Vi er en liten guttegjeng på 3 personer som skal ut å kjøre tur i fellesferien i år. Vi har uke 29 og 30 til rådighet. Vi er fortsatt veldig tidlig i planleggingsfasen, eneste utgangspunktet vi har så langt er at vi starter i Drammen også snur vi på Nordkapp. Vi bruker en uke på turen oppover også en uke på turen nedover igjen. Vi kjører en vei opp og en annen vei ned så godt det lar seg gjøre. Vi får med oss det vi har tid til på veien eller det vi blir enige om innad i gruppen. En dagsetappe ser ut til å bli 40 mil så langt. En av oss kjører R-sykkel og resten kjører streetfightere så 40 mil høres ut som et behagelig tall for oss alle tre. Det blir en kosetur og vi har god tid til å se oss rundt eller ta eventuelle omveier om vi føler for det. I morgen kveld skal vi legge opp ruten, og i forbindelse med det er jeg på utkikk etter anbefalinger av ruter å ta på turen nordover :)
Så, om du/dere skulle kjørt fra Drammen til Nordkapp, hvilken rute ville du valgt? Jeg har blitt frarådet å kjøre via Sverige. Det var visstnok langt mellom hver bensinstasjon, disse stengte også tidlig, og det er bare skog har jeg blitt fortalt. Jeg har selv kjørt gjennom Østerdalen flere ganger med bil, men det er jo bare skog det også. Finnes det noen spennende rutevalg å ta på turen nordover? Ingen av oss har kjørt Kystriksveien heller så det ser ut til å bli veien vi tar når vi kommer oss noen timer nord for Trondheim. Kommer til å sitte litt med Google Maps utover kvelden så kanskje vi blir litt klokere. Om noen av dere føler dere har noe å bidra med til oss er vi evig takknemlige