Hei.
Jeg har nå vært en ganske aktiv sjåfør på MC de 4 sesongene som har vært, og nå som sesong 5 er på god vei, har jeg måttet bytte litt utstyr på veien. Både ny kjøredress i fjor samt 2 sett med støvler har måttet bøte med livet så langt.
Men dette ligger bare og tar opp plass. Er det noen steder annet en forhandler som kan ta i mot sånt for kassering/kast?
Takk for svar :)
Kassering av kjøreutstyr.
Kassering av kjøreutstyr.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Re: Kassering av kjøreutstyr.
Jeg har alltid kasta det i restavfallet
If it ain't broke, I'll break it.
- Supradog
- Motorsykkelen din: 16 VFR800, 94 Honda NX250. 88 Tenere. 88 kawa GT550
Jeg legger brukt men brukbart/ fortsatt sikkert på finn. Ting som ingen vil ha går i klesretur for gjenvinning. Direkte ødelagt kastes.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Det meste av tekstilkjøreklærne er vel polyesterbasert, dvs. klesfibre laget av en type plastmateriale, som burde kunne gjenvinnes.
Men slike ordninger for klær finnes vel knapt, så vit jeg vet
?
Men slike ordninger for klær finnes vel knapt, så vit jeg vet

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Her i huset går det sammen med annet kles avfall- restavfall--- og av og til i ovn.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Leverer du til forhandler går det nok i restavfallet. Så mine gamle støvler gikk rett i kontaineren hos forhandler da jeg kjøpte nye.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Fra et forhandlersynspunkt, dette går i brennbart restavfall.
Alternativt kan kanskje noe av det omsettes for noen kroner via salgssider på facebook, her i forumet eller finn.no.
Alternativt kan kanskje noe av det omsettes for noen kroner via salgssider på facebook, her i forumet eller finn.no.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har solgt pent og lite brukte kjøreklær selv her på MCsiden.no.kjellv skrev: 18 mai 2021, 21:58 Fra et forhandlersynspunkt, dette går i brennbart restavfall.
Så verdt å prøve om klærne ikke er kassable/utslitt, selvfølgelig...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.