Så bra at du bidrar med å holde 850'en frisk og vitalniko skrev: 17 apr 2021, 18:24 Hvitsten med selskap av eier Astrid og gamlesykkelen. I utmerket stand begge to.

Og den nye eieren er fornøyd, eller?
Så bra at du bidrar med å holde 850'en frisk og vitalniko skrev: 17 apr 2021, 18:24 Hvitsten med selskap av eier Astrid og gamlesykkelen. I utmerket stand begge to.
Strålende fornøyd. Får en del kommentarer om at hun bør vurdere å bytte til noe mer moderne og "smuuud", men hører ikke på det øret.
Skjønner jeg godt :) .niko skrev: 17 apr 2021, 18:54 Veldig glad i TDM'n og syns det er en lekker sykkel. Det er jeg ikke uenig i.![]()
De gjorde jo det. Det sitter en forstørret utgave av den i Super Ténéré
Joda... Forsåvidt sant det.
Nei du tar feil der. Motoren er svært lik, bare større. 270 graders veivaksel og samme herlige puls ogsåAJ skrev: 17 apr 2021, 21:13Joda... Forsåvidt sant det.
Men likevel så er vel 1200 kubikkeren ST'en en ny motor uten særlig annet til felles med TDM 850/900 motoren enn at den har to sylindre i rekke.
Det Yamaha burde gjort var å oppgradere TDM 900 motoren til en 1000 kubikker og navngitt den nye modellen Yamaha NTT (New Twin Thousand).
Men slik ble det jo ikke...
I stedet avgikk modellen med døden. Dessverre... Og nå ser det samme ut til å skje med ST'en. Synd og skam, spør du meg...
Ikke enig, men OK.kjellv skrev: 17 apr 2021, 21:16 Nei du tar feil der. Motoren er svært lik, bare større. 270 graders veivaksel og samme herlige puls også![]()
Godt forslag, men litt i tidligste laget siden det fortsatt er ganske kjølig her oppe i innlandshøydedragene...mekkern skrev: 18 apr 2021, 09:17 I Drammen møtes det de som har lyst på en "Søndags-blåtur" kl 12 på "Kubikken" på torvet..Senere i sesongen noe tidligere..
Hvem og hvor tar vi på sparket..![]()
Corona fixes med avstand og ev munnbind.![]()
Må delta på noen familiære greier fra kl. 12. Usikker på hvor lenge det varer, men sender deg en sms hvis vi blir tidlig ferdig.AJ skrev: 18 apr 2021, 08:27 Tar sikte på en høyst nødvendig fritidsreise med MC'en i dag også.
Men hvor...?
Vet ikke enda.
Men tur skal det bli, helt klart!
Møter gjerne nye og gamle forumister. Men det blir vel en smule problematisk i disse tider....
Gjør gjerne det :) . Jeg har hele ettermiddagen til fri dispniko skrev: 18 apr 2021, 10:08Må delta på noen familiære greier fra kl. 12. Usikker på hvor lenge det varer, men sender deg en sms hvis vi blir tidlig ferdig.AJ skrev: 18 apr 2021, 08:27 Tar sikte på en høyst nødvendig fritidsreise med MC'en i dag også.
Men hvor...?
Vet ikke enda.
Men tur skal det bli, helt klart!
Møter gjerne nye og gamle forumister. Men det blir vel en smule problematisk i disse tider....
Var fantastisk på veien i dag, om du er på de traktene senere (rundt Jevnaker), så kan jeg anbefale en avstikker: "Gamle Hadelandsvei".mekkern skrev: 18 apr 2021, 18:36 søndagstur i finværet med 2 kjente.
https://goo.gl/maps/aGDNVVgHqcfa4ZgA6