Hei!
Sikkert et spørsmål som har blitt stilt før, så beklager dette på forhånd.
Jeg driver for tiden og ser etter en supermotard jeg kan kjøpe. For det meste i 450-500ccm området.
Her er en del av syklene registrert som tung og de har rundt 50hk, mens andre er registrert som mellomtung og har rundt 14hk.
Både A og A2 syklene ser like ut i ccm, vekt osv.
Spørsmålet er om det er samme sykkel, bare at den er plombert? Og vil man oppnå full effekt ved å bytte til effektanlegg?
Takk for svar!
Forskjell på tung og mellomtung supermotard
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Forskjell på tung og mellomtung supermotard
14 hk er da A1?
A2 etter gamle regler vil være inntil 34. A2 etter nye inntil 47.5.
Når det kommer til spørsmål om det er samme sykkel, så må du nesten linke annonser for at man skal være helt sikker. Men sannsynligvis er svaret ja, identiske sykler, meg og uten plombering. Du vil oppnå full effekt ved å fjerne plombering. Men det må i grunn dokumenteres av verksted og vises til vegvesenet + avgifter må betales.
A2 etter gamle regler vil være inntil 34. A2 etter nye inntil 47.5.
Når det kommer til spørsmål om det er samme sykkel, så må du nesten linke annonser for at man skal være helt sikker. Men sannsynligvis er svaret ja, identiske sykler, meg og uten plombering. Du vil oppnå full effekt ved å fjerne plombering. Men det må i grunn dokumenteres av verksted og vises til vegvesenet + avgifter må betales.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Forskjell på tung og mellomtung supermotard
Her er det flere faktorer som spiller inn..
Noen sykler-eksempelvis totaktere som i utgangspunktet ikke overholdt kravene på utslipp/støy eller vekt/effekt på de gamle reglene med 34 hk-22kw/0,16kw per kilo da de er veldig lette-dette omfatter også firetakterene,men mest på vekt/effekt-ikke så mye på utslipp.
For at en mc etter dagens regler er vekt/effekt grensen 0,2KW/KG = 48hk/35Kw-minimum 175kg ellers må effekten begrenses.
eksempelvis en sykkel med vekt på 120kg kan ikke ha mer enn 24kw etter dagens regler-tidligere19,2kw.
En del sykler får du ikke godkjent i fulleffekt uansett.
Noen sykler-eksempelvis totaktere som i utgangspunktet ikke overholdt kravene på utslipp/støy eller vekt/effekt på de gamle reglene med 34 hk-22kw/0,16kw per kilo da de er veldig lette-dette omfatter også firetakterene,men mest på vekt/effekt-ikke så mye på utslipp.
For at en mc etter dagens regler er vekt/effekt grensen 0,2KW/KG = 48hk/35Kw-minimum 175kg ellers må effekten begrenses.
eksempelvis en sykkel med vekt på 120kg kan ikke ha mer enn 24kw etter dagens regler-tidligere19,2kw.
En del sykler får du ikke godkjent i fulleffekt uansett.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Forskjell på tung og mellomtung supermotard
Takk for svar!
Så f. eks. en KTM EXC 450 registrert som A2 er samme sykkel som en KTM EXC 450 registrert om A, bare at A2 er plombert?
Og sitter disse plomberingene kun i eksosanlegget?
Spørsmålet omhandler hovedsaklig Supermotard.
Så f. eks. en KTM EXC 450 registrert som A2 er samme sykkel som en KTM EXC 450 registrert om A, bare at A2 er plombert?
Og sitter disse plomberingene kun i eksosanlegget?
Spørsmålet omhandler hovedsaklig Supermotard.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Forskjell på tung og mellomtung supermotard
Sannsynligvis ja, men det beste i dette tilfellet er å finne ut de relevante årsmodellene, ringe KTM og spørre.Amund9113 skrev: 16 jul 2021, 07:38 Takk for svar!
Så f. eks. en KTM EXC 450 registrert som A2 er samme sykkel som en KTM EXC 450 registrert om A, bare at A2 er plombert?
Og sitter disse plomberingene kun i eksosanlegget?
Spørsmålet omhandler hovedsaklig Supermotard.