Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Takker for bidrag :)
Ja, denne så jo ikke så galen ut:
https://sw-motech.com/en/products/lugga ... 034330.htm
Den på 115 liter tror jeg kanskje blir litt for voldsom.... Klarer ikke helt å se for meg hvor stor denne er...
Ja, denne så jo ikke så galen ut:
https://sw-motech.com/en/products/lugga ... 034330.htm
Den på 115 liter tror jeg kanskje blir litt for voldsom.... Klarer ikke helt å se for meg hvor stor denne er...
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Denne så jo også fin ut...
https://www.motea.com/en/motorcycle-tai ... k-289372-0
https://www.motea.com/en/motorcycle-tai ... k-289372-0
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Bosted: Gjøvik
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Siden jeg er sent ute, så får jeg vel tulle det til for deg og slå et slag for denne jeg (selv om det ser ut som at du har bestemt deg)
Er akkurat hjemme fra en liten rundtur på litt over 4000 kilometer, og har storkost meg på sykkelen. Har også brukt den daglig til 45-ish minutter hver vei til og fra jobb, samt masse andre småturer (fra noen få mil til dagsturer på 80 mil). Fungerer helt utmerket. Fungerer både å lav fart og cruising
Den har fungert helt fint med ryggen min, som ikke er helt på topp etter at den knakk under ulykken i fjor.
Nei, den ser ikke akkurat så veldig klassisk ut, men det er i grunn litt av det jeg liker med den. Men smak er jo subjektivt da! Masse ekstrautstyr er å få også, og allerede på denne som "kun" er 2. generasjon så har jeg ting som cruise control, varmeholker som justeres med integrerte kontroller, anti-wheelie (kan skrues av og på med rett pakke), flere kjøremoduser, justering av hvor mye du vil traction control skal ta (med rett pakke), lean angle sensorer, quickshift opp/ned, og alt det andre som er standard nå om dagen.
Du nevnte service. På denne er det service hver 15.000 km og oljeskift en gang i året. For meg så treffer dette omtrent samtidig. Hovedservice på 30.000 (med ventiler, alt av væsker og filtre og full gjennomgang ellers av sykkelen), og jeg har fått oppgitt av Motorspeed på Lillehammer at denne tar en hel dag og koster rett under 12.000,-.
Når det gjelder problemer, så har den fungert stort sett fint de 15.000km jeg har kjørt siden i fjor høst. Det eneste er at sensoren for drivstoffnivået begynte å tulle litt etter å ha kjørt nesten 3500km på noen dager. Det virket som den viste litt for mye. Men dette virker til å ha mer eller mindre rettet seg selv nå faktisk. Forhåpentligvis
Ellers har det ikke vært noen problemer.
Så beklager å hive inn dette når det ser ut til at du har bestemt deg, jeg ville bare skyte det inn siden jeg var sent ute til diskusjonen

Er akkurat hjemme fra en liten rundtur på litt over 4000 kilometer, og har storkost meg på sykkelen. Har også brukt den daglig til 45-ish minutter hver vei til og fra jobb, samt masse andre småturer (fra noen få mil til dagsturer på 80 mil). Fungerer helt utmerket. Fungerer både å lav fart og cruising

Nei, den ser ikke akkurat så veldig klassisk ut, men det er i grunn litt av det jeg liker med den. Men smak er jo subjektivt da! Masse ekstrautstyr er å få også, og allerede på denne som "kun" er 2. generasjon så har jeg ting som cruise control, varmeholker som justeres med integrerte kontroller, anti-wheelie (kan skrues av og på med rett pakke), flere kjøremoduser, justering av hvor mye du vil traction control skal ta (med rett pakke), lean angle sensorer, quickshift opp/ned, og alt det andre som er standard nå om dagen.
Du nevnte service. På denne er det service hver 15.000 km og oljeskift en gang i året. For meg så treffer dette omtrent samtidig. Hovedservice på 30.000 (med ventiler, alt av væsker og filtre og full gjennomgang ellers av sykkelen), og jeg har fått oppgitt av Motorspeed på Lillehammer at denne tar en hel dag og koster rett under 12.000,-.
Når det gjelder problemer, så har den fungert stort sett fint de 15.000km jeg har kjørt siden i fjor høst. Det eneste er at sensoren for drivstoffnivået begynte å tulle litt etter å ha kjørt nesten 3500km på noen dager. Det virket som den viste litt for mye. Men dette virker til å ha mer eller mindre rettet seg selv nå faktisk. Forhåpentligvis

Så beklager å hive inn dette når det ser ut til at du har bestemt deg, jeg ville bare skyte det inn siden jeg var sent ute til diskusjonen

