Rex Rudi skrev: 24 apr 2021, 16:24
Jeg er ikke så veldig aktiv her på forumet, men forumet var til stor hjelp når jeg skulle ta lappen og søken etter min første motorsykkel.
Jeg har bitt meg merke i deg Bjerknez, og dine innlegg og diskusjoner. Du er
giftigfor dette forumet og spesielt for
nye brukere, men du har kommet på kant med flere, har jeg sett. Forutinntatt, dømmende, og sprer rundt deg med dine meninger uten at noen har bedt om det.
Skjerp deg!
Satt på spissen så gjelder vel det alle norske forum?
Bjerknez sprer sine meninger jevnt over og det er ingen lov som forbyr det, han har alt i fra tusenvis til titusenvis av innlegg på alle de større norske forumene, fra kvinneguiden til diskusjon.no til mcsiden til detailersclub til fjellforum og mer. Tror ikke det er et eneste norsk forum jeg har vert innom der han ikke har dukket opp som en av de meste aktive medlemmene.
Men å blande seg inn i diskusjoner og å komme med egne meninger må han nesten få lov til. Forumer eksisterer for meningsutveksling og når du diskuterer på åpne forum så kommer du til å møte folk som er svært forskjellige i fra deg selv. Folk som du rett og slett syntes er tullinger.
Sånn er det, når du diskuterer åpent med folk du ikke kjenner som kommer fra bakgrunner som er forskjellige fra dine egne. Og det er faktisk noe av verdien i et forum. At det ikke er et rent ekkokammer på samme måte som når du diskuterer et tema med folk du kjenner eller gjerne jobber med.
Jeg er ikke så ofte enig med karen selv, men brukere som Bjerknez er noe av grunnen til det å diskutere på et forum er intressant. Selv om jeg gjerne skulle hatt en tommel-opp og tommel-ned funksjon her på samme måte feks Reddit.