Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Skal til å kjøpe min første MC, men sliter med å finne noe jeg liker innen min prisklasse.
Den mest aktuelle er en Honda CB500F, sannsynligvis 2015-modell. Det eneste problemet med den er at jeg, for å være ærlig, hater utsendeet, spesielt fronten.
Tankene mine har derfor gått til å kjøpe den likevel, og så etterhvert bytte ut fronten med en (i mine øyne) penere rund frontlykt.
Er jeg helt på jordet når jeg tror at jeg kan få til dette uten å ha erfaring med MC fra før? Kommer jeg til å massakrere sykkelen i forsøket? Tanker?
Den mest aktuelle er en Honda CB500F, sannsynligvis 2015-modell. Det eneste problemet med den er at jeg, for å være ærlig, hater utsendeet, spesielt fronten.
Tankene mine har derfor gått til å kjøpe den likevel, og så etterhvert bytte ut fronten med en (i mine øyne) penere rund frontlykt.
Er jeg helt på jordet når jeg tror at jeg kan få til dette uten å ha erfaring med MC fra før? Kommer jeg til å massakrere sykkelen i forsøket? Tanker?
- Trekkplaster
- Innlegg: 38
- Registrert: 04 jul 2017, 08:15
- Motorsykkelen din: 1290 SA S '21, Duke 390 '19
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Vet ikke hva budsjettet ditt er men det kan jo koste litt å modifisere fronten på en sykkel.
Jeg ville kanskje sett på andre sykler eller rett og slett drite i utseende og bare kjøre
Jeg ville kanskje sett på andre sykler eller rett og slett drite i utseende og bare kjøre

-
Onlinedypen
- Innlegg: 7148
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Velkommen
Kjøp en sykkel du liker og kjør masse, mye bra brukt på finn.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Hvor mye arbeid det er varierer massive fra sykkel til sykkel. På noen sykler er frontlykten bare skrudd på i front i utgangspunktet, så da er det kjapt og enkelt å bytte. Mens på andre, som CB500F, så er frontlykt integrert i plastikken og det er en enorm jobb å bytte hvis man vil at det skal se noenlunde OK ut i etterkant.
Forøvrig undervurderer du hvor viktig design av frontlykt faktisk er, grunnen til at vi i dag skjelden har runde frontlykter på motorsykler er at runde frontlykter gir dårlig belysning i forhold til de langt mer avanserte frontlyktene vi har i dag.
Frontlyktens primærfunksjon er å lyse opp veien og veikanten, nok til at du klarer å se veien fremfor deg samt hvis det står en hjort eller en elg klar til å springe ut fremfor sykkelen din. Og det er enormt stor forskjell på hvor godt forskjellige frontlykter faktisk lyser opp veien.
Så kanskje greit å ta en liten reality check på sikkerhetsaspektet med å bytte frontlykt.
Forøvrig undervurderer du hvor viktig design av frontlykt faktisk er, grunnen til at vi i dag skjelden har runde frontlykter på motorsykler er at runde frontlykter gir dårlig belysning i forhold til de langt mer avanserte frontlyktene vi har i dag.
Frontlyktens primærfunksjon er å lyse opp veien og veikanten, nok til at du klarer å se veien fremfor deg samt hvis det står en hjort eller en elg klar til å springe ut fremfor sykkelen din. Og det er enormt stor forskjell på hvor godt forskjellige frontlykter faktisk lyser opp veien.
Så kanskje greit å ta en liten reality check på sikkerhetsaspektet med å bytte frontlykt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Min mening er at en dame blir ikke mer attraktiv med mer sminke. CB500 er kanskje ikke den mest spennende sykkelen nei, og ved å klatte på for mye blir bare for dumt mener jeg. Blir oitt som å sette spoiler på en VW UP.
Du kjøper da for pokker ikke en sykkel du hater utseendet på??
Du kjøper da for pokker ikke en sykkel du hater utseendet på??
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Vet at jeg ideellt sett bør vente til jeg finner noe pent, men det er så kjedelig å vente uten sykkel på at noe skal dukke opp som er innen mitt budsjett.
