Hadde problemer med bremsene forann, da de hang på. Har nå tatt av caliper og delt den for å sjekke tilstand. Inni stempelhullene på caliperen har det kommet noen slitasjespor. Kan dette slipes? Stemplene ser fine ut. Må jeg ha ny caliper?
Har en Derbi GPR 125 4T , 2011 mod.
Noen som eventuelt vet priser på ny? Eventuelt hvor?
Caliper
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Re: Caliper
Den slitasjen ser for meg ut som for mye - og sliping er ikke en løsning - det vil bare gjøre slitasjen større fordi stemplet får enda mere slakk til å tilte og skrape enda hardere.
Jeg ville ha gått for ny kaliper - og så ville jeg ha skiftet bremsevæske oftere siden det ser ut til at det også er annen korrosjon inne i kaliperen.
Jeg ville ha gått for ny kaliper - og så ville jeg ha skiftet bremsevæske oftere siden det ser ut til at det også er annen korrosjon inne i kaliperen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
Det er veldig vanskelig å se ut fra bilder hvor dype slike spor er, men jeg synes de ser ut til å være i dypeste laget til å hone vekk.
Ok, takker for svar!
Noen som vet om man er avhengig av original caliper, eller om feks brembo har noe tilsvarende?
Noen som vet om man er avhengig av original caliper, eller om feks brembo har noe tilsvarende?
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
De sporene kommer fra forsøk på å klemme stemplene skakt inn.. og ser for dype ut til å pusse..
hvis du finner noe med samme diameter på stempler og innfestning kan det hende de kan brukes-et tips er andre sykler som bruker samme klosser, selv om dette IKKE er sikkert at passer på din sykkel så er det en mulighet å lete/sjekke ut hvis det ikke kan finnes "original".
hvis du finner noe med samme diameter på stempler og innfestning kan det hende de kan brukes-et tips er andre sykler som bruker samme klosser, selv om dette IKKE er sikkert at passer på din sykkel så er det en mulighet å lete/sjekke ut hvis det ikke kan finnes "original".
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Gammel tråd, men jeg ville svart at skrapespor i en sylindervegg har null å si. Sylinderveggens tilstand har tilnærmet ingenting å si for bremsevirkning. I sylinderveggen sitter det spor for tettering/«firkantring». Tetteringen sammen med et lytefritt stempel (ingen grader eller rust i stempelets chrom) sørger for optimal virkning i calipperet.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
-
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
BTW… jeg vet jo ikke om det var «hakket» i sylinderveggen som gjorde at bremsene hangLauri skrev: 13 jul 2022, 23:24 Gammel tråd, men jeg ville svart at skrapespor i en sylindervegg har null å si. Sylinderveggens tilstand har tilnærmet ingenting å si for bremsevirkning. I sylinderveggen sitter det spor for tettering/«firkantring». Tetteringen sammen med et lytefritt stempel (ingen grader eller rust i stempelets chrom) sørger for optimal virkning i calipperet.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!