Z1A 900 og KZ900 logg

Om veteransykler, låve- og garasjefunn og gjerne tråder om "redningsaksjoner" og "gjenoppliving" av nyere som eldre veteransykler.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Er i ferd med å montere bakparten på KZ900’n … alle delene er i topp trim og kan monteres sammen med batterikasse og el opplegget …
A187AC58-7916-4E02-919C-219A083275FF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Utevær i dag etter flere dager med regn og første kjøretur med -74 Z1A 900 :P
B33A556C-EA09-4D06-BFD7-C94B6BBC706E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1195
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av Domino »

Vakkert!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Domino skrev: 30 jul 2021, 14:15Vakkert!

Er ikke veldig uenig i det :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Viktig å ta alt i riktig rekkefølge :P må ærlig innrømme jeg hadde en god følelse etter kjøpet og test kjøring hjemme. I går kjørte jeg sylinderlekkasjetest på KZ900`n når forgassere og eksos var demontert alikevel. Det var overaskende bra, beste 12% og dårligste 15% gjennomslag. Brukte Biltema sin sylinderlekkasjetester som var helt ok, litt følsom når jeg skulle nullstille før jeg koblet opp mot hver sylinder.

https://www.biltema.no/bil---mc/verkste ... 2000041057
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Ducati besøk i garasjen i kveld og litt montering på KZ900’n …
6E86145A-C081-4BE9-A097-C8FFC3EB712B.jpeg
60852458-C74C-4A0C-9180-B2AA96B2B2E2.jpeg
8635F366-B22E-47BC-9E07-95A78FB6BAB5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av Jompa »

Det var da et uforskammet rent bakdrev. Og blankt.
Det er ei stund siden syklene hadde chromede støtdempere, vakkert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Makeover time KZ900A4 ...

Legg inn av dypen »

Stas når du kan skru sykkel’n sammen igjen med blanke og fine deler … :prf
265AE28F-9812-48DD-8021-B224E499AA74.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid med Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Byttet tittel på forumtråd til «Garasjetid med Z1A & KZ900A4» siden det er to Z som skal pleies og det etterhvert blir litt arbeide på Z1A’n også.

KZ900’n er oppe etter montering av reparert batterikasse med opprydding på det elektriske så det ser nogenlunde ut. Mangler to gummigjennomføringer på bakskjermen før jeg får plugget til kabel for baklys og blinklys.
BE9B58DD-7312-45E5-803D-8AE321A5899E.jpeg
A621AA7C-B4A1-4F80-8868-003F7BE5F857.jpeg
Under sete kommer i tillegg til det som vises på bilde, luftfilterboks foran til høyre på bilde, bak den over batteriet vil «lyddemperen» på innsugningslufta ligge ca 20 cm lang og nederst i venstre hjørne er det holder for Kawasaki sitt verktøy kit som ligger på vent for å komme på plass :)
4836D51C-C8B1-4AB8-8A5A-F265E63B550C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid med Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Ved demontering av blinklysene reagerte jeg på gummigjennomføringene som var knøvra inn i hullet på ramma men la ikke noe mer i det, tenkte jeg måtte ha ny gummigjennomføringer.

Ved montering nå monteres gummiene både utvendig og innvendig med avstandshylse og blinklyset passer bare en vei inn i hullet men da peker blinklysglasset rett opp.

I stedet for å løsne blinklys fra armen på spleinet for å få det rett har det tidligere blitt tvinga en kvart tørn til glasset pekte i riktig retning, det er jo en litt for rask løsning :[-X
B0517347-3D15-44A1-AB2B-A96925DAD4B1.jpeg
163BF407-4924-4FD4-982A-4AF453A50819.jpeg
9F2EA84E-ED0D-45DB-B2C7-AB137F69FE88.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid med Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Gummigjennomføringer på plass i bakskjermen og lys ble det :)
61060A3F-E631-4173-8BCB-A5DB4B023A05.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

D35CB391-54C5-4A8B-AAB1-993F4030C762.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det er vel ikke så mange på mcsiden.no som har interesse for gamle sykler fra -70 tallet …

Men uansett, var en tur til Drøbak i går for å hente saksejekk til løftebordet som nevnt i annen tråd om samme tema. I kveld har jeg testet jekken og demontert senterstøtte for å reparere skade på den, skal også se over, rense, vaske, shine alt under.

