Hei hopp bloggen!
Har skjedd litt siden sist. Min kjære SV650 har fått ny eier, og jeg har nylig (i dag) blitt eier av en 2021 Yamaha MT-09 SP.
Ja jeg veit... sykkern er skidden allerede...
Da var sykkel hentet!
Stor takk til forhandler som tillott å reservere uten kostnad for å bryte kjøpskontrakt, topp service! Dette ifb med å kunne få prøvekjørt sykkel før jeg valgte å kjøpe. Vistnok vanskelig å få tak i MT-09 utover sesongen, både standard og SP...
Åkkesom;
Har 'tusla' rundt i dag på kjente veier i nærområde. Ble spist omtrentlig 25 mil av de berømte 100 innkjøringsmila. Booket service om 3 uker så tror jeg skal klare å nå nærme 100 mil innen den tid. Sykkelen er igrunn midt i blinken for meg! Kjøpte komfortsete som ble satt på når jeg hentet den, så skinkene har det ganske bra. Kjenner svært lite plager fra armer og knær som tidligere - som er veldig positivt for meg. Nå har jeg riktignok ikke kjørt svært svært aktivt, men jeg har trua på at sittestilling/komfort er blitt veldig bra. Quickshifter, blipper og cruise controll er veldig veldig ålreit
I og med det er innkjøring har jeg ikke dratt noe særlig på, men det fikk jeg gjort på demosykkelen så krefter er det nok av
Svinger går som en drøm! Veldig god på smale svingete veier i nærområde, veldig enkel å 'kaste' fra side til side og kjennes veldig stabil i nedlegg. Nåer fjæringa satt opp i standard og det kjennes ut som en fin blanding mellom sportlig og komfort. Må nok lese meg opp på diverse justeringer som nå er tilgjengelig, men det kjennes igrunn veldig bra ut.
Lyden er igrunn også svært upåklagelig! Kommer ikke til å se på eksosalternativer da lyden er akkurat passe! Ser at man kan få Akrapovic helanlegg for 18k, men jeg kommer nok til å beholde det helt originalt.
Utseendemessig var jeg veldig usikker på denne ut i fra bilder, men IRL ser den ikke like ille ut

:
Syntes fronten er ganske kul med luftinntak på sidene av tanken
Bestilte tankgrips men disse var ikke kommet. Fikk kjøpt Yamaha tail tidy som jeg monterer etterhvert.
Det er noe som jeg er litt misfornøyd med, og det er diverse småriper/slør på lakkerte overflater. Hadde trodd/håpet at det skulle være mer eller mindre feilfritt - men ettersom det er mange ledd med frakt og diverse klargjøring så kan man kanskje ikke forvente det. Pluss at sykkel bli stående i butikk så faren for at kunder klasser er jo der. Får nok enkelt rettet opp i diverse med hjelp fra en bekjent med masking, hadde uansett planer om dette samt et par lag keramisk coating
Det som ikke er så enkelt å gjøre noe med er en del mikroriper i display/dash som syntes når sola står på. Men men... jeg forsøker å legge litt sånne ting på hylla nå og heller fokusere på kjøring og kjøreglede som jo er det viktigste!