Men noe uforutsett måtte selvfølgelig skje i ettermiddag...
Skulle pakke en av sideveskene og låste opp. Eller trodde jeg låste opp. Men hva skjedde? Ingenting! Annet enn at nøkkel gikk rundt i låsen, uten noen form for motsatt. Ergo, defekt lås. Lokket lot seg lukke og forbli lukket, men altså ikke låst. Hadde det bare vært dette så kunne jeg pakket ferdig. Men siden dette er en kombilås som også åpner og låser hendelen til festeanordningen på sykkelen så var det liten vits å gjøre det, nettopp fordi denne hendelsen var stuck i låst posisjon. Altså ikke mulig å feste på sykkelen.
Så hva gjør man? Fra problemfokus til løsningsorientering... Kl. var 15:15 og jeg fikk den lyse idéen å dra inn til AMD på Sinsen i Oslo, hvor jeg i sin tid kjøpte disse veskene. Sjefen der, Geir Arnestad, har hjulpet til med å fikse låseproblemer tidligere, en historie jeg ikke skal gjenta her.
Jeg dro innover uten særlig håp om å få fikset låsen, evt. byttet til nye på begge veskene. Men de kunne nå i hvert stå der til jeg kom tilbake fra touren, ferdig fikset.
Men da jeg forklarte problemet ringte juniorsjefen, sønnen til Geir, til faren som var ute og leverte en motorsykkel, ble enig med ham om å lage en arbeidsordre samtidig med at han spurte meg om jeg ville hente veskene igjen senere i kveld!
Jeg var ikke se med å si ja takk! til det .
Og for en drøy halvtime siden kom jeg hjem igjen etter å ha hentet veskene på AMD, med låsene fikset.
- En skrue som løsner etter en tids bruk, ble jeg forklart var årsaken tik at låsene svikter.
- Men nå har jeg brukt Locktite, så jeg er rimelig sikker på at disse skal holde lenge nå, var Arnestads fremtidsvisjon for egen låsefiks.
La oss håpe han får rett

Uansett, veldig god service fra AMD, dette!