Ja, det var tider, kan man vel tillate seg å si...
Nå er det bare å finne bortgjemte fiskevann langt innpå skauen så får du kjørt litt offroad i samme slengenAJ skrev: 05 mai 2021, 18:24 Da har hentet en fjærlett JULApakke på Bunnpris til en verdi av hele kr. 198,- inkl. porto:
DSCN9242.JPG
Tanken er å ta opp igjen gamle (og glemte fiskerferdigheter...)er noe for meg fra ungdoms- og ungvoksen tiden, hvor man fisket mye i de omkringliggende småvannene her vi bor og hvor jeg vokste opp.
Mest fisking om vinteren siden pilking/isfiske var det jeg likte best.
Men noe stangfiske med sluk og med dupp med mark i sommerhalvåret ble også gjort. Men ikke med samme entusiasme, skal innrømmes...
Men nå har jeg altså gått til anskaffelse av en fjærlett Kayoba fiskestang, som jeg tenker å ta med på MC-turer i sommer.
Så får vi se om den i det hele tatt blir brukt....
Eldste sønn får bidra til å friske opp stangferdighetene og hvis ting går som planlagt blir det også MC-tur med niko, som har holdt fiskeferdighetene langt bedre vedlike enn det jeg selv har gjort. Så antakelig mye hjelp, tips og råd fra den kanten, om jeg er riktig heldig.
Kunne så klart kjøpt langt dyrere stang og snekke, men valgte denne i første omgang for å se hvordan billigsaken faktisk funker og om dette med fisking er noe for meg i godt voksen alder.
Kjøpefingeren for dyrere utstyr sitter uproblematisk løst hvis interessen og ikke minst evnen og kanskje også tålmodigheten er tilstrekkelig til stede.
Julamerket Kayoba er for øvrig ganske interessant. I fjor kjøpte jeg et gasskjøkken/piezotent primus til kr. 199,- av samme merke i en svært kompakt størrelse. Den har jeg brukt noen ganger og den funker meget bra. Og "Made in Korea", faktisk.
Samme med Kayoba kokekarsett i rustfritt stål til kr. 99,90,-, som er laget i India.
Og nå altså denne fiskestanga, som er produsert i R.P.C., dvs. Kina...
Så får vi se om kvaliteten er like god som de to andre Kayoba produktene.
Nettopp :) !Maschev skrev: 05 mai 2021, 21:13
Nå er det bare å finne bortgjemte fiskevann langt innpå skauen så får du kjørt litt offroad i samme slengen![]()
Kjekk å få med seg på sykkelen med teleskopstang fremfor delbart som er lett å skade uten å bruke stangrør for transport.AJ skrev: 05 mai 2021, 18:24
Tanken er å ta opp igjen gamle (og glemte fiskerferdigheter...)er noe for meg fra ungdoms- og ungvoksen tiden, hvor man fisket mye i de omkringliggende småvannene her vi bor og hvor jeg vokste opp.
Mest fisking om vinteren siden pilking/isfiske var det jeg likte best.
Men noe stangfiske med sluk og med dupp med mark i sommerhalvåret ble også gjort. Men ikke med samme entusiasme, skal innrømmes...
Men nå har jeg altså gått til anskaffelse av en fjærlett Kayoba fiskestang, som jeg tenker å ta med på MC-turer i sommer.
Så får vi se om den i det hele tatt blir brukt....
Kom på en litt artig en da jeg leste dette med sauer i posten din.erik m skrev: 25 mai 2021, 01:20 Skrukkkelisjøen er et fint sted, der har vi bading på varme sommerdager hvert eneste år. Og veien fra Hurdalssjøen til Lygnaseter er helt topp. Særlig om det ikke er alt for mange sauer på den. (Og da mener jeg de hvite med fire bein!)
Nå er jeg spent på å høre hva du synes om den etterhvert. Regner med du kommer med en fyldig reportasje her inne.AJ skrev: 27 mai 2021, 22:31 Da blir det endelig tur til Motorspeed på Lillehammer for å prøvekjøre 1290 SA '21 mod!
Setter kursen i morra ved 10:00 tiden.
Det gledes!
Slike prøvekjøringer kan bli dyrt, hvis ikke innbytteprisen blir veldig bra daAudi Mannen skrev: 28 mai 2021, 10:36Nå er jeg spent på å høre hva du synes om den etterhvert. Regner med du kommer med en fyldig reportasje her inne.AJ skrev: 27 mai 2021, 22:31 Da blir det endelig tur til Motorspeed på Lillehammer for å prøvekjøre 1290 SA '21 mod!
Det gledes!
Om ikke så fyldig så kommer det noen ord. Dagen ble ikke slik jeg hadde håpet.Audi Mannen skrev: 28 mai 2021, 10:36Nå er jeg spent på å høre hva du synes om den etterhvert. Regner med du kommer med en fyldig reportasje her inne.AJ skrev: 27 mai 2021, 22:31 Da blir det endelig tur til Motorspeed på Lillehammer for å prøvekjøre 1290 SA '21 mod!
Det gledes!