd Road 5 på bane, vil det fungere OK eller vil de fungere dårlig og blir tygd i fillebiter? Kjører i rask gruppe men antar ikke er tullevarmt og siden første banedag i år og ny sykkel så vil jeg ta det litt halvpent. Og 121 ikke 200hk tross alt.
Har originaldekkene Michelin Power Cup 2 liggende ubrukte og har jo gylden mulighet til å legge de på da likevel skal ha sykkelen til 1000km hos Spinnin Wheel dagen før. Så heller jo mot det, synd å mose fine Road 5 dekk og enda mer synd om dårlig grep får uheldige konsekvenser...![]()
Ja, jeg ser ikke bort fra at det er er rundt den prisen de fleste vil ligge på uansett. AMD er definitivt nærest meg, så det blir nok fort til det eventuelt. Kjøre i filler de gamle M7-ene litt først, så blir det nok booket :) De har holdt overraskende lenge. Min gamle KTM Duke 690 spiste M5 og M7 bakdekkene vesentlig raskere.oivindg skrev: 09 apr 2021, 18:00Samme pris som Vianor skulle ha ferdig lagt om og balansert, med en ganske god firmarabatt. Mjøndalen Bilgummiservice gjorde jobben for rett over 6000,-. Hadde jeg kjøpt på dekkonline.com ville jeg fått dekkene for 3700,-. Så kommer jobben i tillegg. Koster å holde de lokale i gang, men jeg synes det er verdt det.Snikendeugle skrev: 09 apr 2021, 16:17 Jeg skal sjekke Hs-mc-senter også, Atrox. Hos AMD ble det totalt nesten 6750,- for dekk + monteringDet er vel i samme gate jeg måtte ut med for M7 RR dekkene + montering hos Snellingen tidligere.
690 er overraskende brutal mot bakdekkSnikendeugle skrev: 09 apr 2021, 21:52Min gamle KTM Duke 690 spiste M5 og M7 bakdekkene vesentlig raskere.
Kjør som du pleier, men unngå rivstarter og kraftige nedbremsinger og ta det lugnt i rundkjøringer de første par hundre kilometerne for å være på den sikre siden.oivindg skrev: 15 apr 2021, 20:57 Når dere snakker om å varme opp dekkene, hva slags kjøring er det snakk om, og hvor lenge. Hjelper det noe med ti minutter rolig kjøring i 60-sonen ut av byen, eller snakker vi om en halvtime med hardere kjøring og mye svinger?
Du mente vel ikke å kjøre inn nye dekk, men generelt? Med Road 5 ville jeg ikke tenkt så mye på det, de sitter jo bra selv om nokså kalde men skader jo ikke å øke tempoet litt gradvis, også så en selv blir varm i trøya.oivindg skrev: 15 apr 2021, 20:57 Når dere snakker om å varme opp dekkene, hva slags kjøring er det snakk om, og hvor lenge. Hjelper det noe med ti minutter rolig kjøring i 60-sonen ut av byen, eller snakker vi om en halvtime med hardere kjøring og mye svinger?
Ved normal sommertemperatur trenger du stort sett ikke tenke på oppvarming av dekkene. Jeg har kjørt svært mange runder på Rudskogen med veisykkel, med både Metzeler, Pirelli og Bridgestone. Både sport- og sportstouring dekk. Helt problemfritt med kneskrap-fart halvveis på første runde, og jeg antar at både innbremsinger og kurvehastighet da overgikk det meste av det som er normalt på vanlig veikjøring.oivindg skrev: 15 apr 2021, 20:57 Når dere snakker om å varme opp dekkene, hva slags kjøring er det snakk om, og hvor lenge. Hjelper det noe med ti minutter rolig kjøring i 60-sonen ut av byen, eller snakker vi om en halvtime med hardere kjøring og mye svinger?
Har du rukket å prøve uten ABS-ring foran? Sykkelen vil kanskje fungere, eller kanskje den går i nødmodus? Du får ganske sikkert en feilkode. Hvis sykkelen er ny nok så tror jeg du må på verksted for å få nullet ut den koden. Slik er det på Yamaha, og jeg tror det er generelle krav som ble innført i løpet av de siste årene (2017?).pingvin skrev: 09 apr 2021, 20:11Ja, er jo det de er til, 90% bane. Bare nysgjerrig på om touring dekk er blitt så bra at funker bra på bane og Road 5 går jo for å grense mot sportsdekk. Men kommer jo ikke en gang inn på som banealternativ undermekkern skrev: 09 apr 2021, 19:22tror jeg ville brukt power cup dekka-er jo en fin anledning til å få varmet de skikkeleigpingvin skrev: 09 apr 2021, 19:05 Skal på Rudskogen 6. mai (SeniorMC) og har altså Michelin Road 5 på 890en nå.
Har originaldekkene Michelin Power Cup 2 liggende ubrukte og har jo gylden mulighet til å legge de på da likevel skal ha sykkelen til 1000km hos Spinnin Wheel dagen før. Så heller jo mot det, synd å mose fine Road 5 dekk og enda mer synd om dårlig grep får uheldige konsekvenser...![]()
![]()
Tror får ta en runde med de gamle Superduke felgene, må få laget 10mm spacer bak til skiva og sjekke om sykkelen fungerer uten ABS skiver foran, de passet rett på men skivene er ikke ombyttbare. Er digg å ha 2 felgsett så slipper slike avveininger...
![]()