Lager en ny tråd siden denne saken fra Opplysningsrådet for veitrafikken antakelig ikke er alment tilgjengelig der ute.
Man er altså på full fart mot 170.000 registrerte tungmotorsykler her i landet.
Noen tanker om dette?
Artikkelen forteller også at BMW og KTM topper lista over nysolgte tungmotorsykler så langt i år.
KTM ligger faktisk ikke langt bak BMW... :
https://ofv.no/aktuelt/2021/170-000-tun ... -til-start
MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38205
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Sted: Sandnes
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Interessen er stor og covid har vel vist seg faktisk å booste både MC-salg og -kjøring. Var ikke klar over at snittalderen på parken er så høy som 22 år, det dobbelte av bilparken. Mange fine klassikere der ute.
-
- Innlegg: 498
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Ser presset på SVV for oppkjøringer i år er enormt, har selv dato 6juni som jeg fikk for en tid tilbake, mens en kompis fikk dato i dag. 28august.
Har altså fylt opp hele sommeren i tromsø i løpet av noen få uker
Har altså fylt opp hele sommeren i tromsø i løpet av noen få uker
If you gonna be dumb you gotta be tough
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
At BMW er på topp er ikke overraskende all den tid det er soleklart de syklene jeg ser mest av. Litt overrasket over at det er så jevnt mellom KTM og BMW. Men for all del, KTM gjør sakene sine bra for tiden. Nevnte det vel i en annen tråd her men ser MYE folk som er ute å øvelseskjører på sykkel så det er helt klart ikke noen dalende interesse rundt motorsykkelAJ skrev: ↑03 mai 2021, 18:01 Lager en ny tråd siden denne saken fra Opplysningsrådet for veitrafikken antakelig ikke er alment tilgjengelig der ute.
Man er altså på full fart mot 170.000 registrerte tungmotorsykler her i landet.
Noen tanker om dette?
Artikkelen forteller også at BMW og KTM topper lista over nysolgte tungmotorsykler så langt i år.
KTM ligger faktisk ikke langt bak BMW... :
Salgsstatistikk apr21.JPG
https://ofv.no/aktuelt/2021/170-000-tun ... -til-start
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Hadde ikke tenkt over totalbestanden - det er 50% flere HD enn BMW, men det har kanskje med at BMW var relativt dyrt og litt sært fram til midten/slutten av 90-tallet? En del BMW kjøres vel kanskje også mer enn mange andre sykler, så muligens overrepresentert i trafikkbildet? Ofte man møter små tog med GS-GS-1290SA-GS-og kanskje en AT på slutten
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
At BMW er på topp er vel en bekreftelse på at mange nordmenn har mye penger å rutte med....
- FredrikE24
- Innlegg: 4761
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Absolutt, BMW har alltid vært dyrt. Men skal ikke stikke under en stol at de fra 2006 på de større syklene valgte å gå en mer mainstream retning med lavere produksjonskostnader og salgspriser med S1000-modellene. I tillegg prøver man å nå en større bredde.
Jeg kjører hver dag og det er litt artig at det stort sett er BMW man ser i det daglige trafikkbildet. Er nesten unormalt å møte på noe annet. Både nyere mainstream BMWer med yngre førere, men mest «slitere» med litt eldre førere og nye R1200GS/R1250GS.
Jeg kjører hver dag og det er litt artig at det stort sett er BMW man ser i det daglige trafikkbildet. Er nesten unormalt å møte på noe annet. Både nyere mainstream BMWer med yngre førere, men mest «slitere» med litt eldre førere og nye R1200GS/R1250GS.
-
- Innlegg: 498
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Veldig overrasket over at man ikke ser suzuki på den listen
If you gonna be dumb you gotta be tough
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1345
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Nesten unormalt å møte på noe annet enn BMW er vel en kraftig overdrivelse... jeg var forresten i Follo i helgen og så faktisk mye mer Harley enn BMW.FredrikE24 skrev: ↑03 mai 2021, 23:19 Jeg kjører hver dag og det er litt artig at det stort sett er BMW man ser i det daglige trafikkbildet. Er nesten unormalt å møte på noe annet. Både nyere mainstream BMWer med yngre førere, men mest «slitere» med litt eldre førere og nye R1200GS/R1250GS.
Joda, det er solgt sykt mye GS, men det er da mye andre volumprodukter på veiene også som HD, KTM, Yamaha, Kawa og Honda....
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Det har vel litt å gjøre med næreste MC forhandler..FredrikE24 skrev: ↑03 mai 2021, 23:19 Absolutt, BMW har alltid vært dyrt. Men skal ikke stikke under en stol at de fra 2006 på de større syklene valgte å gå en mer mainstream retning med lavere produksjonskostnader og salgspriser med S1000-modellene. I tillegg prøver man å nå en større bredde.
Jeg kjører hver dag og det er litt artig at det stort sett er BMW man ser i det daglige trafikkbildet. Er nesten unormalt å møte på noe annet. Både nyere mainstream BMWer med yngre førere, men mest «slitere» med litt eldre førere og nye R1200GS/R1250GS.
Møter mye BMW her om kring også men de lokale kjøre Kawa/Honda/Yamaha ettersom det er det man finner forhandlere for i nærheten.
- FredrikE24
- Innlegg: 4761
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: MC-landet Norge - nærmer oss 170.000 tunge motorsykler her i landet
Burde kanskje presisert at det handler om observasjoner til og fra jobb.Gammelsmurfen skrev: ↑05 mai 2021, 23:50Nesten unormalt å møte på noe annet enn BMW er vel en kraftig overdrivelse... jeg var forresten i Follo i helgen og så faktisk mye mer Harley enn BMW.FredrikE24 skrev: ↑03 mai 2021, 23:19 Jeg kjører hver dag og det er litt artig at det stort sett er BMW man ser i det daglige trafikkbildet. Er nesten unormalt å møte på noe annet. Både nyere mainstream BMWer med yngre førere, men mest «slitere» med litt eldre førere og nye R1200GS/R1250GS.
Joda, det er solgt sykt mye GS, men det er da mye andre volumprodukter på veiene også som HD, KTM, Yamaha, Kawa og Honda....