xavi0n skrev: 04 jul 2021, 15:53
Fjærene er billige men er en ganske stor operasjon å bytte så kan vel bli passe dyrt i arbeid om man setter det bort
Just looked through the manual, looks like we just pull the top cap off, unscrew the lock nut, pull the spacer out, remove old spring and install new. Hell I have my old ones sitting on the garage floor, I will take them apart tonight and see how difficult it is. Bring it on brother!!!!!!!!!
Ikke helt så enkelt som det, må holde ned fjæra mens man skrur løs innmaten. men er en jobb jeg selv hadde gjort på en times tid om jeg hadde hatt mulighet til å stå en plass å gjøre det
Ikke min MC.
Naboen kjøpte en klassiker, CB750F SuperSport 78 mod.
Vekket min interesse da lyden av denne var fryktelig feil. Snill og nyfiken som jeg er kravlet jeg gjennom hekken mellom oss og brydde meg litt....
Etter litt forhør skjønner jeg at her er lidenskap blandet med mangel på kunnskap. Snill som jeg er tilbyr jeg meg hjelpe, kan ikke bare kjøre egen sykkel når andre ikke kan og du har mulighet til å få enda en kjørekompis.
Evalueringen:
Veteran forsøkt bygget om til CF, ingen mekaniske endringer, alt kan betakestilles med rette deler.
Tidligere og nåværende eier må ha full choke på for å starte og kjøre sykkel.
Putrer i en eller flere forgassere.
Dårlig aks..
Til tider tungstartet.
Bruker er redd for oljelekkasje fra motor, blir våt på leggene.
Starter virker ikke alltid.
Denne sykkelen er ikke rakkettforsking, men krever nok litt kunnskap for å få ting til å fungere. Må innrømme at jeg har mistet meg litt til elektronikken i en tid, så derfor ønsker jeg hjelp fra forumet til å hjelpe min nabo....
Er det noen som er med...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Tiltak som er utført:
Byttet om på hetter 2 og 3 Starter og går på tomgang uten chok.
Men går ikke slik en CB4 skal.
Gaffel, demontert. Litt olje og vann. omtrent to eggeglass med veske, ikkje bra ...
Regner med at deler til gaffelene kommer i morgen og disse kommer på plass ...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
TmzJ skrev: 09 jul 2021, 20:46
Kappa bakskjermen og flytta skilt og lys. Pussa lakka .
Åssen legger man inn bilde her? Html-linkes ?
Du kan bruke "Vedlegg" funksjonen her i forumet og hente bilder fra egen PC, mob.tlf., nettbrett.
Men du kan også linke direkte fra bilderbanker på nett som f.eks. Postimage.org, som er en gratis tjeneste.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
rolf-arne skrev: 19 jul 2021, 12:56
Da er nytt forhjul klart for langtur i august
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Hmmm....forhjul bak???
Rygge hjem....over...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
kaiu skrev: 19 jul 2021, 21:06
Oljeskift før 100K rundes på 1290'n. Utrolig fornøyd med den
Min har rundet 55000 nå og er bedre enn noengang. Ser slett ikke bort fra at jeg fortsatt eier den når den har gått like langt som din
100K er absolutt en respektabel kjørelengde. Hva med oljeforbruk?
Så langt ikke målbart på min. Heller ikke den forrige, samme modell som din, da jeg byttet den inn på 55K.
kaiu skrev: 19 jul 2021, 21:06
Oljeskift før 100K rundes på 1290'n. Utrolig fornøyd med den
Min har rundet 55000 nå og er bedre enn noengang. Ser slett ikke bort fra at jeg fortsatt eier den når den har gått like langt som din
100K er absolutt en respektabel kjørelengde. Hva med oljeforbruk?
Så langt ikke målbart på min. Heller ikke den forrige, samme modell som din, da jeg byttet den inn på 55K.
Ikke noe oljeforbruk som jeg har merket. Bytter hver 10-15K og viser alltid det samme på måleren.
kaiu skrev: 19 jul 2021, 22:04
Ikke noe oljeforbruk som jeg har merket. Bytter hver 10-15K og viser alltid det samme på måleren.
Samme her.
Bunnsolide motorer .
Basert på erfaring med to 1290'er og tilsammen 111K km.