Grattis! Lunner, Dokka, Leira, Golsfjellet?tormodiv skrev: 25 mai 2021, 23:52 Mange takk dypen, BjørnO og Ketil :) Bilder får komme når sykkel har skiftet eier og handel i boks...
Værmeldinger borger for en vakker tur fra Oslo til Førde på fredag ettermiddag. Må bare komme på ei fin rute. Sandvika-Gol-Hemsedal er "go-to" ruta med bil, men litt kjedelig på sykkel. I alle fall til Gol. Derfra og videre er det jo fint. Kanskje Hønefoss-Aurdal/Fagernes-Filefjell. Eller Nittedal-Lunner-Dokka-Fagernes-Filefjell osv... ?
Takk :) Den ruta du plotta inn der ser ut til å være akkurat noe sånt jeg var på jakt etter. Med eneste opsjon på å kanskje bare fortsette rett frem på Tyin fremfor via Årdal. De veiene er bare 14-15 mil hjemmefra uansett og kan spares til en dagstur i sommerAJ skrev: 26 mai 2021, 10:49 Gratulerer med sykkelkjøp!
Forslag til kjørerute fra Gjelleråsen rett utenfor Oslo:
https://goo.gl/maps/zTP7Mkzz9ESmHEWJ6
..
Ja ser den.. RV4 Gjelleråsen-Roa er ikke det mest spennende (pluss har kjørt der mang en gang med bil) :)AJ skrev: 26 mai 2021, 13:32 Tror jeg glemte å legge ruta via gml. Hadelandsveien langs Harestuavannet. Så hvis du velger ruta jeg har foreslått og vil "bryte opp" opp rettstrekkkjøringa på rv4, svinger du av rett etter crossbanen på Stryken og følger gamleveien helt til rundkjøringa på Roa og fortsetter deretter på rv4 videre nordover.
Det var da voldsom trivelig AJ. Passer det tar jeg gjerne et stopp på Lunner (jeg har vel mer eller mindre siket meg inn på den ruta). Tidsskjema er jeg usikker på. Tipper jeg får møtt selger i Oslo i 11-12 tiden og at jeg kan være på veien til 13 og da oppe i ditt distrikt da anslagsvis i 14-tiden.AJ skrev: 26 mai 2021, 17:33 Tar du denne ruta til Roa og videre nordover så må du gjerne stoppe for en prat (med forumsjefen). Jeg bor på Lunner ikke langt fra riksveien.
Kanskje til og med slå følge med deg et lite stykke, som en ettermiddagstur for egen del :) .
Takk for det dypen :) Skjermen er Givi Airflow, for the record, i tilfelle jeg glemte å nevne eller det ikke var åpenbart. Vindskjermen original er vel noe av de fleste som tester denne klager mest på (jeg kan ikke uttale meg).dypen skrev: 03 jun 2021, 08:22 Samme erfaring med vindskjerm, må finne din innstilling :) Paddingen i sete kan bli bedre på alle sykler tror jeg men det merkes ikke så godt før du virkelig legger unna noen mil på en dag. All grunn til å være fornøyd med tanke på sykkel, drift og økonomi her vil jeg tro. Mange fine tester / omtaler der ute![]()