AJ skrev: 04 jun 2021, 19:26
Bildet er kult nok, det.
Men nå er det engang slik at kjøring på bakhjulet er ensbetydende med førerkortbeslag om onkel Blå er i nærheten og bivåner "stuntet"...
Sånn er altså praksisen fra våre utøvende myndigheter.
Kan vel også hende at anmeldelse til politiet skjer fra andre som filmer slike bakhjulskjøringer...
Ganske klare beviser, i så fall, om kjennetegnet på sykkelen også blir filmet.
For egen del unngår jeg denne type kjøreatferd selv om jeg har allverdenss mulighet til å gjøre det når og hvorsomhelst...
Ja, helt enig i det. Bildet i seg selv er kult, sier ikke at det er kult å dra på bakhjulet på offentlig vei. Jeg også unngår det på offentlig veier da det innebærerer en ekstra risiko. Både for meg og andre. Og ja, folk kan bli tatt av å gjøre det om noen filmer de bakfra. Vet ikke hvordan det er om man nekter på at man kjørte den, kan vell aldri bevise 100% hvem som kjørte , med mindre man tillstår. Men sykkelen kan vell sikkert bli beslaglagt osv. Uansett så er det faren ved det som er det viktigste. Om man gjør det på steder man ikke burde, utsetter man både seg selv og andre for farer.
Men poenget mitt er at bildet er kult, ikke nødvendigvis at han kjører på hjulet på offentlig vei,men jeg liker å høre hva folk mener om det, ser ofte nok folk som drar på hjulet så lurer på om det er normalen at det er greit eller ikke fra andre MC folk. Liker at vi kan diskutere sånt åpent uten at man blir utestengt.
Om man ser bort ifra loven, alle vet at det er førerkortbeslag. Men det er også å kjøre over dobbelsperrelinje som mange gjør når de filtrer i kø. Eller å kjøre i 120 i 80 sona som også veldig mange har gjort.