Kommer å ha mer penger i fremtiden, så det var derfor jeg tenkte på dette med å heller kjøpe noe stygt nå for så å heller ta leppestift på grisen senere.
Men takk for realitetssjekken, selv om den var smertefull
Kommer å ha mer penger i fremtiden, så det var derfor jeg tenkte på dette med å heller kjøpe noe stygt nå for så å heller ta leppestift på grisen senere.
Men takk for realitetssjekken, selv om den var smertefull

- MGR1
- Innlegg: 655
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
En annen ting å tenke på at hvis du gjør dette med en grei fungerende sykkel er at du bruker masse tid og penger på å erstatte helt OK deler med kinavare, og det du ganske sikkert oppnår er å senke sykkelens verdi. En moddet (herpet) sykkel er alltid verdt mindre enn en god original.rhe skrev: 18 aug 2021, 16:41 Skal til å kjøpe min første MC, men sliter med å finne noe jeg liker innen min prisklasse.
Den mest aktuelle er en Honda CB500F, sannsynligvis 2015-modell. Det eneste problemet med den er at jeg, for å være ærlig, hater utsendeet, spesielt fronten.
Tankene mine har derfor gått til å kjøpe den likevel, og så etterhvert bytte ut fronten med en (i mine øyne) penere rund frontlykt.
Er jeg helt på jordet når jeg tror at jeg kan få til dette uten å ha erfaring med MC fra før? Kommer jeg til å massakrere sykkelen i forsøket? Tanker?
-
- Innlegg: 506
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Om budsjettet er begrenset, så kjøp noe hakket eldre?
Det aller meste fra de store merkeme har et enormt ettermarked
Det aller meste fra de store merkeme har et enormt ettermarked
If you gonna be dumb you gotta be tough
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Skjønner ærlig talk ikke at du syntes CB500F er så stygg at du ikke kunne ha likt den.
Men du kan jo ta en titt på Royal Enfield sine sykler om du absolutt vil ha rund frontlykt. Kanskje de faller mer i smak? https://www.lazyboyz.no/royalenfield-motorsykler
Der har jo samtlige runde frontlykter.
Eventuelt Yamaha XSR700?
Men du kan jo ta en titt på Royal Enfield sine sykler om du absolutt vil ha rund frontlykt. Kanskje de faller mer i smak? https://www.lazyboyz.no/royalenfield-motorsykler
Der har jo samtlige runde frontlykter.
Eventuelt Yamaha XSR700?
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Så det du mener er at du vil bruke mangfoldige tusen på en sykkel du hater utseendet på, for så og modde den for så og dra på et verditap og selge den for slikk og ingenting?
Kom igjen'a. Du forstår at dette høres veldig dumt ut?
Kjøp heller en eldre sykkel som du faktisk liker utseende på isteden. Eller vent til du faktisk har økonomi til å kjøpe drømmesykkelen.
Kom igjen'a. Du forstår at dette høres veldig dumt ut?
Kjøp heller en eldre sykkel som du faktisk liker utseende på isteden. Eller vent til du faktisk har økonomi til å kjøpe drømmesykkelen.
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Alle de du sendte er himla fine, men budsjettet mitt ligger på typ 50000, så til og med brukt er det lite å finne av de i den prisklassen.SilverSmurfer skrev: 18 aug 2021, 20:11 Skjønner ærlig talk ikke at du syntes CB500F er så stygg at du ikke kunne ha likt den.
Men du kan jo ta en titt på Royal Enfield sine sykler om du absolutt vil ha rund frontlykt. Kanskje de faller mer i smak? https://www.lazyboyz.no/royalenfield-motorsykler
Der har jo samtlige runde frontlykter.
Eventuelt Yamaha XSR700?
Har funnet et par som var både pene og til riktig pris, men de er typisk på andre siden av landet, og jeg er litt skeptisk til å kjøpe en modell som jeg aldri har fått prøve å kjøre.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Du burde være mer skeptisk til å kjøpe en motorsykkel når du ikke har eid en før..rhe skrev: 18 aug 2021, 20:44Alle de du sendte er himla fine, men budsjettet mitt ligger på typ 50000, så til og med brukt er det lite å finne av de i den prisklassen.SilverSmurfer skrev: 18 aug 2021, 20:11 Skjønner ærlig talk ikke at du syntes CB500F er så stygg at du ikke kunne ha likt den.
