Samme som Nomade her også, kjøpte TREK Kit til Tracer'n og kan varmt anbefale Tutoro. Lett og montere og ikke minst... lett å bruke.Nomade skrev: ↑24 feb 2021, 10:10Jeg kjøpte Trek kittet https://www.tutorochainoiler.com/collec ... o-trek-kitbeemer skrev: ↑23 feb 2021, 23:30 Heisann, vekker denne tråden til live igjen... Har lest litt og ser den får gode kritikker, så jeg tenkte jeg skulle bestille, men lurer litt på hva jeg trenger til en KTM 1290 SAS..
Denne: Motorcycle Chain Oiler - Adventure Kit GBP 116,67
eller denne : Motorcycle Chain Oiler - TREK Kit GBP 87,50 ?
Noen som vet om det har kommet noen norske forhandlere ?
Eneste forskjellen på det og det dyreste er vel mer olje og denne metallhylsa til beholderen. Så får du vurdere om det er verdt de ekstra pundene
Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
- Audi Mannen
- Innlegg: 774
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Hvilken automatisk kjedesmører (chain oiler) anbefales?
Ducati Multistrada V4S - 2021
-
- Innlegg: 7656
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
God erfaring med denne typen-kan bruke alle type oljer og lett å stille.
kan monteres i alle høyder og posisjoner bare utløp på tank er nedover.-eller som meg laget egen tank i hekken bak setet.
Brukt siden 2011 uten prob.
Bruker gearolje 75w-90 halvsyntetisk.
http://www.pdoiler.co.uk/
kan monteres i alle høyder og posisjoner bare utløp på tank er nedover.-eller som meg laget egen tank i hekken bak setet.
Brukt siden 2011 uten prob.
Bruker gearolje 75w-90 halvsyntetisk.
http://www.pdoiler.co.uk/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Takker for utfyllende svar !! Da blir det bestilling i dag.
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Regner med at det ble Tutoro?
I så fall må du gjerne ta kontakt for monteringstips når systemet skal på plass :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Jepp, det skal jeg. Så gjennom hele tråden så har plukket opp litt tips + litt fra youtube ... Hva gjorde vi før youtube egentlig ..
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Spurte noen vi kjente og møttes i garasjen og fikset ting. Slik gjorde vi det før YouTube...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Bilde av -73 modell med oljetank og smøresystemet som smørte kjede ved fremre drev ...dypen skrev: ↑20 des 2020, 20:21 Det er ingen tvil om at godt vedlikehold og regelmessig smøring er nøkkel’n til langt godt liv på kjede og drev. Automatisk kjedesmøring er helt klart å anbefale, det eneste som får meg til å ikke velge det er frykten for oljesøl som blir magnet for annen støv grus skitt etter veien Men, uansett om du har gammel eller ny sykkel vil det være fornuftig å gjøre seg noen tanker rundt kjede drev så det ikke blir ett plutselig problem du forsøker å komme billig ut av. Det blir aldri billig! Som en liten kuriositet vedr automatisk kjedesmøring.Kawasaki kom med automatisk kjedesmøring på Z900 i 1972 hvor oljepumpa var plassert i motordeksel utenfor fremre drev og kjede ble smørt ved framdrevet. Mengde olje kan justeres med en skrue pluss - minus under ett lite deksel på motor. Dette ble ikke levert på -76 modellen, alt er likt men oljepumpa mangler :)
144FE9C3-991E-4B7C-A517-ECC3943A1E3D.jpeg
4DB5E9F0-0AC1-4899-94D7-1F925AC3DE4E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Kawasaki brukte samme system på flere modeller, KH 750 hadde også automatisk kjedesmøring. To oljetanker, en til totaktsoljen og den andre til kjedesmøring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
OK, var klar over 750 var en annen motor vs 500 men har ikke fått med meg (eller glemt) at den hadde samme kjedesmøring som 900 :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AdeyMC
- Innlegg: 39
- Registrert: 21 jun 2020, 22:04
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
- Sted: Skien,Telemark
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Går det ann å vaske kjede med høyttrykkspyler eller er det fyfy? seff ikke på max trykk kanskje da, men for å spyle av dritt og smuss før en smører igjen.
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Veit ikke, har aldri prøvd, men bruker heller en sprayflaske med parafin - dynker godt - og tørker rent med en fille. Funker fint og antagelig mer skånsomt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Jeg ville nok heller satse på vanlig hageslangetrykk, noe jeg selv alltid har gjort.
Kan være greit å ikke utsette O/X-ringene i kjedet for større påkjenninger enn strengt tatt nødvendig.
Det skal ikke kraftige vannstrålen til for å gjøre kjedet rent og pent om man på forhånd har brukt kjederensspray eller aller helst god gammaldags grønn parafin, som dessverre ikke lenger er å få så mange steder.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AdeyMC
- Innlegg: 39
- Registrert: 21 jun 2020, 22:04
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
- Sted: Skien,Telemark
Re: Sprocket science - alt om kjede, drev, rens og kjedesmøring
Takker for svar, er vell 1-2 års tid siden vi tok parafintanken i hagen så er lite parafin her nå, men får prøve meg en tur på biltema :)