Slik kan det gå......

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Gullvingen skrev:Hvis alle bilførere hadde brukt øya like godt som oss på mc hadde det blitt mindre å gjøre for forsikringsselskapene...
Sant nok, men jeg er av den oppfatningen at sertifikatet er et privilegium du må gjøre deg fortjent til å beholde. Det burde ikke være en selvfølge sånn som nå. Trafikkbildet blir mer og mer komplisert, og mange der ute er fryktelig dårlige førere. Akkurat det er dere vel alle enige i?

Hvorfor ikke ha en ny test hvert 10. år, så kan man luke ut de alle værste?!?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:
Gullvingen skrev:Hvis alle bilførere hadde brukt øya like godt som oss på mc hadde det blitt mindre å gjøre for forsikringsselskapene...
Trafikkbildet blir mer og mer komplisert, og mange der ute er fryktelig dårlige førere. Akkurat det er dere vel alle enige i?

Hvorfor ikke ha en ny test hvert 10. år, så kan man luke ut de alle værste?!?
Håy..
Uten tvil....det er mange dårlige sjåfører ute i trafikken. Dette er noe jeg ser hver dag i jobben min. Er mye ute på og i veien og arbeider, og der ser en hvirkelig hvor dårlig stilt det er med kjøreferdigheter for mange av oss "Ola donk". Her kan jeg dra eksempel på eksempel, men ser ingen grunn til det. Har lært meg å være våken og prøve å forutse farlige situasjoner som kan komme.

Opplæring hadde ikke skadet. Både på teori og kjøring. Dette er noe vi på mc har blitt flinke til. Vi må bare bli enda flinkere.

Når det gjelder ulykker i trafikken er det vist positiv utvikling. Det har ikke vært så lite ulykker siden 1970 tallet etter hva jeg har fått med meg. Litt rart at forsikringen da stiger. Noe nullvisjon er vel en uoppnåelig oppgave, men vi klarer sikkert å få ned ulykkesstatestikken enda mere.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ikke bare er det lurt å sikte langt fram, men også å sjekke synet....Rart med dette synet, merker liksom ikke at synet svekkes, og at vi trenger mere lys for å se bedre.
I vinter tok jeg meg i nakken og sjekket synet. Joda, det ble briller på meg. Og du værden hvor godt jeg ser nå. Ikke blir jeg sliten eller anstrengt som tidligere.
:shock:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Jeg syns det første bildet skurret litt, det virker som han provoserer frem skraping ved å lene seg motsatt vei enn sykkelen. Hadde han flyttet på rassen 20 cm mot høyre ville dette aldri ha skjedd.

Jeg har kjørt senket HD i noen år så skraping er et ikke ukjent fenomen, er farten lav og svingen krapp er det jo bare gøy !! :lol:
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bonden skrev:Hadde han flyttet på rassen 20 cm mot høyre ville dette aldri ha skjedd.

Jeg har kjørt senket HD i noen år så skraping er et ikke ukjent fenomen, er farten lav og svingen krapp er det jo bare gøy !! :lol:
Håy..
Sitter og blar i gjennom "full kontroll" og der står det litt om å slenge litt på baken i sving. Hjelper til og ikke få sykkelen til å legge seg så mye.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar