AJ Arena...
- k3nt_
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Re: AJ Arena... venter på våren...
Rapporter fra Grua sier det er bart føre helt til gårdsplassen da det regnet på lørdag.
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Så små er altså marginene på denne tiden - regn på Grua, som ligger noe lavere i terrenget enn her jeg bor, hvor det altså snødde rimelig heftig et par-tre timer...k3nt_ skrev:Rapporter fra Grua sier det er bart føre helt til gårdsplassen da det regnet på lørdag.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Du får slå på sommertid i kontrollpanelet dittDuville skrev:Hm nå er begge de to som kan no her, så da er det tid for å minne om at også innleggene må inn på sommertid - så langt jeg kan se er innleggene klokket til vintertid FREMDELES :-) men jeg er jo ikke helt sikker da - det vil jeg se når jeg har postet dette innlegget klokka 10.10

Forumets innstillinger på tid overskriver IKKE brukernes tidsinnstillinger
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Dexter skrev:Du får slå på sommertid i kontrollpanelet dittDuville skrev:Hm nå er begge de to som kan no her, så da er det tid for å minne om at også innleggene må inn på sommertid - så langt jeg kan se er innleggene klokket til vintertid FREMDELES :-) men jeg er jo ikke helt sikker da - det vil jeg se når jeg har postet dette innlegget klokka 10.10
sikker?

Klokka på min min PC akkurat nå viser 16.35 og innlegget ble klokket til 15.32 ???
Jeg skjønner ikkeno av dette....
- Dexter
Nå har jeg vært i Brukerkontrollpanelet ditt og satt på sommertida til degDuville skrev:Dexter skrev:Du får slå på sommertid i kontrollpanelet dittDuville skrev:Hm nå er begge de to som kan no her, så da er det tid for å minne om at også innleggene må inn på sommertid - så langt jeg kan se er innleggene klokket til vintertid FREMDELES :-) men jeg er jo ikke helt sikker da - det vil jeg se når jeg har postet dette innlegget klokka 10.10
sikker?
Klokka på min min PC akkurat nå viser 16.35 og innlegget ble klokket til 15.32 ???
Jeg skjønner ikkeno av dette....

Se forøvrig denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1831" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ok!
Da er tre intense dager med INFERNOFESTIVALEN, den 10. i rekken, over for denne gangen.
Jeg husker fortsatt hvordan den første var, da jeg skrev om festivalen for Scrream Magazine. Da var det få som trodde at festivalen ville være liv laga 10 år senere.
Men denne festivalen er blitt større og mer populær enn noengang.
Og jeg begynner så smått å føle meg litt for gammal til henge med lenger...
Selv om det er mye moro tar det også på mot slutten av tre intense dager. Særlig når man også skal prøve å skrive og oppsummere litt av det som har foregått.
Litt skriving gjenstår og så snart det er gjort er det full konsing på å starte MC-sesongen!
Og ja! jeg er veldig klar til å nyte lyden av en annen type "heavy metal thunder"
Da er tre intense dager med INFERNOFESTIVALEN, den 10. i rekken, over for denne gangen.
Jeg husker fortsatt hvordan den første var, da jeg skrev om festivalen for Scrream Magazine. Da var det få som trodde at festivalen ville være liv laga 10 år senere.
Men denne festivalen er blitt større og mer populær enn noengang.
Og jeg begynner så smått å føle meg litt for gammal til henge med lenger...

Selv om det er mye moro tar det også på mot slutten av tre intense dager. Særlig når man også skal prøve å skrive og oppsummere litt av det som har foregått.
Litt skriving gjenstår og så snart det er gjort er det full konsing på å starte MC-sesongen!
Og ja! jeg er veldig klar til å nyte lyden av en annen type "heavy metal thunder"

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Re: AJ Arena... ENDELIG!! og på tide!
Endelig er det blitt vår her også
Første MC-tur denne sesongen i dag, kun et par-tre mil. Flott kjørevær og lang kø av påskeburister på vei mot Oslo på rv. 4

Godt å være i gang igjen
Hadde litt startproblemer, men tror grunnen er monteringen av Throttlemeister'n for noen dager siden. Ble litt mye bevegelser, prøving for å få rett innstilling på gassrulla og dette er trolig årsaken. Ingen startproblemer etter en liten stopp på nærmeste Shell stasjon.
Fikk også prøvd den nye NZI hjelmen og det kjennes ut som at dette er den desidert beste hjelmen jeg har hatt. Utrolig støysvak og åpne og lukkemekanismen til solvisiret funket upåklagelig.
Oxford Bone Dry støvlene ble også prøvd ut for første gang og var bittelitt uvante i forhold til gearpedalen, men dette justeres fort inn. Ellers er de nok litt for store til meg, men det tror jeg bare er en fordel på varme sommerdager når føttene svulmer litt opp. Mine pleier i hvert fall å gjøre det
;)
Så er det bare å håpe at været holder seg slik at det blir en ny tur i morra
Møtte tre andre MC'er i dag. Er sikkert flere på tur i morra hvis været blir bra.