Men du kan jo ta en titt på Royal Enfield sine sykler om du absolutt vil ha rund frontlykt. Kanskje de faller mer i smak? https://www.lazyboyz.no/royalenfield-motorsykler
Der har jo samtlige runde frontlykter.
Eventuelt Yamaha XSR700?
Har funnet et par som var både pene og til riktig pris, men de er typisk på andre siden av landet, og jeg er litt skeptisk til å kjøpe en modell som jeg aldri har fått prøve å kjøre.

Og da mener jeg ikke at du ikke burde kjøpe en. Men jeg kjørte mye på 125cc scooter i utlandet før, så skulle jeg kjøpe meg en sykkel nå i år når jeg tok klasse A. Jeg så på alt slags sykler, den var tøff, den var tøff, alle sykler har sin egen appeal.
Og til slutt, så kjøpte jeg meg, en CB125F.. 2021 mod. Jeg klarte ikke å bestemme meg for en av de dyre syklene, så jeg ga faen, og kjøpte markedets billigste og minst tøffe (nye) sykkel, slik at jeg kunne ha en problemfri sykkel og lærekjøre med.
Det var for min del er lurt valg, for jeg har for eksempel funnet ut at jeg er en person som liker å ta meg en kveldstur eller nattetur en sommernatt, så en god frontlykt er enormt viktig for meg personlig.
Jeg har også funnet ut at jeg sliter meg en foroverlent sittestilling og får vondt i nakken når jeg kjører i mer enn 2 timer i strekk, og derfor burde ha en god og oppreist sittestilling.
Jeg har også for eksempel funnet ut at gruskjøring og stikjøring er noe jeg elsker (det regnet jeg også med), men at jeg samtidig må regne med at hvis jeg driver mye med det så vil sykkelen gå i bakken ganske så jevnlig med de reparasjonskostnadene og verditapet det medfører. Så nå er jeg veldig skeptisk på hvor høyt jeg faktisk vil prioritere akkurat denne aktiviteten? Og om jeg faktisk kommer til å kjøre noe særlig vanskeligere enn grusveier i fremtiden.
Samt mange andre, mindre lærdommer.
Poenget mitt er at jeg har lært en god del siden jeg kjøpte min første MC, både om egne preferanser og MC-eierskap, og at enkelte av de tingene jeg trodde var veldig viktig i starten kanskje ikke var så viktige, eller at de må nedprioriteres litt. Mens andre ting jeg ikke en gang hadde tenkt på er ting jeg har funnet ut at er enormt viktige for meg personlig.
Så min anbefaling er enkel, kjøp en sykkel du har råd til, en sykkel som krever lite vedlikehold, ikke bry deg om hvor tøff den er, og ikke modifiser en eneste ting. Så kjører du noen tusen kilometer, og kjøper drømmesykkelen når du har råd til det, og virkelig har funnet ut hvilken sykkel som passer deg personlig.
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Takk, tror jeg trengte å høre dette.SilverSmurfer skrev: 18 aug 2021, 21:18
Du burde være mer skeptisk til å kjøpe en motorsykkel når du ikke har eid en før..
Og da mener jeg ikke at du ikke burde kjøpe en. Men jeg kjørte mye på 125cc scooter i utlandet før, så skulle jeg kjøpe meg en sykkel nå i år når jeg tok klasse A. Jeg så på alt slags sykler, den var tøff, den var tøff, alle sykler har sin egen appeal.
Og til slutt, så kjøpte jeg meg, en CB125F.. 2021 mod. Jeg klarte ikke å bestemme meg for en av de dyre syklene, så jeg ga faen, og kjøpte markedets billigste og minst tøffe (nye) sykkel, slik at jeg kunne ha en problemfri sykkel og lærekjøre med.
Det var for min del er lurt valg, for jeg har for eksempel funnet ut at jeg er en person som liker å ta meg en kveldstur eller nattetur en sommernatt, så en god frontlykt er enormt viktig for meg personlig.
