Jeg må bare innrømme at jeg fikk bakoversveis da en økonomiprofessor i dagens Dagsnytt18 sammenlignet MC-kjøring med koronavaksine

!
Tar høyde for at ikke alle reagerer som meg. Bare så det er nevnt med en gang. Men det jeg reagerer på er at dette er en total feilkobling!
Å kjøre MC innebærer risiko, helt klart. Der er jeg ening med professoren. Men denne risikoen har alle som tar MC-kjøreopplæring i dag en veldig klar bevissthet om som de stadig minnes på under kjøreopplæringen.
Man
bevisstgjøres om denne risikoen hele tiden.
En vaksine som helsemyndighetene i utgangspunktet fraråder folk å ta pga. stor bivirkningsfare blir noe helt annet, slik jeg ser det.
Her handler det kun om å den enkle ferdigheten å kunne brette opp ermet og la seg vaksinere - i blind tro og tillit til en vaksine som fagfolk flest fraråder folk å ta.
Å kjøre MC handler om å se trafikkbildet, mulige farer, trygg og sikker håndtering av motorsykkelen og andre risikoreduserende tiltak og ferdigheter.
Å utsette seg for en tvilsom vaksine er noe
helt annet.
At en økonomiprofessor (Steinar Holden, UiO) av alle ting greier å fås eg til å trekke en slik sammenligning som han her gjør i Dagsnytt 18, er ganske så surrealistisk, slik jeg opplever det. Jeg trodde knapt det jeg så!
Programlederen lurte nok også på denne sammenligningen mot slutten av innslaget, som du kan se her - spol fram til ca. 18:08:
StHo.JPG
https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten- ... /avspiller
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.