Her to bilder til.
Det første fra en beinstrekk på Trofors.
Det andre taler for seg selv:
tour21 8.JPG
tour21 9.JPG
Så en kort oppsummering fra meg:
Flott kjøredag på tirsdag med riktig fint sommervær på turen til Kviltorp.
Det eneste vi bomma på var samkjøringen med
niko fra der vi hadde planlagt.
Tore L og jeg var noen minutter for sent ute på Dombås. Men rett etter Åndalsnes smatt
niko innimellom etter å ha venta på oss.
Fra onsdag og fram til vi kom til Saltstraumen var det mye kjøring i regn.
Men uten uhell og farlige situasjoner, så langt jeg kunne registrere.
Felleskjøringen fungert greit.
Men! jeg synes noen av strekkene før pause ble for lange. En beinstrekk i timen er det jeg selv prøver å få til som hovedregel når jeg kjører tur alene. I tillegg tar jeg med tid til den tiden det tar når jeg skal fylle bensin. På årets tour synes jeg det ble litt vel mye... hva skal si? utålmodighet, kanskje? for å få fylt tanken fortest mulig for å så kjøre videre eller til et spisested som ikke alle i reisefølget hadde fått med seg.
Så står man der, alene eller sammen med et par andre, mens resten er forduftet...
Litt mindre hastverk og bedre orientering til alle om hvilket spisested de gangene det var aktuelt, bør være på plass for at ingen skal oppleve at pausene blir mer stress enn nyttig pause.
Ser ikke bort fra at flere kan være uenig med meg når det gjelder dette. Men dette er nå min mening ut fra hva jeg selv opplevde under felleskjøringen denne gangen.
Ellers var det et veldig bra treff med flere interessante samtaler underveis. Noe som er viktig, hyggelig, nyttig og til og med lærerikt

når det gjelder det sosiale på en slik tur.
Så vidt jeg vet var det ingen som hadde problemer med sykkelen i løpet av turen. Selv fikk jeg en "General Failure" melding i displayet ved innløpet til en tunnel hvor bakhjulet slo hardt ned i en hump i veidekket. Rett etter kom feilmeldingen. Men merket ingenting på sykkelen. Så forsvant feilmeldingen etter noen minutter for så å dukke opp igjen to ganger til og sluknet av seg selv igjen på strekningen vi kjørte uten pause.
Etter pausen forble den borte og har ikke dukket opp siden.
Så for ordens skyld ga jeg kontakten på bakdemperen en ekstra dytt i denne pausen siden jeg trodde og fortsatt tror at det var denne som årsaken til feilmeldingen.
Bensinforbruket på 1290'en var 0,43 l/m da jeg startet på turen. Underveis var jeg oppe i 0,46 på det meste og da jeg kom hjem i går kveld viste kjørekomputeren 0,44. Absolutt innafor sett i forhold til kjøreforholdene med blant annet en del regn.
Og Mitas Terra Force-R dekkene blir jeg bare mer og mer fornøyd med.
Alt i alt ble det lengste forumtreffet så langt siden vi startet opp med slike treff igjen i 2017, et bra treff jeg kommer til å tenke tilbake på med glede.
Så takk for touren alle mann

!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.