Jeg har også funnet ut at jeg sliter meg en foroverlent sittestilling og får vondt i nakken når jeg kjører i mer enn 2 timer i strekk, og derfor burde ha en god og oppreist sittestilling.
Jeg har også for eksempel funnet ut at gruskjøring og stikjøring er noe jeg elsker (det regnet jeg også med), men at jeg samtidig må regne med at hvis jeg driver mye med det så vil sykkelen gå i bakken ganske så jevnlig med de reparasjonskostnadene og verditapet det medfører. Så nå er jeg veldig skeptisk på hvor høyt jeg faktisk vil prioritere akkurat denne aktiviteten? Og om jeg faktisk kommer til å kjøre noe særlig vanskeligere enn grusveier i fremtiden.
Samt mange andre, mindre lærdommer.
Poenget mitt er at jeg har lært en god del siden jeg kjøpte min første MC, både om egne preferanser og MC-eierskap, og at enkelte av de tingene jeg trodde var veldig viktig i starten kanskje ikke var så viktige, eller at de må nedprioriteres litt. Mens andre ting jeg ikke en gang hadde tenkt på er ting jeg har funnet ut at er enormt viktige for meg personlig.
Så min anbefaling er enkel, kjøp en sykkel du har råd til, en sykkel som krever lite vedlikehold, ikke bry deg om hvor tøff den er, og ikke modifiser en eneste ting. Så kjører du noen tusen kilometer, og kjøper drømmesykkelen når du har råd til det, og virkelig har funnet ut hvilken sykkel som passer deg personlig.
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Bare å kjøpe. Desto lenger du eier den desto mer vil du like den.
Og bare for å ta det helt ut
Du ender opp nok opp med å kjøpe feil sykkel den første gangen uansett.
Behovet ditt endrer seg med tiden etter hvert som du blir mer.
Siden du har et budsjett og forholde deg til og denne sykkelen oppfyller nesten alle kravene dine så ville jeg sagt kjør på. Du bytter nok om 1-2 år uansett hva du kjøper :)


Og bare for å ta det helt ut
https://en.wikipedia.org/wiki/Mere-exposure_effect skrev:The mere-exposure effect is a psychological phenomenon by which people tend to develop a preference for things merely because they are familiar with them. In social psychology, this effect is sometimes called the familiarity principle. The effect has been demonstrated with many kinds of things, including words, Chinese characters, paintings, pictures of faces, geometric figures, and sounds.[1] In studies of interpersonal attraction, the more often someone sees a person, the more pleasing and likeable they find that person.
Du ender opp nok opp med å kjøpe feil sykkel den første gangen uansett.
Behovet ditt endrer seg med tiden etter hvert som du blir mer.
Siden du har et budsjett og forholde deg til og denne sykkelen oppfyller nesten alle kravene dine så ville jeg sagt kjør på. Du bytter nok om 1-2 år uansett hva du kjøper :)
Syntes nå en modded Up ser ganske så attraktivt ut.Bjerknez skrev: 18 aug 2021, 18:55 Min mening er at en dame blir ikke mer attraktiv med mer sminke. CB500 er kanskje ikke den mest spennende sykkelen nei, og ved å klatte på for mye blir bare for dumt mener jeg. Blir oitt som å sette spoiler på en VW UP.
Du kjøper da for pokker ikke en sykkel du hater utseendet på??

-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Er det ikke samme som med damer, finn ei med gode egenskaper så lærer du deg å like utseende.
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Men når du finner ei med dårlige egenskaper OG labert utseende så tror jeg neppe sminke vil redde dagen din.FreewheelBurning skrev: 19 aug 2021, 00:52 Er det ikke samme som med damer, finn ei med gode egenskaper så lærer du deg å like utseende.
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Sorry, men hvis du mener at en UP! Ser bra ut, uansett styling, så er egenskapene ellers så elendige at jeg ikke hadde lært meg å like utseendet. Madammen har en e-UP og ho har også eid en vanlig UP tidligere. En 1.0L med 60HK eller noe. Jeg vil ikke engang kalle det en bil. Alt med denne bilen er bare trist. Den er billig og den gir deg tak lver hodet, men det er det. Feite felger og senkesett klarer ikke å rette opp det. Mener jeg.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 04:59 Feite felger og senkesett klarer ikke å rette opp det. Mener jeg.
https://m.facebook.com/fiatmultiplatuning/
Fiat Multipla derimot...

- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Multipla er den desidert styggeste bilen jeg noengang har sett.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Ble den ikke bedre med litt tuning?

- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Den bilen er fortapt uansett styling.

- Domino
- Innlegg: 1203
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Alternativ 1: En sykkel du ikke liker utseendet spesielt godt på, men som har fantastiske kjøreegenskaper.
Alternativ 2: En sykkel som er så vakker at du kan se på den i timevis. Men du vil heller sitte og se på den enn å kjøre den, fordi ergonomi og/eller kjøreegenskaper gir deg mareritt om natta. Og noen ganger om dagen...
Da velger jeg alternativ 1 hver gang!
Alternativ 2: En sykkel som er så vakker at du kan se på den i timevis. Men du vil heller sitte og se på den enn å kjøre den, fordi ergonomi og/eller kjøreegenskaper gir deg mareritt om natta. Og noen ganger om dagen...
Da velger jeg alternativ 1 hver gang!
-
- Innlegg: 379
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Jeg mener at det ikke er noe i veien med å "modde" sykler og flere av de tøffeste syklene jeg har sett er kraftig modifiserte sykler (f.eks. Harley Sportster ombygd til off-road/enduro). Det er jo smak og behag så klart, og prisen kan nok påvirkes i begge retninger. Jeg vil tro et gjennomført amatørbygg som resulterer i en sykkel som er unik og fortsatt "bra" kan være vel så positiv for prisnivået.
Når det er sagt så kan det være forholdsvis mye jobb, selv noe som virker så enkelt som å bygge frontlys. Jeg ville nok undersøkt om noen har gjort det før og har noen erfaringer. Hvis det er tilfelle og det er en enkel operasjon (og gjerne lett reversibelt) så er det vel ikke noe i veien for det. Om det derimot er mye jobb, eller ingen har prøvd det før, så ville jeg nok funnet på noe annet.
En ting er sikkert: Når du først har sykkelen så kommer du til å ville kjøre hele tiden, ikke stå i garasjen og skru. (Med mindre du liker å skru, så klart.)
Har du sjekket om det kan være andre sykler som "passer" bedre? Det aller beste er jo å få tak på en sykkel som man både liker å se på og å kjøre.
Hva med f.eks. Suzuki GS500F eller SV650? Hva er det spesifikt med CB500F du liker?
Når det er sagt så kan det være forholdsvis mye jobb, selv noe som virker så enkelt som å bygge frontlys. Jeg ville nok undersøkt om noen har gjort det før og har noen erfaringer. Hvis det er tilfelle og det er en enkel operasjon (og gjerne lett reversibelt) så er det vel ikke noe i veien for det. Om det derimot er mye jobb, eller ingen har prøvd det før, så ville jeg nok funnet på noe annet.
En ting er sikkert: Når du først har sykkelen så kommer du til å ville kjøre hele tiden, ikke stå i garasjen og skru. (Med mindre du liker å skru, så klart.)
Har du sjekket om det kan være andre sykler som "passer" bedre? Det aller beste er jo å få tak på en sykkel som man både liker å se på og å kjøre.
Hva med f.eks. Suzuki GS500F eller SV650? Hva er det spesifikt med CB500F du liker?
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
I de tilfellene det er positivt for prisnivået tipper jeg som oftest ombyggingen uansett koster vesentlig mer enn prisøkningen.
Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding
Har desverre ikke sett de modellene ligge ute på vestlandet (iallefall ikke innen mitt budsjett). Jeg måtte isåfall bestilt uprøvd fra østlandet (noe som ville vært risikabelt, siden jeg ikke aner om jeg ville like den), eller ventet til jeg fant tid til å reise til østlandet (+ at jeg måtte funnet noen andre som hadde vært villig til å bli med, siden jeg ikke har bil selv).kaLARSnikov skrev: 19 aug 2021, 10:07 Hva med f.eks. Suzuki GS500F eller SV650? Hva er det spesifikt med CB500F du liker?