Og vi har teorikurset i bua hennes Sylvia : Brustadbua.......Desmo skrev:Nei, du må ha teorikurs, kjøretimer og oppkjøring hos rullatortilsynet.

Og vi har teorikurset i bua hennes Sylvia : Brustadbua.......Desmo skrev:Nei, du må ha teorikurs, kjøretimer og oppkjøring hos rullatortilsynet.
Sjåførlæreren jeg kjørte med på sykkel fortalte meg det, men jeg vet ikke om det stemmer. Har hørt i ettertid at det kun gjelder for klassene C og D. Jeg glemte å spørre sist jeg var på biltilsynet.Jolly Jumper skrev:Gammelgutt skrev:Velkommen (etter).
Jeg ser av profilen din at du har passert 60, og da får du ikke tatt førerkort i nye klasser. Men du kan komme langt og få mange finer turer på en 125 ccm også, kjøregleden er ikke proposjonal med motorstørrelse.:=D>
![]()
Takk for velkomsten!
Jeg har nok passert 60 og vel så det.... men at jeg ikke kan ta førerkort i nye klasser var nytt for meg. Jeg sjekket dette opp, og kjøreskolen sa at det ikke var noen begrensning når det gjaldt alder. Unntaket var 70 år da må man ta en legesjekk.:-D
Hilsen JJ
Globe skrev:Teorien nei......det er KJØRINGA de tar der !!
Her er et eksempel på kombinasjon av Fareskilt og Opplysningskilt: