ble brått revet med når jeg så alle sykler langs veien i vår, å før jeg visste ordet av det hadde jeg skrevet papirer på en 2021 SMC-R 690...
etter ei ukes tid fikk jeg hentet sykkel, og kjøpte samtidig jakke, hansker og hjelm som jeg allerede hadde sikla litt på, men jeg mangler fortsatt litt. siden jeg er av typen som misliker å handle jeans på Cubus fikk jeg jo litt sjokk når jeg dro kortet på utstyret jeg allerede har, å gruer meg litt til å kjøpe resten, så...

hva sko angår; her finner jeg alt fra joggesko til støvler i knehøyde. hva er "minimum" og hva er mer normalt om man satser på typisk småkjøring/fart under 100/generell hverdagsbruk med en supermoto? jeg er generelt heit tvers i gjennom, attpåtil med en uggen ankel, så ideelt sett skulle jeg gjerne kjørt med joggesko, men helse er jo viktigere enn komfort... hvor lett/luftig/komfortabelt/billig kan jeg slippe unna, uten å grue meg til å kjøre?
å helt til slutt...! ryggskinne

jeg har inntrykk av at dette er sludder for mange, men personlig er jeg redd for ryggen min da min feite, utrente kropp allerede har kjent på hva arbeidslivet kan gjøre... jeg vil ikke vite hva som skjer om den må ta imot belastning i fart

her har jeg faktisk ikke sett på noe spesielt, bare fordi jeg ikke kan noe... folk får dele meninger/erfaringer.
selv tenker jeg innlegg i jakka til daglig bruk og ei dedikert skinne til langturer, lek&tull og eventuelt banebruk? det aller tryggeste er så klart ei dedikert skinne til enhver tid, men jeg tenker at det er lavere terskel for å bruke sikkerhetsutstyr generelt om man bare kan slenge på seg lette sko og ei jakke når man "bare skal på butikken"... så får man heller tenke litt ekstra når man vet man skal ut å gjøre noe dumt :)