AJ skrev: 24 mai 2021, 19:40
Prøvde LOOP proppene igjen i dag, men fikk ikke den ene til å sitte skikkelig. Og når disse ikke sitter skikkelig i øret er de helt utbrukelige

.
Alt ble straks meget bedre med de gule fra Helseboden.
Bra tråd og ikke minst et viktig tema, skal ikke så mye "feil" lyd til over relativt kort tid å skade hørselen permanent.
Siden disse Loop proppene der ser annerledes ut enn mange av disse koniske med "flenser" som likner mer eller mindre på hverandre, så fattet jeg også interesse for de. Men når jeg nå ser du har opplevd samme problem som jeg opplever med veldig mange typer propper, de "løsner" og lekker lyd så tror jeg at jeg står over.
Disse "gule" billige koniske er faktisk det som funker best i mine ører av det jeg har prøvd til nå.
Men har faktisk opplevd litt forskjell på de også. 3M sine funker greit, men en sjelden gang har jeg hatt lekkasje på de også.
Derimot Biltema sine som jeg nå har fått brukt flere ganger og en god del mil, med de har det ikke vært snev av lekkasje/løsning
De virker mer fleksibe og "sticky" i materiale enn 3M sine og sitter som skutt inn i øregangene mine, er tomme på min lokale Biltema men det er ikke langt til neste som har. Skal sikre meg et par sett til da en del produkter plutselig forsvinner ut av sortimentet.
Edit: Jeg bruker en elektronikkavbiter og avkorter den "stammen" som stikker ut på utsiden kraftig, ellers er det nok fort gjort å ugjøre de da hjelmen skal på knotten.
Ser Jula har en versjon også til 25 kr. men har ikke sjekket de ut.