Jeg har egentlig ingen formening om hvilken 125 cc du kjøper deg, men mitt valg hadde falt på en Mito - ettersom den har en mye fetere lyd en f.eksAprillia RS
Men er det noe jeg har mine formeninger om så er denne trimminga du har nevnt. Etter min menig er det bare tull å begynne å styre med å fjerne plomber osv.. For det første så er du trolig nok ikke erfaren nok til å kjøre en sykkel som gjør 160 km/t. (Jeg vet ikke at du ikke er erfaren nok, dette er bare noe jeg vil tro. Men korrekt meg om jeg tar feil :-) )
For det andre dy kommer garantert til å låne den bort til kompisene dine (du tenker kankje "ikke faen, det kommer jeg aldri til å gjøre", men, hehe, du kommer garantert til å gjøre det

Og la oss si at kompisen til kjører en trimma 50 cc som gjør 80-90, han er hvertfall ikke erfaren nok til å kjøre en lett MC som gjør 160 km/t (farten er så klart tatt i forhold til at du fjerner plombene).
Og for det tredje.. Hva om du nå enn blir stoppa? Politiet er mye mer på hugget nå enn før.. Da jeg kjørte moped og lett MC, så tror jeg at jeg kanskje så purken en gang uten for min videregående skole. Lillebroren min går nå på samme VGS, og purken og vegvesenet er der minst en gang i uken...
](./images/smilies/grrr.gif)
Så ja, hva om du blir stoppa? Da venter det prikk på førekortet ditt, en saftig bot, visning på biltilsynet, (kjeft fra foreldre

) og en masse annen shit..
De fleste R modeller i 125cc klassen, går alt i fra 120-140 km/t (kommer litt ann på vær og vind, og føreren). Dette holder i masse vis.. Og jeg kan si at å ligge i 125 km/t på motorvegen også holder. Selv kjører jeg tung motorsykkel, og sykkelen min gjør ca 100km/t på første gir, og over 200 km/t på 4 gir.. Men det betyr ikke at jeg bruker meg av dette til vanlig kjøring. Når jeg kjører på en lukket bane, så er det noe annet. Da er jeg glad jeg har alle de kreftene jeg har
Men det er sjeldent jeg ligger i mer enn 120-130 km/t på motorvegen. Så å risikere det ene og det andre for å øke toppfarten med 30+ km/t er bortkastet.. Er det aks du vil, så kan du skifte ut drevene, nå husker jeg ikke helt hvor mange tenner du kan gå opp og ned på, men tror det er 2 tenner. Og om du går fra f.eks 14 tenner til 12, så merker du stor forskjell.
Og om du bare må ha større toppfart, så ville jeg heller å satt på en effektanlegg, og skiftet dysene, dette er fort gjort om du er litt finger ferdig. Og om du skulle bli stoppa av enten politiet eller vegvesenet, så er det enklere å skifte tilbake til orginal potte og dyse, enn å sette inn plombene du har fjernet..
Til slutt.. Beklager at dette ble en veldig langt innlegg. Og jeg mener ikke å virke sur eller noe i den retningen. Men jeg har bare mine formeninger om denne saken, (for fikk samme smell slev da jeg var yngre, og jeg lærte godt av den), pluss at jeg hadde denne samtalen med min yngre bror for omtrent 2 år siden, og min yngre fetter som fyller 16 til sommeren, og som har lyst til å gjøre akkurat det samme som deg - noe
jeg mener er bortkastet.. Også er jeg helt sikker på at dine nærmeste heller vil at du skal komme sent enn aldri.. Bli heller litt mer erfaren, og vent til du blir litt eldre før du begynner å overgå dine egne begrensninger (noe som vi fleste gjør når vi først slår kloa i en MC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.