Legger ved noen bilder som viser en merkelig skade på senterstøtta, ellers er den i bra forfatning men best og minst overflaterust på venstre side hvor kjedet går. Tenker å skjære bort det som er skadet så den blir lik den nye senterstøtta til Z1A’n (reproduction parts) som jeg sammenligner med på bilde, pusser rust og lakkerer før den monteres igjen så blir det bra :thumleft
5E7C55F3-1CC4-4283-9310-4E940C6BB1B0.jpeg
97CF47EC-D2E2-4F6C-BE67-E0F2D6142A5D.jpeg
F8DC6C50-8AD8-4537-9D2A-6F352E4BB4B5.jpeg
ACF06EBA-D9F6-4AAB-AB7B-24E8D640E8C0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av mekkern »

der skaden er er vel ikke tilfeldigvis der kjedet går?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Nei, det er på begge beina der jeg har ringet rundt med rødt. Det ser ut som det er kjørt på stein eller betong kant og på den sida som er nærmest på bildet er metallet nesten revet av. Ikke så lett å se på bilde da metallet er klemt sammen. Tror metallplate som går under beina skal gå i en bue også er det sveisa fast oppe på støtteleggen …
5CDE65ED-2220-4C7E-A854-674DAD3E342A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

dypen skrev: 28 sep 2021, 22:40 Det er vel ikke så mange på mcsiden.no som har interesse for gamle sykler fra -70 tallet …

Nei, kanskje ikke så mange.
Men du har en trofast liten menighet blant oss
Så fortsett å skriv, og fyll på med bilder.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 216
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Bosted: Årnes

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Roargutten »

Synes det er moro å se at noen tar godt vare på de gamle syklene, og at noen deler noen tekniske bilder av det de gjør. Jeg skrur selv også mye både på jobb og privat og finner det hvertfall interesant.

Bra jobb du gjør her og ikke minst det at du tar deg tid til å gjøre det ordentlig rent, og gjør jobben ordentlig.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

KawaKjetil

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av KawaKjetil »

Kjør på med bilder og tekst. Blir strøkent ser det ut til
Holder selv på med veteran (81 mod z1000) så dette er bare inspirerende å lese!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av niko »

Jeg er stum av beundring over dere skruerne. Fyll på, som Jompa sier!

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1080
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Tore L »

Leser alt du legger ut om denne skjønnheten :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa, Roargutten, KawaKjetil, niko og ToreL :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 870
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Bosted: Kristiansund

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Audi Mannen »

Jeg er riktig nok ikke gammel nok til å huske disse syklene nye og flotte på veiene fra ungdommen siden jeg er født rundt midt 70- tallet, men er det sykler jeg synes er flotte så er det nettopp fra det 10- året. leser og kikker nøye på alle bildene men skriver sjelden noe da jeg ikke har noe særlig å bidra med på kunnskapssiden i temaet.... men jeg synes du gjør en super jobb. Øs på videre med bilder og tekst sier jeg også, kanskje jeg tar steget selv på en sykkel. Har kikket lenge etter en RD 350 som ikke ser for ille ut, får gåsehud av 2-takt twin. Må finne en som samtidig ikke koster skjorta, vanskelig kombo. Får følge med hos søta bror tenker jeg nå som alt er åpnet og enklere igjen.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Takker :thumleft Viktig med kvalitets tid i garasjen :) RD350 og 2-takt sykler ser jeg ikke ofte etter veien med noen få unntak på solskinnsdager hvor jeg får lukta etter å ha møtt de så der kan du ikke ta feil, veldig fine sykler men billigre blir de ikke. Var selv i kontakt på restaureringsobjekt 2-takt T20 250 -68 før jeg kjøpte den siste sykkel'n. Fortsatt mulig å få tak i objekter men skal du ha de mint blir det mye jobb, de duger i god bruksstand også. Lykke til!
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7121
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Med det fine været vi har hatt i dag skulle jeg vært ute med KTM’n men det ble iallfall garasjen i ettermiddag :)

Rydda i garasje og støvsugd gulvet, sett over hva jeg mangler i forbindelse med gass til sveiseapparat. Skjært av skadet jern på senterstøtte og klargjort for sliping eller sandblåsing. Har også fått bestilt nye VIN tag til begge syklene, to nye speedometer tallskiver med km og to nye turteller tallskiver til begge syklene med tanke på å overhale / pusse opp klokkene på begge. På oversiktsbilde er det bare KTM’n som mangler …
F2103818-697B-4409-B421-FB6AB7F6F12B.jpeg
9470B8A2-E82B-4A25-A622-19249DE172BE.jpeg
06099EBB-0992-4708-A368-1F9DFDB4E7EA.jpeg
186A3922-5B26-4954-B8E7-A4D0507A1911.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tom Færøvig
Innlegg: 42
Registrert: 19 jun 2021, 12:27
Motorsykkelen din: Honda cb500X -21 NAF medl.
Bosted: Kristiansand

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Tom Færøvig »

Roargutten skrev: 29 sep 2021, 07:23 Synes det er moro å se at noen tar godt vare på de gamle syklene, og at noen deler noen tekniske bilder av det de gjør. Jeg skrur selv også mye både på jobb og privat og finner det hvertfall interesant.

Bra jobb du gjør her og ikke minst det at du tar deg tid til å gjøre det ordentlig rent, og gjør jobben ordentlig.
Jepp, Keep em coming :prf

Svar