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Ikke noe å beklage det VindR :)
Jeg har tenkt ganske fort og nøye gjennom hva behovene mine er og hva som skal gi meg gnisten tilbake igjen. Jeg tror ikke alskens kjøremoduser, 200 hester etc. er det som er avgjørende for valget mitt. I førsten var jeg skeptisk til å gå i den retningen jeg gjorde, men nå er jeg bare overbevist om at jeg har gjort det rette.
Mye av grunnen til at jeg gikk for nettopp Speedmasteren er utseendet alene. Rett og slett en i mine øyne kanonflott sykkel å se på. Jeg har også tidligere nevnt at jeg savner cruiser livet.
Jeg fikk nettopp epost fra Eurospeed når jeg spurte hva service koster på Speedmasteren. 1.800 kroner første service, 3.800,- for vanlig service og 4.800,- for hovedservice. (uten justering av ventiler)
Men SuperDuken hadde jeg som et sterkt kort en god stund, men den gir meg ikke noen cruiser følelse :)
Jeg har tenkt ganske fort og nøye gjennom hva behovene mine er og hva som skal gi meg gnisten tilbake igjen. Jeg tror ikke alskens kjøremoduser, 200 hester etc. er det som er avgjørende for valget mitt. I førsten var jeg skeptisk til å gå i den retningen jeg gjorde, men nå er jeg bare overbevist om at jeg har gjort det rette.
Mye av grunnen til at jeg gikk for nettopp Speedmasteren er utseendet alene. Rett og slett en i mine øyne kanonflott sykkel å se på. Jeg har også tidligere nevnt at jeg savner cruiser livet.
Jeg fikk nettopp epost fra Eurospeed når jeg spurte hva service koster på Speedmasteren. 1.800 kroner første service, 3.800,- for vanlig service og 4.800,- for hovedservice. (uten justering av ventiler)
Men SuperDuken hadde jeg som et sterkt kort en god stund, men den gir meg ikke noen cruiser følelse :)
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Bosted: Gjøvik
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Speedmasteren er absolutt en stilig sykkel, så jeg skjønner det valget når en vil gå i den retningen. Hørtes ut som hyggelige priser på servicene også! Tenkte bare å hive inn min erfaring, så har du den til neste gang
Så krysser vi fingrene for at den gir deg gnisten tilbake og mange mil på veien igjen

Så krysser vi fingrene for at den gir deg gnisten tilbake og mange mil på veien igjen

- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
SuperDuke har jo ikke akkurat behagelig motor på lav fart og lavt turtlall, I hvertfall ikke den 2021 modellen jeg testet, det dunker, rister og rykker litt, minner meg litt om en 1 sylindret Duke jeg eide engang i tiden på lavt turtall, uraffinert er kanskje riktig ordbruk, men uansett en herlig sykkel med knalltøft utseende som jeg var veldig nære ved å kjøpe selv, men jeg falt ned på SpeedTriple da jeg også ønsker er sykkel som man kan cruise behagelig på i lave hastigheter også.
Når det kommer til byggekvalitet tror jeg ingen slår Triumph det er en fryd å bare se på brytere, skruer og detaljer, noe jeg egentlig aldri har tenkt på så mye før, men det gir en god følelse når man glir rundt i solskinnet, sier ikke at Triumph er bedre enn f.eks Yamaha bare mer påkostet.
Harley tror jeg du skal være glad du slo fra deg, Det er helt rævva kvalitet på de syklene og ikke verdt mer enn halve utsalgsprisen, er ikke sånn at de ikke starter og kun står på verksted men det er alltid en eller annen småfeil som skaper dårlig smak i munnen og rust som dukker opp bare det er meldt regn, tro meg har kjørt en Sportster Forty Eight de siste 3 åra, aldri mer! Kul lyd og kul å se på men der stopper det. For ikke å snakke om at det kostet meg 80-100 tusen å få utseendet slik jeg ville ha det.

Når det kommer til byggekvalitet tror jeg ingen slår Triumph det er en fryd å bare se på brytere, skruer og detaljer, noe jeg egentlig aldri har tenkt på så mye før, men det gir en god følelse når man glir rundt i solskinnet, sier ikke at Triumph er bedre enn f.eks Yamaha bare mer påkostet.
Harley tror jeg du skal være glad du slo fra deg, Det er helt rævva kvalitet på de syklene og ikke verdt mer enn halve utsalgsprisen, er ikke sånn at de ikke starter og kun står på verksted men det er alltid en eller annen småfeil som skaper dårlig smak i munnen og rust som dukker opp bare det er meldt regn, tro meg har kjørt en Sportster Forty Eight de siste 3 åra, aldri mer! Kul lyd og kul å se på men der stopper det. For ikke å snakke om at det kostet meg 80-100 tusen å få utseendet slik jeg ville ha det.

