2-takt/4-takt
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: 2-takt/4-takt
En ting som kan fastslåes med en gang : Den perfekte mc motor er umulig å konstruere for vi har alle forskjellige preferanser.
MEN en DC elmotor er ganske nære... hadde vi bare hatt en god nok energibærer å stappa i ramma..
det er nok ikke så mye mere vi kan bidra med når det gjelder ditt valg-minst vedlikehold/forbruk 4t
mer kostnader/feil/forbruk 2t
plombert fart?et fett.
Your call.
MEN en DC elmotor er ganske nære... hadde vi bare hatt en god nok energibærer å stappa i ramma..

Darksplat skrev:![]()



det er nok ikke så mye mere vi kan bidra med når det gjelder ditt valg-minst vedlikehold/forbruk 4t
mer kostnader/feil/forbruk 2t
plombert fart?et fett.
Your call.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: 2-takt/4-takt
Tror de
;) sverre at sånne som oss er i ferd med å dø ut!

Veien er viktigere enn målet.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: 2-takt/4-takt
Det har du rett i.Darksplat skrev:
Men alle tråder av interesse er slik at når spørsmålet er besvart, og alle er enige i at svaret er godt, da er
det rom for litt mimring og sidesnakk.
Utenomsnakk før trådens opprinnelige spøsmål er besvart, det er en uting. Men det er ikke tilfelle her.
Mener nå jeg, da.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: 2-takt/4-takt
tagesk skrev:Det har du rett i.Darksplat skrev:
Men alle tråder av interesse er slik at når spørsmålet er besvart, og alle er enige i at svaret er godt, da er
det rom for litt mimring og sidesnakk.
Utenomsnakk før trådens opprinnelige spøsmål er besvart, det er en uting. Men det er ikke tilfelle her.
Mener nå jeg, da.
[TaSK]
Enig
Opprinnelig spørsmål må nå være besvart så til de grader på en seriøs og meget god måte av folk som virkelig har jobbet med å gi gode, seriøse og begrunnede svar. Hvis trådstarter ikke finner de svarene han ønsker i dette så må han anskje ta en liten runde med seg selv.
Re: 2-takt/4-takt
Det er lettere å gå i andre enn seg selv sa Ferie Biskop Fjertnes. Det har han sikkert rett i men vi har muligens fjernet oss litt fra 2T/4T med maks 15 hk ?
Ikke at det plager meg i særlig grad. 


Re: 2-takt/4-takt
Feriebiskop..... den var ikke dårlig....Pollti skrev:Det er lettere å gå i andre enn seg selv sa Ferie Biskop Fjertnes. Det har han sikkert rett i men vi har muligens fjernet oss litt fra 2T/4T med maks 15 hk ?Ikke at det plager meg i særlig grad.

"Do the right thing"
Re: 2-takt/4-takt
Da spurte jeg bussjåføren ( det var nok Gammelgutt han møtte ). Si meg min sønn, stopper denne bussen på Verdens Ende ?
Ja, hvis ikke blir det et helvetes plask. Det syntes jeg var så godt sagt. Osv.Osv. Osv

Ja, hvis ikke blir det et helvetes plask. Det syntes jeg var så godt sagt. Osv.Osv. Osv

Re: 2-takt/4-takt
Okei da
Takk for svar på mitt spørsmål, fortsett nå å mire om gamle dager. 


Re: 2-takt/4-takt
Første gangen jeg kjørte motorisert tohjuling glemmer jeg ikke, den følelsen var god. Det var en dengang "gammel" moped, merket husker jeg ikke men det var en halvautomat med to gir.
Re: 2-takt/4-takt
Tilbake til Derbi GPR, den finnes i to versjoner, en med 2t og en med 4t, uavhennig av år; http://mcjournalen.no/derbi/derbi_gpr125_4T_kat06.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, http://mcjournalen.no/derbi/derbigpr125rkat06.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.