Generelt, det sitter bedre enn man tror dersom man har ok dekk som drenerer godt nok og ikke er kjempegamle og harde i gummien.
Har til og med kjørt på tynt sørpelag i snøvær uten problemer, riktig nok med M+S merkede dekk men tok det selvsagt veldig med ro.
Stopp og kle på deg asap om du ser at det ikke bare er en liten lokal skur, selv om kjøredressen din kanskje er "vanntett" så er uansett ikke det ytterste laget i den det særlig lenge. Det betyr nedkjøling over tid og gjerne også en vesentlig tyngre bekledning.
"Gummiaktig" regntøy er pottetett, men det puster heller dårlig da. Likevel, hvor ofte er det spesielt varmt nå det regner godt...
En lengre periode med tørrvær og varme før regnvær er verst.
Bitumen i asfalten (bindemiddelet) på overflaten sammen med masse pollen blir nesten som Zalo før det blir skylt vekk.
Kumlokk er kun et problem i svært lave hastigheter, man passerer de ellers for fort til å merke noe særlig til de OG de er også støpt med "knotter", stålplater derimot som er lagt på over gravearbeider osv. er 10 ganger verre, de er helt slette og blir kjempeglatte når de blir våte.
Samme med fergegulv som er slette uten "knotter" blir når de er våte.
Veimerking, på større eller trafikkerte veier er det oftest ikke maling, det er thermoplast som de strør masse små glassperler i topplaget på ved legging for å få refleks-effekt. Er vel for det meste større felt som fotgjengeroverganger osv. som er mest merkbart, ellers bør man vel unngå nedlegg på nylagte midtlinjer
Så det er vel stort sett bare å ha mykere akselerasjon og oppbremsing, se opp for ansamlinger av vann så går det nok veldig bra
