Ref.
Spørreundersøkelse Track Day våren 2022 så har jeg sagt kan ta hovedansvaret for banedagen da forsto det slik at cannon ønsket at andre arrangerte dette (men at han er med å bidrar). Satser på at Niko også med og om andre føler kallet, si fra.
Som nevnt i spørreundersøkelsestråden så har jeg vært med å arrangere mange banedager på Rudskogen tidligere og tipper 5-6 av de som hovedansvarlig. Første gang leide jeg banen helt på egenhånd, siden har det vært for arbeidsplassens, TechnipFMC (tidligere Kongsberg Offshore), årlige sikkerhetskurs. Dette var godkjent av if og Gjensidige (de andre godkjenner det oftest når godkjent hos disse) som medfører først teoridel, så kjøreøvelser (kjegler, bremseøvelser, unnamanøver...) før blir kjøring på banen. Vi pleide å invitere også Kongsberg Gruppen så ble nok deltakere, og etter hvert overtok Kongsberg Gruppen arrangementet og inviterte oss istedenfor og de har fremdeles dette hvert år (dog avlyst siste 2 år pga Covid). Vil tro får det godkjent om følger samme opplegg.
Men er litt som måtte avklares, ikke minst om bare skal ha ren banedag eller opplegg godkjent av forsikringsselskapene. Om det siste så blir det altså teoridel og kjøreøvelser før selve banekjøringen, ellers får vi det ikke godkjent. Pleid å ta det på dagen fra 09:00-16:00, da får man kjørt plenty på bane etter teori/kjøreøvelser. Mange har da kommet kvelden i forveien til Sarpsborg for en øl eller tre (men ikke for mange) på Hotel 1016 Olav Digre så blir litt sosialt. Alternativt foreslo cannon fremmøte kl. 13, banetid fra 15 til 19 og enkel felles middag etter avsluttet kjøring.
Er opplegg godkjent av forsikringsselskapene, jeg har sagt kan drifte, da har jeg hele opplegget klart mer eller mindre.
Er det noen som ikke synes dette er greit? Husk at blir
like mye kjøring på bane men at må "ofre" et par timer med teori/kjøreøvelser først.