Hadde som plan å kjøre ned til Stavanger i løpet av uka. Når jeg sjekka Yr på morgenen ble det brått bestemt at i dag (mandag) virket best værmessig.
Hadde knapt rukket å se synet av huset forsvinne fra speilet før jeg traff en skikkelig regnskur. Vel, litt regnvær må man tåle som motorsyklist. Derfor måtte jeg jaggu le når det begynte å sludde rett nord for Sandefjord. Kan ikke huske å ha opplevd lignende værskifte i lavlandet. Det gikk altså fra 11 grader og delvis skyet til 3 grader og sludd på under 30 sekunder.
For sikkerhets skyld har jeg ikke fått kjøpt nye støvler heller så det ble benyttet sko med kevlar. Disse ble jo naturligvis dyvåte ganske raskt. Kulde er motorsyklistens verste fiende og jeg kunne fort ane at det skulle bli vel røft å kjøre 6 timer med våte og kalde føtter. Så da fikk jeg en unnskyldning til å kjøre innom Larvik. Forøvrig en flott liten by. Stoppet på en Kiwi og kjøpte et trepakning med sokker samt to handleposer. Hele ut vannet av skoene og fikk på nye sokker. Deretter var det å pakke føttene inn i plastposene. Det gjorde jobben
Skal sies at været var betraktelig bedre når jeg kom ned til Sørlandet. Var faktisk 14 grader og strålende sol i Kristiansand :)
Etter en kort rast i Sørlandsbyen kjørte jeg strake vegen til Stavanger uten stopp.