Veldig enig med Silversmurfer! Jeg har en gammal dieselbil som jeg har kjørt mye på kontinentet med, men siden 2013 kan jeg ikke lenger kjøre inn i større byer i Tyskland, eller i områder i andre land. Nå opplever jeg at bergrensinger begynner å komme for motorsykler også.SilverSmurfer skrev: 11 aug 2021, 01:02Nei, det bør det så absolutt ikke, man burde ha like regler gjennom hele trafikksystemet i Norge, med unntak av spesielt utsatte områder som feks bysentre. Men det skal ikke være slik at en motorsykkel som er lovlig å kjøre i Sogn og Fjordane for eksempel blir ulovlig å kjøre når man kommer på veien mellom Hamar og Lillehammer.pekle skrev: 10 aug 2021, 23:34 Men er det et problem? Det må være opp til de som bor der å bestemme hvordan det skal være.
Og det er jo det som skjer rundt om i Europa, enkeltveier som er spesielt utsatt for MC støy setter egne støygrenser og forbyr motorsykler som ikke oppfyller kravene. Da vil jeg mye heller ha lavere støygrenser over hele rekka slik at MC-fabrikantene kan tilpasse seg kravene. For når jeg kjøper en sykkel så vil jeg ha den tryggheten at den er lovlig å kjøre over alt hvor andre motorsykler har lov til å kjøre.
Det må da være mye bedre å beholde friheten til å kjøre over alt, enn å tviholde på bråkete potter og bare få lov å etterhvert kjøre på noen få spesialgodkjente ruter for mc?