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Ja, jeg er ganske overbevist om at jeg har truffet blink nå. Men det har jeg jo sagt ved alle mine sykkelkjøp. Man må vel bare ta det inn over seg at det er det siste valget man tar som alltid er det mest riktige 

- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Vet ikke hvor dårlig ryggen din er men, du er klar over at du ikke klarer å dempe humper i veien med føttene pga plasseringen av fothvilerne, alle støt går rett i ryggraden, kan være mildt sagt smertefullt.Bjerknez skrev: 23 aug 2021, 13:42 Ja, jeg er ganske overbevist om at jeg har truffet blink nå. Men det har jeg jo sagt ved alle mine sykkelkjøp. Man må vel bare ta det inn over seg at det er det siste valget man tar som alltid er det mest riktige![]()
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Sett også av en månedslønning til nytt kjøreutstyr som passer Speedmasterstilen
Shoei Glamster hjelm
Richa Daytona jakke
osv
osv
Morro med ny sykkel!

Shoei Glamster hjelm
Richa Daytona jakke
osv
osv
Morro med ny sykkel!

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Speedmaster syntes jeg også er meget pen. Flotte linjer, og virkelig noe å hvile øya på.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Gå for Triumphen, og den tankveska kan du utsette til du har kjørt litt med sideveskene. Jeg har to tankvesker og har hver gang jeg har brukt disse endt opp med å kjøre med disse tomme. Nå er sidekoffertene i Beemern svært romslige, og jeg har som regel alt rask i lommene på dressen, men kald drikke, småtteri etc. ligger i lokket på venstre koffert. Hadde nok heller satset på en mindre veske oppå en større veske bak deg de gangene du har mye med, og ellers kjører med sideveskene når du ikke er på tur.
Fastmonterte vesker eller kofferter transformerer etter min mening motorsykkelkonseptet til noe praktisk og brukenes i det daglige. Jeg tror dette bidrar til at du får litt lyst til å bruke sykkelen til noe mer enn bare langturer men også småturer til hverdagslige gjøremål.
Jeg ser jo kanskje at jeg er i mindretall mtp. Bruk av tankveske, men du som er såpass nøye på utseende og stil må da se at det ikke egner seg med noe slikt på en slik Triumph?
Fastmonterte vesker eller kofferter transformerer etter min mening motorsykkelkonseptet til noe praktisk og brukenes i det daglige. Jeg tror dette bidrar til at du får litt lyst til å bruke sykkelen til noe mer enn bare langturer men også småturer til hverdagslige gjøremål.
Jeg ser jo kanskje at jeg er i mindretall mtp. Bruk av tankveske, men du som er såpass nøye på utseende og stil må da se at det ikke egner seg med noe slikt på en slik Triumph?

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Nevnte det på forrige side. Er litt skeptisk selv. «Å sitte på huk» er svært heldig når man hopper over dumpene på alle veier i grisgrendte strøk.supersic skrev: 23 aug 2021, 13:50Vet ikke hvor dårlig ryggen din er men, du er klar over at du ikke klarer å dempe humper i veien med føttene pga plasseringen av fothvilerne, alle støt går rett i ryggraden, kan være mildt sagt smertefullt.Bjerknez skrev: 23 aug 2021, 13:42 Ja, jeg er ganske overbevist om at jeg har truffet blink nå. Men det har jeg jo sagt ved alle mine sykkelkjøp. Man må vel bare ta det inn over seg at det er det siste valget man tar som alltid er det mest riktige![]()
På Jawaen jeg hadde så satt man rett opp og ned og det var en plage på veldig humpete vei.
Man må vel bare avpasse farten. Er jo mange som trives på cruisere.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Hovedproblemet mitt vedrørende ryggen er når salen er for hard og uten støtte. Da begynner jeg å få vondt i rassen, og det gjør at kjørestillingen blir anspent, noe som igjen går ut over ryggen.
Jeg er enig i at en cruiser ikke er optimal, men den er bedre enn den jeg hadde. Det mest optimale vedrørende sittestillingen hadde nok vært en traktor. eller en SuperDuke som faktisk er ganske oppreist. Men jeg liker ikke traktorer...
Jeg er enig i at en cruiser ikke er optimal, men den er bedre enn den jeg hadde. Det mest optimale vedrørende sittestillingen hadde nok vært en traktor. eller en SuperDuke som faktisk er ganske oppreist. Men jeg liker ikke traktorer...
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Men hvorfor koster Speedmaster 154.000 på AMD sine sider og fr 199.000 på AGM Shop?
Hva er det som er riktig?
Hva er det som er riktig?
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200
Ligger til 199.500 på AMD