Jeg er vant til å sitte litt fremoverlent, syns det er den mest behagelige langturstillingen, sitter jeg for oppreist, får jeg mer vondt i ryggen. Trenger å legge litt vekt på hendene når jeg står stille, da blir det bra i fart (og lite vekt på styret).
På ZZR600 kan man få kjøpt blokker som hever styret 35mm, mange skryter av de. Men man sitter ikke så veldig foroverlent på den i utgangspunktet.
Billig og praktisk sykkel, forslag?
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 110
- Registrert: 05 jul 2017, 21:13
- Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Liten oppdatering her. Endte faktisk opp med å kjøpe en Intruder 1400 istedenfor. Cruiser var faktisk ikke på planen overhodet, men jeg snublet tilfeldigvis over en annonse på finn under "lignende annonser" som var rett i nærheten, så jeg tok turen mest for nysgjerrigheten. Etter litt betenkning konkluderte jeg med at jeg likte den godt, men da var den dessverre solgt. Har deretter vinglet litt mellom en 800 og 1400, mest mtp. pris og tilgjengelighet, men fant en lignende 1400 litt senere som jeg endte med å kjøpe. 96-mod så dessverre ikke veteran, men forsikringen er så lav uansett så det er ikke så nøye. Godt drag, fantastisk komfort med buckhorn-styre som kanskje ser litt utdatert 80-90-talls ut, men samtidig genialt å holde. Fin balanse i originale potter, der du hører at motoren snurrer uten at du slår sprekker i trommehinnene. Egentlig litt hyggelig overgang fra Street Triple til det helt enkle med forgasser og kun speedometer. Deilig å kunne ha fine turer rett i nærheten. Med Street Triple følte jeg man måtte et stykke ut på landveiene, jage turtall og ha mye nedlegg før den våknet helt.
Ble ganske solgt etter jeg så en test av srkcycles https://www.youtube.com/watch?v=TxWi3s47sDg
som for øvrig sammen med Kaplan America har mange gode tester av andre sykler.
Ble ganske solgt etter jeg så en test av srkcycles https://www.youtube.com/watch?v=TxWi3s47sDg
som for øvrig sammen med Kaplan America har mange gode tester av andre sykler.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Grattis!Speedo skrev: 06 jul 2021, 16:59 Egentlig litt hyggelig overgang fra Street Triple til det helt enkle med forgasser og kun speedometer. Deilig å kunne ha fine turer rett i nærheten. Med Street Triple følte jeg man måtte et stykke ut på landveiene, jage turtall og ha mye nedlegg før den våknet helt.
Interessant det du skriver her. Har en kompis som har kjørt sykkel i alle år. De fleste R-modeller. Etter en lang pause uten sykkel har han kjøpt seg en Harley-cruiser og har akkurat samme opplevelse som deg. Mye mer avslappa og mye mindre styr.
-
- Innlegg: 110
- Registrert: 05 jul 2017, 21:13
- Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Ja, jeg kjente egentlig at jeg var ferdig med å kjøre i 180 og dra på der det var mulig fort etter jeg fikk lappen på tung, nesten allerede etter et år på SV'n. At jeg så kjøpte ST675 var vel kun fordi det var den sykkelen jeg opprinnelig drømte om men ikke hadde råd til. Da jeg så omsider kjøpte Triumphen, innså jeg at det ble fort for sportslig for meg. Selvfølgelig gøy iblant, men ikke som en hverdagssykkel. Nå er jeg glad jeg har en cruiser som er hyggeligere å kjøre allerede ut innkjørselen. Så får jeg heller se hvor lenge dette varer, jeg er redd jeg fort skal over på noe annet etter et par årniko skrev: 06 jul 2021, 18:21 Grattis!
Interessant det du skriver her. Har en kompis som har kjørt sykkel i alle år. De fleste R-modeller. Etter en lang pause uten sykkel har han kjøpt seg en Harley-cruiser og har akkurat samme opplevelse som deg. Mye mer avslappa og mye mindre styr.

Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
- 127Tom
- Innlegg: 198
- Registrert: 01 apr 2021, 15:11
- Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Gratulerer med Intrudern! Har en selv. Anbefaler fremflytter sett om du ikke har det, da det gjør sittestillingen enda bedre (spes om du er leng i beina).
Og før du kanskje vurderer å selge Intruderen, prøv noe tyngre og større Cruisere før du gjør det
Jeg fant ut at noe større og tyngre og mer bråkete enn Intrudern ble bare irriterende. Intrudern er perfekt. Sykt morsom å kjøre og
Og før du kanskje vurderer å selge Intruderen, prøv noe tyngre og større Cruisere før du gjør det

Jeg fant ut at noe større og tyngre og mer bråkete enn Intrudern ble bare irriterende. Intrudern er perfekt. Sykt morsom å kjøre og
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Speedo skrev: 06 jul 2021, 16:59 Godt drag, fantastisk komfort med buckhorn-styre som kanskje ser litt utdatert 80-90-talls ut, men samtidig genialt å holde. Fin balanse i originale potter, der du hører at motoren snurrer uten at du slår sprekker i trommehinnene. Egentlig litt hyggelig overgang fra Street Triple til det helt enkle med forgasser og kun speedometer. Deilig å kunne ha fine turer rett i nærheten. Med Street Triple følte jeg man måtte et stykke ut på landveiene, jage turtall og ha mye nedlegg før den våknet helt.
Ble ganske solgt etter jeg så en test av srkcycles https://www.youtube.com/watch?v=TxWi3s47sDg
som for øvrig sammen med Kaplan America har mange gode tester av andre sykler.

