AJ skrev: 01 aug 2021, 17:55
Kate90 skrev: 01 aug 2021, 16:31
Jeg får til begge kjøregårdsøvelsene med brems i sving og kjøring i sving.. men med engang det blir krypkjøring så

Har hørt man kan holde på bakbremsen for og holde sykkelen stabil? Men vet ikke om det funker…?
Mange, meg selv inkludert, bruker bakbremsen forsiktig av og til under krypkjøring. Nettopp for å holde mest mulig stø kurs siden man da holder begge henda på styret og trenger bare å forholde seg til clutchbruken. Altså at man slipper å konsentrere seg om bremsehendelen.
Hender også at jeg tar i bruk bakbremsen veldig forsiktig ved kjøring hårnålsvinger.
Om dette er "etter boka" aner jeg ingenting om, men for meg så funker begge deler, forsiktig bakbremsebruk ved krypkjøring i ved kjøring i hårnålsvinger.
+1 Gjør det samme, litt bakbrems "stiver av" sykkelen ved krypkjøring så man slipper de små og hyppige korreksjonene med styret.
Når jeg kjører hårnålsvinger (nedstigning) så kontrollerer jeg farten i svingen i veldig stor grad med bakbremsen og tar gjerne innersvingen/høyresving så krapp som mulig.
Ved hårnålsvinger oppover så har jeg en tendens til å sette/vinkle ut kneet som er inn i svingen, vet egentlig ikke hvorfor men det skjer litt av seg selv. Så lange bein som jeg har så blir det litt av en vektstang

så kanskje det er for å hurtig kunne gjøre korreksjoner med vektforskyvning
Prøv å vær myk og ikke stivne eller tenke for mye, så går det nok fint.
Lykke til!