Første MC-tur denne sesongen i dag, kun et par-tre mil. Flott kjørevær og lang kø av påskeburister på vei mot Oslo på rv. 4

Godt å være i gang igjen

Hadde litt startproblemer, men tror grunnen er monteringen av Throttlemeister'n for noen dager siden. Ble litt mye bevegelser, prøving for å få rett innstilling på gassrulla og dette er trolig årsaken. Ingen startproblemer etter en liten stopp på nærmeste Shell stasjon.
Fikk også prøvd den nye NZI hjelmen og det kjennes ut som at dette er den desidert beste hjelmen jeg har hatt. Utrolig støysvak og åpne og lukkemekanismen til solvisiret funket upåklagelig.
Oxford Bone Dry støvlene ble også prøvd ut for første gang og var bittelitt uvante i forhold til gearpedalen, men dette justeres fort inn. Ellers er de nok litt for store til meg, men det tror jeg bare er en fordel på varme sommerdager når føttene svulmer litt opp. Mine pleier i hvert fall å gjøre det

Så er det bare å håpe at været holder seg slik at det blir en ny tur i morra

Møtte tre andre MC'er i dag. Er sikkert flere på tur i morra hvis været blir bra.

- Dexter
Velkommen på veien! Er det ikke hærlig?! Vi har vært på Svinesund(med bil) en tur i dag så vi har fått sett at trafikken har tatt seg opp. Kom hjem så var det så fint vær at jeg måtte ut på sykkelen en tur, da var det ekstremt mye trafikk på E134, så jeg holdt meg til sideveiene...
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Jovisst er det deilig å være ute på veien igjenDexter skrev:Velkommen på veien! Er det ikke hærlig?! Vi har vært på Svinesund(med bil) en tur i dag så vi har fått sett at trafikken har tatt seg opp. Kom hjem så var det så fint vær at jeg måtte ut på sykkelen en tur, da var det ekstremt mye trafikk på E134, så jeg holdt meg til sideveiene...

Sjønte det hadde skjedd noe etter meldingene sluttet å komme i sted. Godt å komme i gang - er den allerede ferdig vasket???? :-)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Slett ikkeDuville skrev:Godt å komme i gang - er den allerede ferdig vasket???? :-)

Er på ingen måte "hysterisk" når det gjelder vask. Har for øvrig satt inn sykker'n med ACF-50 olje, som skal gi alle deler et beskyttende lag.
Pga. av ACF-50 røyk det fælt av sykker'n da eksosen begynte å bli varm...

Men ingen fare, helt vanlig når man "kliner" inn sykker'n med denne olja

Ser ut til at været holder seg bra. Dermed ser det ut til at det fort kan bli en lengre tur i morra

ACF-50 ser ut til å være noe bra stoff - hvor får du tak i dette???AJ skrev:Slett ikkeDuville skrev:Godt å komme i gang - er den allerede ferdig vasket???? :-)![]()
Er på ingen måte "hysterisk" når det gjelder vask. Har for øvrig satt inn sykker'n med ACF-50 olje, som skal gi alle deler et beskyttende lag.
Pga. av ACF-50 røyk det fælt av sykker'n da eksosen begynte å bli varm...![]()
Men ingen fare, helt vanlig når man "kliner" inn sykker'n med denne olja![]()
Ser ut til at været holder seg bra. Dermed ser det ut til at det fort kan bli en lengre tur i morra
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Jeg bestilte på nettet, men husker ikke akkurat nå hvor jeg bestilte det fra...Duville skrev:
ACF-50 ser ut til å være noe bra stoff - hvor får du tak i dette???

Ja, jeg har tro på at ACF-50 har noe for seg. Skader i hvert fall ikke å bruke det, ser det ut til.

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Glemte helt å nevne at SYMTEC varmehåndtakene var gode å ha i dag. Selv om været var bra er det fortsatt kaldt i lufta og dette forsterkes naturlig nok med fartsvinden. Derfor er det veldig greit med varmeholker på denne tiden.
Anbefales på det varmeste, noe jeg tror også Onsløv kan skrive under på
Mener å huske at han monterte SYMTEC på XJ'en sin for kort tid tilbake...
Anbefales på det varmeste, noe jeg tror også Onsløv kan skrive under på

Mener å huske at han monterte SYMTEC på XJ'en sin for kort tid tilbake...

Stemmer det.
Har prøvd de litt, og synes L er for lite varmt og H var for varmt.
Men jeg må nesten teste de litt mer når jeg blir tryggere på batteriet mitt.
Har prøvd de litt, og synes L er for lite varmt og H var for varmt.

Men jeg må nesten teste de litt mer når jeg blir tryggere på batteriet mitt.