Tøøøft valg!
"Do the right thing"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Gratulerer med Intruder'n!
Har aldri kjørt en slik selv, men husker fortsatt godt hvordan det var å dra på med en Kawasaki Vulcan 1500, som jeg demokjørte på Gjøvik i '92 eller '93.
Husker altså ikke året, men helt klart hvor brutalt draget var på denne cruiserkolossen på vei mot Biri...
Tru'kke Intruder 1400 er no' dårligere, nei
.
Har aldri kjørt en slik selv, men husker fortsatt godt hvordan det var å dra på med en Kawasaki Vulcan 1500, som jeg demokjørte på Gjøvik i '92 eller '93.
Husker altså ikke året, men helt klart hvor brutalt draget var på denne cruiserkolossen på vei mot Biri...

Tru'kke Intruder 1400 er no' dårligere, nei

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 110
- Registrert: 05 jul 2017, 21:13
- Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Takk! Skal undersøke dette med fremflyttere. De originale er visstnok det som var i "vinden" på 80/90-tallet, men ting endrer seg jo. Er ganske langbeint og 187, men synes egentlig de ikke var så halvgærne. Har kjørt litt Sportster 883 også med fremflyttere, uten at jeg umiddelbart husker om det var mer komfortabelt127Tom skrev: 07 jul 2021, 02:07 Gratulerer med Intrudern! Har en selv. Anbefaler fremflytter sett om du ikke har det, da det gjør sittestillingen enda bedre (spes om du er leng i beina).
Og før du kanskje vurderer å selge Intruderen, prøv noe tyngre og større Cruisere før du gjør det
Jeg fant ut at noe større og tyngre og mer bråkete enn Intrudern ble bare irriterende. Intrudern er perfekt. Sykt morsom å kjøre og

Tror nok ikke det blir større crusier, blir isåfall annen type sykkel, noe i adv-klassen kanskje. Skal man ha mer kubikk blir syklne ofte mye større og tyngre også. Vil tro Intruderen er noe av det minste man får med så mye kubikk, er knapt større en den gamle 125 Shadowen jeg hadde.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
-
- Innlegg: 110
- Registrert: 05 jul 2017, 21:13
- Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
VN 1500 skal visstnok være hakket bedre enn VS 1400, men de finnes knapt i Norge, ihvertfall ikke den type modellen (tom. år 1995) som ligner og konkurrerer mot VS 1400. Suzukien har vel 42 hester mindre enn Triumphen, men over dobbelt så mye kubikk, dog enormt bunndrag med 113 nm ved 2600 omdreininger. Føles nesten som at motoren skal hoppe av i runkjøringer.AJ skrev: 07 jul 2021, 12:28 Gratulerer med Intruder'n!
Har aldri kjørt en slik selv, men husker fortsatt godt hvordan det var å dra på med en Kawasaki Vulcan 1500, som jeg demokjørte på Gjøvik i '92 eller '93.
Husker altså ikke året, men helt klart hvor brutalt draget var på denne cruiserkolossen på vei mot Biri...![]()
Tru'kke Intruder 1400 er no' dårligere, nei.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)
- 127Tom
- Innlegg: 198
- Registrert: 01 apr 2021, 15:11
- Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Tviler på at VN1500 vil være bedre da den veier 313 kg og har bare 4 hestekrefter mer. Intrudern veier 260 kg og er kjent å være en "speed demon" til å være en cruiser. Tipper at Intrudern gruser den tunge jernklumpen der i aksellerasjon og handling.
Sist redigert av 127Tom den 07 jul 2021, 16:43, redigert 1 gang totalt.
- 127Tom
- Innlegg: 198
- Registrert: 01 apr 2021, 15:11
- Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
- Bosted: Oslo
Re: Billig og praktisk sykkel, forslag?
Jeg skal selge min HD og skaffe meg en DRZ 400. Kjekt med en artig liten leken offride bike og en Cruiser.Speedo skrev: 07 jul 2021, 12:38 Takk! Skal undersøke dette med fremflyttere. De originale er visstnok det som var i "vinden" på 80/90-tallet, men ting endrer seg jo. Er ganske langbeint og 187, men synes egentlig de ikke var så halvgærne. Har kjørt litt Sportster 883 også med fremflyttere, uten at jeg umiddelbart husker om det var mer komfortabelt![]()
Tror nok ikke det blir større crusier, blir isåfall annen type sykkel, noe i adv-klassen kanskje. Skal man ha mer kubikk blir syklne ofte mye større og tyngre også. Vil tro Intruderen er noe av det minste man får med så mye kubikk, er knapt større en den gamle 125 Shadowen jeg hadde.
Da får man bra variasjon.