Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?
En liten spontantur på gang, og jeg vurderer å blåse opp Aursjøvegen fra Sunndalsøra i morra, men er usikker på hvor jeg bør dra når jeg kommer til Eikesdalen og etter det. Trollstigen og Geiranger er vel alltid gøy, men har vært der før. Er det noe annet morsomt i høgget der? Vurderer også å kjøre innom Ålesund en tur.
-
- Motorsykkelen din: -
Skal du til Ålesund så er det vel bare Åndalsnes - Trollstigen ,eller ørskogfjellet som gjelder.Ronning skrev:En liten spontantur på gang, og jeg vurderer å blåse opp Aursjøvegen fra Sunndalsøra i morra, men er usikker på hvor jeg bør dra når jeg kommer til Eikesdalen og etter det. Trollstigen og Geiranger er vel alltid gøy, men har vært der før. Er det noe annet morsomt i høgget der? Vurderer også å kjøre innom Ålesund en tur.
Kjører du helt inn i Tresfjord så går det en grusvei over fjellet som kanskje kan være et alternativ.
Mulig den heter fv 5984 og ender opp på fv102 før sjøholt.
Er været fint er det en fin runde fra Vestnes mot Ålesund langs kysten . Tomrefjord -Fiksdal- Brattvåg.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?
Vi har nådd August og turisttettheten på Trollstigen og Geiranger ha nok dempet seg noe. Det gjør disse stedene noe mer aktuelle.
Jeg foreslår at du etter Geiranger kjører opp til Grotli og over Strynefjellet (velg gamle strynefjellsveien som går utenfor tunellene), og så til Ålesund. Tilbake til Trondheim kjører du ytre, via atlanterhavsveien, Kristiansund, Tustna, Aure til Kyrksæterøra.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg foreslår at du etter Geiranger kjører opp til Grotli og over Strynefjellet (velg gamle strynefjellsveien som går utenfor tunellene), og så til Ålesund. Tilbake til Trondheim kjører du ytre, via atlanterhavsveien, Kristiansund, Tustna, Aure til Kyrksæterøra.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Takk for gode tips.
Får først og fremst se hvor lenge jeg orker å være på tur.
Men Aursjøvegen skal jeg hvertfall over.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Har du ikke kjørt den ytre ruta før, så dropp heller Trollstigen og Geiranger, og få med deg denne. ..dersom du ønsker en kortere tur og må prioritere altså.Ronning skrev: 03 aug 2021, 21:56 Takk for gode tips.Får først og fremst se hvor lenge jeg orker å være på tur.
Når du kommer til Åndalsnes vil jeg anbefale deg å kjøre oppover mot Bjorli, der vil du komme til en vei (grus) som tar deg opp til Mardalsfossen. Absolutt verdt et besøk om du ikke har vært her før og om du liker grus som på AusjøvegenRonning skrev: 03 aug 2021, 21:56 Takk for gode tips.Får først og fremst se hvor lenge jeg orker å være på tur.

- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Slådalsveien (grus) fra Vågåmo og over fjellet til Lesja, setervoller etc i liene opp og ned og et flott platå med snaufjell.