Det e stor forskjell på en S og en RS. Mener å huske det er noe sånt som 40hk og 30 kg forskjell.jhn skrev:K1200 R trur æ vel e utelukket ettersom det e en god tursykkel æ skal ha.
Alle de andre kan vel sies å være en god tursykkel?
R sport blir kanskje vanskelig å finne ja, æ har sett en på finn.no, men i dag e det den har mest lyst på, litt vindbeskyttelse samtidig som den e litt naken.
Om man får styreforhøyere til S'n vet æ ingenting om, bare antok det. Det levertes jo til den gamle RS'n, som forøvrig også e en bra sykkel
XX'n e jo veldig lang fra sete til styret, det kombinert med en "frozen shoulder" og en arm som ikke kan rettes helt ut gjør nok den uaktuell.
FJR har æ for øyeblikket ikke veldig lyst på.
Busa, nei, har aldri hatt sansen for de, så det ser ut til å stå mellom BMW og ZZR, men så har æ jo lyst på kardang, antar det e kjede på ZZR?
Ang. motor, så har alle de nevnte guffe nok for min del
Hvis du sikter på ZZR1400, vil jeg anbefale deg å enten:
1. dersom du velger modell før 08, fjerne de bakre spjeldene i insuget og mat eopp korekt med Powercomander, ikke noe must, men det er Mye å hente på effekt her
2. velge 08 eller nyere som ikke har "behovet" til valg 1 iom innsug, stempler og map er oppdatert
Ja, ZZR har kjede, og går ca 30 000km på ett sett. Jeg er nå på 27 000km, men det er ikke gæli med lyd og slikt ennå, men vet det er noe slitt fremdrev og noe ujevn stramming rundt.
BTW så kjører jeg med Helibars Bar Risers og Kawa "Touringscreen" + endel andre småmods som jeg kan anbefale ut fra "min kropp" som er 1,80, 87kg.
(Har kjørt ca 60 000km K1200S og 65 000km ZZR1400).